Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2009

Τι λέει ο Σπύρος Κουβέλης σχετικά με τα...... δώρα

Πριν από λίγες μέρες με έκπληξη διάβασα, όπως και εσείς, το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα στην εφημερίδα «πρώτο θέμα» σύμφωνα με το οποίο υπάλληλος του γραφείου μου στο υπουργείο εξωτερικών φέρεται να δέχεται από άγνωστο την αποστολή κάποιου δώρου. Στο δημοσίευμα φαίνεται ότι εκείνος που τηλεφώνησε στο γραφείο μου δεν είπε ούτε από πού τηλεφωνεί, ούτε για τι δώρο πρόκειται.


Δεν έχω δεχτεί ποτέ ούτε και δέχομαι δώρα αξίας από κανέναν,.................
 παρά μόνο κάποια μικρά, συμβολικά - ένα λουλούδι, ένα μπουκάλι κρασί- ιδιαίτερα μάλιστα από αγνώστους. Έχω αρνηθεί, και κατά την προεκλογική περίοδο, κάθε οικονομική στήριξη που μου προσφέρθηκε. Και αυτό γιατί πιστεύω ότι η πολιτική δεν είναι και δεν πρέπει να είναι θέμα χρημάτων και συναλλαγών, αλλά μόνο θέμα ιδεών, επικοινωνίας και συνεργασίας με τους πολίτες. Άλλωστε, και στις εκλογές πορεύτηκα με μόνο όπλο τη στήριξη των πολιτών, που πίστεψαν στη δουλειά μου και περιμένουν από μένα έργο, κι αυτό για μένα είναι δέσμευση και ευθύνη.


Δυστυχώς, σε τέτοιες θέσεις δεν επαρκεί η απλή διεκπεραίωση, που επέτρεψε στην εφημερίδα να δημιουργήσει – με αντιδεοντολογικό τρόπο - την εντύπωση που ήθελε να προβάλει το κατασκευασμένο δημοσίευμα της. Η υπάλληλος που απάντησε στο τηλεφώνημα δεν φρόντισε να ελέγξει από πού προερχόταν το τηλεφώνημα και τι αφορούσε. Με εντολή μου απαλλάχθηκε από τα καθήκοντα της στο γραφείο μου και επέστρεψε στην υπηρεσία της στο υπουργείο. Δεν πρόκειται για τιμωρία της υπαλλήλου, που άλλωστε είναι και εκείνη θύμα μιας απαράδεκτης δημοσιογραφικής πρακτικής, πιστεύω όμως ότι στη θέση ευθύνης που μας έχουν ορίσει οι πολίτες πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, και να δείχνουμε αυξημένη ευαισθησία.


Τέλος, διευκρινίζω ότι επέλεξα να μην στείλω δημόσια διάψευση στην εφημερίδα καθώς θεώρησα το κατασκευασμένο ρεπορτάζ κατώτερο απάντησης, και θεωρώ οτι το θέμα καλύπτεται από τη δήλωση του κυβερνητικού εκπροσώπου. Νομίζω ότι εκείνοι που καταλαβαίνουν μπορούν να κάνουν τη διάκριση ανάμεσα σε έναν άνθρωπο που ποτέ δεν έχει δώσει αφορμή για το παραμικρό, και ένα έντυπο, και τους ανθρώπους πίσω του, που έχουν απασχολήσει και στο παρελθόν τη δικαιοσύνη. Σε σας, στέλνω αυτή τη διευκρίνηση γιατί με στηρίζετε, μου κάνετε την τιμή να παρακολουθείτε μέσω διαδικτύου την πολιτική μου δράση, και θεωρώ πως σας το χρωστάω.


Η προσπάθεια που κάνουμε βρίσκεται ακόμα στην αρχή. Θα περάσει από πολλούς σκοπέλους αλλά θέλω να σας βεβαιώσω ότι ο αγώνας μας είναι καθαρός και έτσι θα συνεχίσει να είναι.


Φιλικά,
Σπύρος