Τρεις μήνες από την έναρξη των μαθημάτων, οι χαμένες ώρες στα σχολεία του νομού μας ξεπερνούν τις είκοσι τέσσερις χιλιάδες.
Οι διορισμοί, από την προηγούμενη κυβέρνηση, ήταν μόνο 44, πολύ λιγότεροι από κάθε άλλη χρονιά, ενώ δεν διορίστηκε κανένας φιλόλογος, κανένας μαθηματικός, κανένας φυσικός, χημικός, βιολόγος, γεωλόγος!!!
Ενώ για την προμήθεια των μαθητικών PC ξοδεύτηκαν τόσα εκατομμύρια και οι προμηθευτές ικανοποιήθηκαν και έκαναν τον τζίρο τους τόσο γρήγορα και τόσο εύκολα στο όνομα της Εκπαίδευσης…..πώς γίνεται να μην υπάρχουν χρήματα για διορισμούς;.............
Για μια ακόμα χρονιά επαναλήφθηκε το γνωστό σκηνικό των εκατοντάδων αποσπάσεων. Έγιναν συνολικά 184 αποσπάσεις προς άλλα ΠΥΣΔΕ, οι οποίοι εργάζονται σε σχολεία και 127 σε θέσεις εκτός σχολείων. Από τις τελευταίες 43 είναι σε Διευθύνσεις και Γραφεία και 48 στα ΙΕΚ. Στο νομό μας ήρθαν με απόσπαση από άλλα ΠΥΣΔΕ 37 καθηγητές. Μόνο δηλαδή από τη διαδικασία των αποσπάσεων δημιουργήθηκαν 274 κενά! Είναι γνωστές εδώ και πολλά χρόνια οι ρουσφετολογικές αποσπάσεις «για τις ανάγκες της υπηρεσίας», εκείνες με τις οποίες ένας εκπαιδευτικός που διορίζεται σε κάποια απομακρυσμένη περιοχή παίρνει απόσπαση σε κάποιο Γραφείο Εκπαίδευσης δίπλα στο σπίτι του ή στο Υπουργείο Παιδείας. Επίσης ρουσφετολογικό χαρακτήρα σε πολλές περιπτώσεις έχουν και οι αποσπάσεις σε διάφορους φορείς του Υπουργείου όπως στα ΙΕΚ, στην Ακαδημία Αθηνών, κλπ αλλά και σε άλλους φορείς εξωεκπαιδευτικούς όπως π.χ στις κατά τόπους Μητροπόλεις! Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια οι αποσπάσεις αυτού του τύπου ήταν ψωμοτύρι για την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για ευνόητους λόγους. Ποιος όμως έχει την κύρια ευθύνη γι’ αυτήν την κατάσταση, που υπήρχε και πριν το 2004 επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ; Ποιος θεσμοθέτησε να αποσπώνται εκπαιδευτικοί σε διάφορες υπηρεσίες με απλή υπογραφή Υπουργού και χωρίς να υπάρχει κανένας έλεγχος έστω από το ΚΥΣΔΕ;. Είναι φανερό ότι και στην περίπτωση των ρουσφετολογικών αποσπάσεων την κύρια, τη βασική ευθύνη την έχουν αυτοί που δημιουργούν το πλαίσιο του ρουσφετιού για να έχουν τον εκπαιδευτικό σε ομηρία.
Ο κλάδος των εκπαιδευτικών επανειλημμένα έχει απαιτήσει τον τερματισμό αυτών των αποσπάσεων.
Οι εκπαιδευτικοί διορίζονται για να διδάσκουν!
Η κάλυψη των κενών με αναπληρωτές, μέχρι τις εκλογές, γίνονταν με το σταγονόμετρο. Έγιναν έξι φάσεις προσλήψεων, συμπεριλαμβανομένων των ΤΑΔ και των ΣΜΕΑ. Αναλυτικότερα (α φάση 10, β φάση 42, ΤΑΔ 4, ΣΜΕΑ 10, ε φάση 31, στ φάση 27 και ακόμη άλλους 3, σύνολο 127).
