Η ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς – Ιθάκης καταγγέλλει την απαράδεκτη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στα σχολεία του Νομού και τις δομές ειδικής αγωγής όσον αφορά τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό και βιβλία.
Ειδικότερα:
Λείπουν εκπαιδευτικοί ακόμη και για μαθήματα κατεύθυνσης. Στο Θιάκι και στα Μεσοβούνια ακόμη δεν έχει διδαχθεί ούτε ώρα στο μάθημα «Ανάπτυξη Εφαρμογών», πανελλαδικά εξεταζόμενο για την τεχνολογική κατεύθυνση. Εκπαιδευτικοί πληροφορικής απουσιάζουν από μια σειρά σχολεία του Νομού.
Απουσιάζουν μια σειρά καθηγητές τεχνικών ειδικοτήτων σε όλα τα ΕΠΑΛ του Νομού ακόμη και για μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά (π.χ. βρεφονηπιοκόμος στο ΕΠΑΛ Αργοστολίου, οχημάτων στο ΕΠΑΛ Ληξουρίου, ναυτικών μαθημάτων στο ΕΠΑΛ Ιθάκης). Προβλήματα στην κάλυψη των μαθημάτων του τεχνικού – γραμμικού και ελεύθερου σχεδίου υπάρχουν σχεδόν σε όλα τα σχολεία.
Απουσιάζουν ακόμη φιλόλογοι, θεολόγοι, μαθηματικοί, οικιακής οικονομίας και καλλιτεχνικών, ενώ μόλις πρότινος καλύφθηκε το κενό χημικού στο Θιάκι….
Η κατάσταση στην ειδική αγωγή είναι τραγική:
Το ΚΕΔΔΥ δεν μπορεί να λειτουργήσει όχι την πενταμελή επιτροπή διάγνωσης που προβλέπεται αλλά ούτε καν την τριμελή (με την οποία λειτουργούσε πέρσι), ενώ το ΥΠΕΠΘ, οι αρμόδιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και οι υπεύθυνοι Ειδικής Αγωγής κινούνται στην κατεύθυνση των «λύσεων» - μπαλωμάτων. Ο ρόλος του ΚΕΔΔΥ στην υποστήριξη παραμερίζεται στην πράξη εντελώς.
Στο ΕΕΕΕΚ λείπουν όλες οι τεχνικές ειδικότητες, το βοηθητικό προσωπικό, το νοσηλευτικό προσωπικό, ο ψυχολόγος, ο κοινωνικός λειτουργός κ.ο.κ. ενώ γίνεται προσπάθεια να «ροκανιστεί» με διαθέσεις και το όποιο υπάρχον προσωπικό το οποίο – «αντικειμενικά» – έχει βρεθεί να καλύπτει το σύνολο των αναγκών. Σημειώνουμε ότι το ΥΠΕΠΘ εξαίρεσε τους μαθητές της Α΄ τάξης ΕΕΕΕΚ από την παροχή Η/Υ, ενώ το ΕΕΕΕΚ ήταν κλειστό μέχρι τις 28 Σεπτέμβρη.
Από τα τμήματα ένταξης, με την εξαίρεση του Γυμνασίου Κεραμειών που εξαγγέλθηκε από τη ΔΔΕ ότι θα λειτουργήσει άμεσα, δεν προγραμματίζεται καν να λειτουργήσει κανένα άλλο (Αγία Θέκλη -Γυμνάσιο Ληξουρίου, 2ο Γυμνάσιο Αργοστολίου).
Σε αυτό το έδαφος το Υπουργείο Παιδείας ενώ δήθεν «απογράφει» τους εκπαιδευτικούς δίνει κατεύθυνση, όπως γινόταν και με όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις, για «σπάσιμο» κενών και μαζικές προσλήψεις ωρομισθίων. Την ίδια στιγμή δεν έχει φροντίσει ούτε καν όλα τα βιβλία να βρίσκονται στο σύνολό τους στα σχολεία. Η ΔΔΕ οφείλει και όφειλε και σε «διαχειριστικό» επίπεδο να είχε λάβει όλα τα μέτρα για την καλύτερη λειτουργία των σχολείων με βάση τις προτάσεις της ΕΛΜΕ-ΚΙ.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ υπογραμμίζει την ανάγκη η κάλυψη των αναγκών των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό, μαζί με τις υποδομές και τη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών να έρθει στο προσκήνιο μέσα από το μαζικό και συντονισμένο αγώνα της εκπαιδευτικής κοινότητας (γονείς, μαθητές, καθηγητές) μαζί με τα εργατικά σωματεία του Νομού. Μαχητικά να διεκδικήσουμε τώρα όσα απαιτούνται για τη μόρφωση των μαθητών.
Αργοστόλι 10/11/2009