Από το καλοκαίρι του 2010 θα ξεκινήσει η καταβολή διοδίων στην Εγνατία Οδό, χωρίς να είναι σίγουρο ότι θα υπάρξει επανασχεδιασμός και των σταθμών. Η απόφαση για την καταβολή ανακοινώθηκε από τον Υπουργό Υποδομών Δημήτρη Ρέππα, ενώ στην συνέντευξη τύπου υπουργού και υφυπουργού έγινε γνωστό ότι υπάρξει επαναδιαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους των οδικών αξόνων, όπως της Ιόνιας Οδού και του άξονα Ε65.
Ο κ. Ρέππας εξέφρασε την έκπληξή του γιατί μέχρι σήμερα δεν έχουν τοποθετηθεί διόδια στην Εγνατία Οδό και.....
απαντώντας στις ερωτήσεις δημοσιογράφων τόνισε ότι αυτό θα γίνει σε όλο το μήκος του οδικού άξονα μέχρι το καλοκαίρι.
«Γνωρίζω ότι τα δάνεια αυτά της Εγνατίας Οδού έγιναν έναντι των εσόδων των διοδίων, τα οποία θα τοποθετηθούν μέσα στο 2010. Είναι σε εξέλιξη η προετοιμασία, και λογικό είναι ο δρόμος αυτός, ο οποίος είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, να έχει μεταξύ των άλλων και διόδια.
Κάνω μια παρένθεση εδώ. Η Εγνατία πράγματι, εδώ και αρκετά χρόνια δεν έχει διόδια. Αυτό κάνει μεγάλη εντύπωση. Δρόμοι οι οποίοι δεν είναι αυτής της περιωπής, βλέπετε ότι λειτουργούν με διόδια τα οποία είναι και ακριβά. Την Εγνατία, την οποία στο μεγαλύτερο ποσοστό σε σχέση με ό,τι συμβαίνει σε άλλους αυτοκινητόδρομους, χρησιμοποιούν και μεγάλα αυτοκίνητα από την Τουρκία ή τη Βουλγαρία, φορτηγά αυτοκίνητα και την καταπονούν, είναι ένας δρόμος που δεν έχει διόδια.
Θα έλεγα ότι είναι στο πλαίσιο της ορθολογικής λειτουργίας αυτής της επιχείρησης, «Εγνατία Α.Ε.», να τοποθετήσει τα διόδια και να έχει τα προβλεπόμενα έσοδα, τα οποία είναι απαραίτητα όπως γνωρίζετε, μεταξύ των άλλων και για τη συντήρηση του αυτοκινητόδρομου», ανέφερε ο Υπουργός.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου δεν δείχνει να έχει αποφασίσει ούτε τον αριθμό των σταθμών, ούτε όμως και το κόστος. Ο Υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, σημείωσε ότι το αντίτιμο θα είναι μικρότερο από ότι στα έργα που κατασκευάζονται με σύμβαση παραχώρησης. «Ένα μέρος των διοδίων τα οποία σε καμία περίπτωση δεν θα είναι του ύψους των συμβάσεων παραχώρησης - και το τονίζω αυτό - θα είναι για την αποπληρωμή των δανείων και το βασικό θα είναι για τη συντήρηση και τη λειτουργία», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου ανακοίνωσε, ακόμα, ότι έχει αρχίσει η διαδικασία επαφών με τους παραχωρησιούχους των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης για εξεύρεση λύσης στο πρόβλημα με τα πολύ ακριβά διόδια, τα οποία, όπως ανέφερε ο υπουργός, είναι πολλά και ακριβά και θα γίνουν ακριβότερα μέσα στο 2010.
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων τόνισε με έμφαση ότι η κυβέρνηση δεν παγώνει τα έργα και θα κάνει τα πάντα για να προχωρήσουν. Παρουσίασε, ωστόσο, τα μεγάλα προβλήματα που υπάρχουν όσο αφορά τις οικονομικές δυσκολίες για την υλοποίησή τους.
Ο υπουργός ανέφερε ότι απαιτούνται πολλά χρήματα για να προχωρήσουν έργα που υπήρχαν σε εκκρεμότητα από το Γ' ΚΠΣ και αναγκαστικά θα απορροφηθούν χρήματα από έργα που είχαν εξαγγελθεί για το Δ' ΚΠΣ.
Είπε χαρακτηριστικά ότι οι απαιτήσεις που συναντήσαμε ξεπερνούν και το διπλάσιο των πόρων που υπολογίζαμε ότι θα είχαμε στη διαθέσή μας.
ΠΗΓΗ: http://www.epiruspost.gr/