Μετά τις εκλογές, οι προσλήψεις μειώθηκαν δραματικά! Ενώ τα κενά, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ήταν 114 στα τέλη Οκτωβρίου, η τσιγκουνιά στους διορισμούς εντάθηκε. Προσλήφθηκαν μόνο 24 αναπληρωτές, στα μέσα Νοεμβρίου προσελήφθησαν άλλοι 4 και άλλους 3 μέχρι σήμερα !
Οι κυβερνήσεις πέφτουνε μα η κατάσταση παραμένει ίδια…
Πέντε μήνες πριν τις εκλογές, στο συνέδριο της ΟΛΜΕ, η κ. Διαμαντοπούλου διεμήνυε την κατάργηση της ωρομίσθιας. Σήμερα αρνείται να προσλάβει αναπληρωτές και εγκρίνει περισσότερα κονδύλια για κάλυψη των κενών με ωρομισθίους. Είναι ολοφάνερη η πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας (και δια βίου μάθησης, τρομάρα μας…) να μπαλωθούν όσο γίνεται περισσότερες «τρύπες» με ωρομισθίους. Το ολίσθημα δεν έχει αποφύγει και ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού. Έχουν γίνει γνωστές ως σήμερα 49 προσλήψεις, στις 39 έχουμε σπάσιμο κενών, κατά παράβαση του ν. 1566 και χωρίς να υπάρχει έγκριση από το ΠΥΣΔΕ.
Παράλληλα, γίνεται προσπάθεια, στην περιοχή ευθύνης του 1ου Γραφείου, να γίνει σύμπτυξη τμημάτων για εξοικονόμηση προσωπικού. Επισημαίνουμε την ιδιαίτερα απαράδεκτη αυτή πρακτική της προϊσταμένης στο Γυμνάσιο Βάρδας. Τέτοιες κινήσεις είναι αντιπαιδαγωγικές, υποβαθμίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία, αδικούν τους μαθητές. Καταθέσαμε την αντίρρηση μας και την διαφωνία μας στη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ.
Μετά από όλο αυτό το αλισβερίσι, σήμερα υπάρχουν στα σχολεία μας 66 κενές θέσεις και συγκεκριμένα: 18 στην Α, 14 στη Β, 24 στη Γ και 10 για την Ειδική Αγωγή.
Ιδιαίτερα οξυμένη είναι η κατάσταση στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ, καθώς μέχρι σήμερα δεν έχουν ανακοινωθεί τα οριστικά αποτελέσματα του ΑΣΕΠ για τους καθηγητές τεχνικών ειδικοτήτων, πράγμα που σημαίνει ότι οι διορισμοί δεν αναμένονται πριν από τα Χριστούγεννα!!!
Όσον αφορά τους καθηγητές Πληροφορικής, η κατάσταση είναι δραματική. Ήδη ανακοινώθηκαν οι διορισμοί μονίμων και αναπληρωτών. Στο νομό μας, όπου υπάρχουν 19 κενές θέσεις, δεν προσλαμβάνεται ούτε ένας!!!
Έχουν χαθεί πάνω από 24.000 διδακτικές ώρες, για τις οποίες κανείς δεν ανησυχεί. Αν ήταν από απεργίες των εκπαιδευτικών ή από κινητοποιήσεις των μαθητών, όλοι θα παρίσταναν ότι αγωνιούν για την αναπλήρωσή τους!
Το Σχολείο υπήρχε και πριν και υπάρχει και μετά τις εκλογές και ανεξάρτητα από αυτές. Οι ανάγκες του δεν έχουν ούτε περίοδο γνωριμίας ούτε περίοδο αναμονής.
Ένα παιδί μια φορά στη ζωή του είναι σε μια συγκεκριμένη τάξη και κάθε μέρα που περνά χωρίς δάσκαλο δεν αναπληρώνεται…
ΕΝΙΑΙΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
(Ανεξάρτητη αριστερή κίνηση καθηγητών ν. Ηλείας)