EΡΩΤΗΣΗ
Προς τους Υπουργούς Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Πολιτισμού και Τουρισμού
Θέμα: Για τις αυθαιρεσίες στην περιοχή του παλιού λιμανιού της Κέρκυρας.
Με την υπ' αριθμ. Τ/6048/10/06/2003 Απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης, που υπέγραψε ο τότε Υφυπουργός του ΠΑΣΟΚ κ. Δ. Γεωογακόπουλος, είχε εγκοιθεί Η χωροθέτηση Καταφυγίου Τουριστικών Σκαφών (μαρίνα), δυναμικότητας 80 θέσεων ελλιιμενιαμού στη θέση Σπηλιά του Παλιού Λιμανιού της Κέρκυρας. Η μαρίνα αυτή,...........................
εκτός, από ίο θαλάσσιο χώρο, περιλαμβάνει περίφραξη χερσαίας ζώνης εμβαδού 7,800 ?. μ. με τρία φυλάκια εισόδου και σταθμό ανεφοδιασμού καυσίμων καβ άλλες εγκαταστάσεις Ακόμη είχε παραχωρηθεί, η χρήση και η εκμετάλλευση στον Οργανισμό Λιμένα Κέρκυρας (Ο.Λ.ΚΕ) για 33 χρόνια, με δικαίωμα υπομίσθωσης, αντί ετησίου ανταλ¬λάγματος έντεκα χιλιάδων τριακοσίων δώδεκα (11.312) ευρώ - όσα δηλαδή πλήρωνε* ετησίως γ?α ελλιμενισμό ένα μόνο μεγάλο σκάφος - καταβλητέου στη Δ.Ο.Υ. Κέρκυρας.
Η Απόφαση αυτή αποσιωπά την ιστορικότητα του χώρου αποκρύπτοντας σκόπιμα οτι οι παρεμβάσεις θα γινόταν εντός του κηρυγμένου διατηρητέου ιστορικού μνημείου του Παλιού Λιμανιού,
Στο ίδιο μήκος κύματος, μετά τρία χρόνια, και η με αριθ. πρωτ. 1148/27/2006 απόφαίΐη Έγκρισης Περιβαλλοντικών Ορων του Γ. Γ. της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων που δίνει το πράσινο φως για τη δημοπράτηση των έργων.
Τις 29 Ιουνίου 2007, με βάση το κριτήριο IV ,που αναφέρει κατά λέξη «...το αστικό και Λιμενικό σύνολο της Κέρκυρας, που κυριαρχείται απ' τα αυθεντικά ενετικά φρούρια της. και που συνιστά ένα αρχιτεκτονικό παράδειγμα εξέχουσας παγκόσμιας αξίας, τόσο ym my αυθεντικότητα όσο και για την ακεραιότητα του...», υπεγράφη στη Νέα Ζηλανδία n συμφωνία ένταξης της Παλιάς Πόλης της Κέρκυρας σιο Κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.
Την ίδια ακριβώς ημερομηνία, αμέσως μετά την υπογραφή ένταξης, πριν καλά καλά στεγνώσει το μελάνι, ο ΟΛΚΕ εξέδωσε την προκήρυξη για το διαγωνισμό ανάθεσης της κατασκευής των έργων, ο οποίος πραγματοποιήθηκε τις 3 Σεπτεμβρίου του ίδιου χρόνου.
Ήδη τελείωσε η πρώτη φάση των έργων, γεγονός που σημαίνει ότι τουλάχιστον το «λιμενικό σύνολο» -που αναφέρεται στη συμφωνία ένταξης- δεν είναι πλέον ούτε ακέραιο ούτε αυθεντικό...
Αλλά οι αυθαιρεσίες και οι ασχημονίες σε βάρος του περιβάλλοντος και της Πόλης της Κέρκυρας δεν σταμάτησαν εδώ. Επακολούθησαν ή με ρριθμ.πρωτ ΥΠΠΟ/ΓΔΑΠΚ/ ΑΡΧ/Β ι/Φ52/74983/3319/28-07-2008 Απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού, καθώς και η πρόσφατη ΚΥΑ 109346/06/10-07-09 που εγκρίνουν οριστικά και τα κρηπιδώματα (προβλήτες) για τα πλωτά parking-τερατουργήματα, γεγονός που σημαίνει ολοκληρωτικό μπάζωμα και τσιμεντοποίηση όλης της παράκτιας ζώνης καΐ των ιστορικών διατηρητέων μόλων tsTio την υπό κατασκευή Μαρίνα έως το Νέο Λιμάνι ψ\ όλα αυτά 40, μόνο, μέτρα (!Π οπό το νέο Φρούριο!
Όλο αυτά θυσία στο βωμό της (δήθεν) ανάπτυξης και των αδηφάγων μεγάλων εργολαβικών συμφερόντων που μαζί με τις κατασκευές εξασφαλίζουν με αποικιακού χαρακτήρα όρους και την εκμετάλλευση των υποδομών για μερικές δεκαετίες. Και βέβαια
πληροφορίες ότι μετά από λίαν προσεχώς το θέμα, με Κέρκυρας, γεγονός που 8α της Ελλάδας γενικότερα.
όλα αυτά με τις ευλογίες του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου ( Κ.Α.Σ } αλλά και τω κυβερνήσεων και της ΝΑ και του ΠΑΣΟΚ..
Επειδή, πέρα από τα προαναφερόμενα, έχουμε βάσιμες καταγγελίες ιδιωτικών φορέων η UNESCO θα επανεξέτασε ενδεχόμενο, μάλιστα, την απένταξη της Παλιάς Πόλης της είχε σαν αποτέλεσμα τον διεθνή διασυρμό του νησιού αλλα
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. Υπουργοί ποια κατεπείγοντα μέτρα προτίθενται να πάρουν για να σταματήσει το ανουσιούργημα που αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη στο χώρο του Λιμανιού της Κέρκυρας του χαρακτηρισμένου ,μάλιστα ως διατηρητέου ιστορικού μνημείου και που ενέχει τον κίνδυνο, εφ' όσον συνεχισθεί, να τινάξει στον αέρα την ένταξη της Παλιάς Πόλης της Κέρκυρας στον κατάλογο κληρονομιάς της UNESCO.