ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΙΣ ΘΟΛΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΚΑΙ ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ.
ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΜΕ 1997 ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ Η ΕΠΕΤΗΡΙΔΑ ΑΛΛΑ Η ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ .
ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΗ "ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ" ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΣΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ .
Η Υπουργός Παιδείας αναφερόμενη στην αλλαγή του συστήματος πρόσβασης, τόνισε πως δεν πρόκειται να αιφνιδιαστεί κανείς. «Δεν είναι δυνατό να μπαίνει ένα παιδί στο λύκειο και καθ οδόν να αλλάζει το σύστημα», είπε χαρακτηριστικά.
Για τον εκπαιδευτικό κυρία Υπουργέ δεν ισχύει το ίδιο ; ...............
Και γνωρίζετε ότι αναφέρομε στους πίνακες προϋπηρεσίας .
Ξεκινάω από την επιχειρηματολογία σας που την θεωρώ σωστή απλά αναρωτιέμαι γιατί οι κανόνες ισονομίας ,ισοπολιτείας , δικαίου δεν ισχύουν σε αυτή τη χώρα για όλους τους πολίτες .
Από τις ανακοινώσεις σας στον τύπο προκύπτουν εύλογα νομίζω ορισμένα ερωτηματικά .
1ον . Είστε από τους πολιτικούς που γνωρίζετε πολύ καλά τα θέματα αναπληρωτών και ωρομισθίων αφού χρόνια τώρα έχετε κάνει πολλές συναντήσεις με την ΠΕΑ και την ΟΛΜΕ για το θέμα αυτό . Γιατί λοιπόν δεν θέσατε ποτέ σε καμία συνάντηση τις θέσεις και τις απόψεις τις δικές σας ή του κόμματος σε καμία από αυτές ;
2ον:Γνωρίζατε πολύ καλά ότι οι δηλώσεις σας αφορούν περί τους 35.000 ενδιαφερόμενους . Γιατί λοιπόν δεν θέσατε ολοκληρωμένα το σχέδιο σας αλλά βομβαρδίζεται καθημερινά τον τύπο με συμπληρωματικές δηλώσεις και υπονοούμενα ;
Πολιτικά ερωτηματικά .
-Ανακοινώνει η Υπουργός ότι θέλει να αλλάξει το σύστημα προσλήψεων και θα είναι μόνο από ΑΣΕΠ . Δεν θα έπρεπε πρώτα και κύρια να δηλώσει για ποιο λόγο θέλει να το αλλάξει ; Είναι απαρχαιωμένο ; Είναι ρουσφετολογικό ; Εδώ είναι αλήθεια ότι άφησε να εννοηθεί κάτι τέτοιο . Αν εννοεί την προϋπηρεσία που αποκτήθηκε από την ΠΔΣ να υπενθυμίσω ότι τον τρόπο πρόσληψης αυτόν τον ξεκίνησε το κόμμα που κυβερνάει τώρα και τότε που αντιδρούσαμε ο υφυπουργός απαντούσε "θέλουμε τον καλύτερο εκπαιδευτικό". Βέβαια είναι σωστό και μάλιστα γενναίο να αναγνωρίζεις τα λάθη σου αλλά δεν ακούσαμε καμία διάθεση αυτοκριτικής . Στο κάτω – κάτω της γραφής δεν φταίει ο εργαζόμενος για αυτό ή μάλλον έχει προσωπική ευθύνη αν έτρεχε στα βουλευτικά γραφεία αλλά πολύ λιγότερη από αυτούς που τον έστελναν εκεί.
-Θεωρεί η Υπουργός ότι το σύστημα προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ είναι το κατάλληλο ;
Δεν αναφέρθηκε καθόλου στον διαγωνισμό οπότε να συμπεράνουμε ότι είναι ο πιο κατάλληλος τρόπος για την πρόσληψη εκπαιδευτικών.
-Το ΠΑΣΟΚ ισχυριζόταν ότι είναι έτοιμο να κυβερνήσει πριν τις εκλογές.
Ανακοίνωσε μάλιστα τη διακοπή των συμβάσεων stage στο Δημόσιο προεκλογικά. Εδώ θεώρησε λεπτομέρεια να ανακοινώσει την αλλαγή στο σύστημα διορισμών της χώρας ; Δεν έπρεπε να μάθουν οι 35.000 περίπου εκπαιδευτικοί το μέλλον τους ; Πιθανόν λεπτομέρεια .
-Το ΠΑΣΟΚ άλλαξε το σύστημα διορισμών από επετηρίδα σε ΑΣΕΠ το 1997. Το ΠΑΣΟΚ άλλαξε το σύστημα διορισμών από ΑΣΕΠ σε ΑΣΕΠ και ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ. Διπλό σύστημα διορισμών με την ρύθμιση 16μηνου το 1999. Με λίγα λόγια ήταν αυτό που καθιέρωσε και πολύ σωστά την προϋπηρεσία . Μέχρι και το 2004 που έχασε την διακυβέρνηση της χώρας στήριζε με διορισμούς την προϋπηρεσία. Τώρα ποια είναι η άποψή του για το σύστημα διορισμών ; Απλά και ξεκάθαρα χωρίς υπεκφυγές μπορεί να την πει; Είναι ίδια με το 1997 μόνο ΑΣΕΠ; Ξεχνάει ότι η προϋπηρεσία ήρθε γιατί και τότε η ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ήταν ένα τίποτα και δεν μπορούσε να αποκαταστήσει την αδικία στους εκπαιδευτικούς που εργάζονταν ως συμβασιούχοι για πολλά χρόνια ;
Ανθρώπινα ερωτηματικά .
