Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2009

Καταργούν ένα ισορροπημένο σύστημα διορισμών και τα κενά στα σοχλεία παραμένουν και θα συνεχίσουν να παραμένουν εξαιτίας της έλλειψης πολιτικής βούλησης- Κανείς δεν ενδιαφέρεται για τα πραγματικά προβλήματα της παιδείας- Δείτε τι λέει ένας μόνιμος θεολόγος

Δεκέμβριος και τα κενά στα σχολεία καλά κρατούν. Διατυπώνω ένα ερώτημα με πικρή δόση αγανάκτησης για τις κινήσεις του Υπουργείου και απορίας και παραπόνου για τη μη αντίδραση της ΟΛΜΕ, αλλά και των τοπικών ΕΛΜΕ.


Το θέμα είναι η μη πλήρωση των κενών στα σχολεία. Χλιαρές ανακοινώσεις και συζητήσεις στο μεταξύ μας δεν θεωρούνται αντιδράσεις, τη στιγμή που η νέα κυβέρνηση..........
 δεν ζήτησε πίστωση χρόνου και η νέα Υπουργός από την πρώτη στιγμή μάς χόρτασε ωραία λόγια και μεγαλόστομες διακηρύξεις.
Με πρόσχημα όμως τους υπεράριθμους αποσπασμένους (όπως λέει η Υπουργός), τα σχολεία ακόμη δεν έχουν καθηγητές, αν και η ίδια είχε πει στα μέσα του Οκτώβρη ότι θα πάρει χίλιους τη μία εβδομάδα και άλλους χίλιους την άλλη. Είχε δεσμευτεί ότι θα καλυφθούν όλα τα κενά.


Κι όμως... Παραθέτω ένα παράδειγμα συγκεκριμένο, μόνο για μία περιοχή και μόνο για μία ειδικότητα. Στις 24 Οκτωβρίου, στη Β΄ Ηρακλείου, τα κανονικά κενά (21 ωρών) θεολόγων ήταν δέκα (10). Με την τρίτη φάση αναπληρωτών, ήρθε ένας (1) αναπληρωτής. Μετά από λίγες ημέρες, άλλος ένας (1). Μετά, ούτε φωνή ούτε ακρόαση. Άρα, έχουμε και λέμε: 10 - 2 = 8, εάν δεν προέκυψε και κανένα άλλο κενό. Αυτό σημαίνει 8 επί 21 = 168 χαμένες ώρες την εβδομάδα. Ξαναλέω, μόνο για μία περιοχή και μόνο για μία ειδικότητα. Αντίδραση καμία. Γιατί; Φτάσαμε στην 1η Δεκεμβρίου, κατά την οποία τα κενά των αναπληρωτών θεολόγων - που δεν ήρθαν ποτέ - έσπασαν, για να προσληφθούν ωρομίσθιοι. Η παρανομία και η ολιγωρία στο μεγαλείο τους. Γιατί; Ποιος ευθύνεται; Η Δευτεροβάθμια δεν ενημερώνει ή το Υπουργείο δεν προσλαμβάνει; Θα δώσει κανείς δημόσιες εξηγήσεις για να μην πούμε "μία από τα ίδια"; Ή να πούμε, για να τελειώνει το πράγμα και να μην χάνουμε το χρόνο μας; Περιμένω μια απάντηση, μια αντίδραση...κάτι τέλος πάντων. Με τα λόγια τα παχιά και τα ωραία, δεν γίνεται σωστή παιδεία. Αν αυτό λέγεται σωστή αντιμετώπιση του σχολείου και του εκπαιδευτικού δυναμικού, εγώ τότε είμαι τρελός.


Παναγιώτης Ασημακόπουλος
Μόνιμος Θεολόγος καθηγητής