- Είναι γεγονός ότι η ανεργία πλήττει και μάλιστα σε βαθμό που μπορούμε να περιμένουμε κοινωνική έκρηξη , τους καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Αντί όμως να δουν κατάματα την πραγματικότητα αρκέστηκαν στην εύκολη ρουσφετολογική – κομματική επιλογή ομηρίας της νέας γενιάς εκπαιδευτικών. Υποταγή πριν καλά –καλά ξεκινήσουν τα πρώτα τους βήματα.
Ωρομίσθιοι 18.000 προσλήφθηκαν πριν χάσει την εξουσία το ΠΑΣΟΚ.
Προσλήψεις στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη με ρουσφετολογικά κριτήρια από την πρώτη μέρα εφαρμογής της επί ΠΑΣΟΚ και μοίρασμα 2 και 4 ώρες εβδομαδιαία .
Μέσα σε 10 μόλις χρόνια έφτασαν τους πίνακες με τις ίδιες πολιτικές που συνεχίστηκαν σε 35.000 ( πίσω από αυτό τον αριθμό κρύβονται άνθρωποι) .
Το ερώτημα είναι μέχρι πότε θα την πληρώνουν οι εργαζόμενοι και μάλιστα οι νέοι ; Μέχρι πότε θα πληρώνουν τους κομματικούς μηχανισμούς ; Μέχρι πότε θα νιώθουν κουρασμένοι από την αδικία ,την ταλαιπωρία , πριν ακόμη ξεκινήσουν την εκπαιδευτική τους πορεία ;
-1997 αλλαγή συστήματος από επετηρίδα ΑΣΕΠ. Υπουργός κ. Αρσένης .
-1999 καθιέρωση διορισμών προϋπηρεσία ( 16μηνο) Υπουργός κ Ευθυμίου
-2004 Ρύθμιση 30μηνου Υπουργός κ. Γιαννάκου
-2007 Ρύθμιση 24μηνου Υπουργός κ. Στυλιανίδης
-2009 Αλλαγή εξαγγέλλει η κ. Διαμαντοπούλου.
Θυμίστε μου αλήθεια αν πέρασε από τότε κάποιος άλλος Υπουργός . Ο κάθε Υπουργός και η αλλαγή του . Το σύστημα διορισμών δεν είναι θέμα πολιτείας αλλά του εκάστοτε Υπουργού.
Το ερώτημα είναι πότε θα αποκτήσει η πολιτεία σύστημα διορισμών που να έχει βάθος χρόνου ;
Υπήρχε από την προηγούμενη κυβέρνηση "εθνικός διάλογος".Η ΟΛΜΕ είχε εξαγγείλει ότι δεν συμμετέχει γιατί δεν συζητιούνταν όλα τα θέματα που απασχολούν την εκπαίδευση αλλά επιβάλλει την ατζέντα η κυβέρνηση. Το ΠΑΣΟΚ συμμετείχε και μάλιστα κατηγορούσε την κυβέρνηση ότι δεν έχει προτάσεις . Επίσης δηλώνει ότι θα συνεχιστεί ο διάλογος .
Το ερώτημα είναι πως εννοεί τον διάλογο ; Θα συνεχίσει με την ίδια ατζέντα ; Με την ίδια σύνθεση;
Το σύστημα διορισμών της χώρας είναι τόσο απλό πράγμα που θα πρέπει να ρυθμίζεται χωρίς διάλογο ;
H Yπουργός κ. Διαμαντοπούλου κάλεσε τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων της . Δεν ανέφερε τίποτα στις συναντήσεις αυτές για το σύστημα διορισμών και μετά από μερικές μέρες καλεί τους δημοσιογράφους και κάνει ανακοινώσεις για το παραπάνω θέμα . Επίσης την Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών και Ωρομισθίων που είναι άμεσα ενδιαφερόμενη την αγνοεί εντελώς .
Μετά από μερικές μέρες και μετά τις πρώτες αντιδράσεις στέλνει επιστολή στις ομοσπονδίες όπου ζητάει την βοήθειά τους για να "λύσει ορισμένα προβλήματα". Aλήθεια πόσο διαφορετικό θα ήταν αν ξεκινούσε με αυτή την επιστολή .
Το ερώτημα είναι γιατί απαξιώνει η υπουργός τόσο τις ομοσπονδίες ;
Το ερώτημα είναι ότι θα γίνεται διάλογος αλλά κάρτ ; Το ερώτημα είναι ότι μία συνάντηση θα βαφτίζεται διάλογος ;
Το συμπέρασμα είναι δυστυχώς ότι διαχρονικά η πολιτική και οι πολιτικοί δύσκολα αλλάζουν. Ίδιες πολιτικές στρατηγικές, ίδιες πολιτικές, ίδια σκοπιμότητα, ίδια αποτελέσματα. Λειτουργία συνθηματική για όλα τα προβλήματα και όχι ανάλυση των προβλημάτων, διάλογο , λύση λειτουργική , διαχρονική . Λειτουργία επικοινωνιακή όχι ουσιαστική. Λειτουργία όχι για να στηρίξουμε τον εργαζόμενο αλλά να τουμπάρουμε , να βάλουμε τρικλοποδιά στον εργαζόμενο.
Για την ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ –ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
Μάρκου Λάζαρος Αιρετός ΑΠΥΣΔΕ
Μέλος ΔΣ Πανελλήνιας Ένωσης Αναπληρωτών 1997-2004