Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2009

Ερώτηση του ΚΚΕ για τα Διαπόντια Νησιά

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους Υπουργούς Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Θέμα: Άθλια η κατάσταση που επικρατεί στις συγκοινωνίες των Διαπόντιων Νησιών με την Κέρκυρα.

Τα προβλήματα που οι κάτοικοι των Διαποντίων Νησιών (Οθωνοί, Ερείκουσα, Μαθράκι) αντιμετωπίζουν είναι τεράστια. Επειδή χρειάζονται και αρκετά χρήματα για την επίλυση τους, χαρακτηρίζονται από τους εκάστοτε κυβερνητικούς αρμοδίους ως «δυσεπίλυτα». Τα προβλήματα όμως αυτά έχουν άμεση και ουσιαστική σχέση με την επιβίωση των κατοίκων των Νησιών αυτών και αφορούν την ύδρευση, το οδικό δίκτυο, την παροχή σωστής υγειονομικής περίθαλψης, τη λειτουργία σχολείων, την κατασκευή σωστών, ασφαλών και λειτουργικών λιμανιών και όχι κατ΄ επίφαση και μόνο «λιμανιών». Το σοβαρότερο όμως πρόβλημα αφορά την επικοινωνία των κατοίκων των Διαποντίων με την Κέρκυρα, αφού αυτή ουσιαστικά επιτυγχάνεται με χιλιάδες δυσκολίες –όταν και αν τελικά επιτυγχάνεται— μέσα από 2 άγονες γραμμές (μία δρομολογιακή γραμμή από το «λιμάνι» του Αγίου Στεφάνου και μία ακτοπλοϊκή από το λιμάνι της Κέρκυρας). Τα προβλήματα στις συγκοινωνίες των Διαποντίων Νησιών αντί να λύνονται από τους κυβερνητικούς αρμόδιους ουσιαστικά επιδεινώνονται με τις αλλοπρόσαλλες αποφάσεις τους. Έτσι :
1. Εδώ και μερικούς μήνες η ακτοπλοϊκή γραμμή Κέρκυρα—Διαπόντια Νησιά σταμάτησε να εκτελείται, αφού το τότε Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας κήρυξε έκπτωτο τον πλοιοκτήτη του πλοίου «Αλέξανδρος» που εκτελούσε τη γραμμή αυτή. Βέβαια το Υπουργείο αδιαφόρησε παντελώς για εναλλακτική λύση, έγκαιρη δημοπράτηση της γραμμής κλπ. Άφησε, ουσιαστικά, τους κατοίκους των Διαποντίων Νησιών «επί ξύλου κρεμμάμενους» αφού με την απόφαση αυτή τους αφαίρεσε την μοναδική συγκοινωνία με την πόλη της Κέρκυρας!
2. Η δρομολογιακή γραμμή Άγιος Στέφανος—Διαπόντια Νησιά, εδώ και αρκετούς μήνες, έχει μετατραπεί αναγκαστικά σε γραμμή Παλαιοκαστρίτσα—Διαπόντια Νησιά, αφού το «λιμάνι» του Αγίου Στεφάνου μέχρι σήμερα είναι ουσιαστικά απροσπέλαστο λόγω επαμμώσεως του και όλοι δηλώνουν αναρμόδιοι για την εκ νέου εκβάθυνσή του! Αυτό, εκτός των άλλων δυσμενών επιπτώσεων, πρακτικά σημαίνει και μία ώρα επιπλέον ταξίδι για τους κατοίκους των Διαποντίων Νησιών. Επιπλέον υπάρχουν ασφαλείς πληροφορίες για περαιτέρω υποβάθμιση της γραμμής αυτής με την αντικατάσταση του σκάφους που είναι δρομολογημένο με άλλο μικρότερο σκάφος τύπου «glass bottom», χωρίς χώρους αποσκευών και που θα παίρνει μικρότερο αριθμό επιβατών.
3. Στα πληρώματα των σκαφών αυτών χρωστούνται αρκετά μεροκάματα αφού το Υπουργείο δεν ήταν συνεπές με τις οικονομικές του υποχρεώσεις και δεν έχει καταβάλει τις επιδοτήσεις αρκετών μηνών.

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. κ. Υπουργοί ποια ΑΜΕΣΑ μέτρα προτίθεται να πάρουν ούτως ώστε :
Να δημοπρατηθούν ΑΜΕΣΑ και να δρομολογηθούν ΑΜΕΣΑ σύγχρονα πλοία στις γραμμές που εξυπηρετούν τα Διαπόντια νησιά.
Να υπάρξει πρόνοια στη δημοπράτηση που να εξασφαλίζει ότι οι πλοιοκτήτες έχουν εξοφλήσει τα πληρώματά τους (π.χ. καταστάσεις εξόφλησης υπογεγραμ­μένες από το πλήρωμα)
Να γίνουν άμεσα οι αναγκαίες εργασίες (εκβαθύνσεις, επεκτάσεις λιμενοβραχιό­νων κ.λ.π.) τόσο στα «λιμάνια» της Β. Κέρκυρας (Άγιος Στέφανος και Αστρακερή) όσο και στα «λιμάνια» των Διαποντίων Νησιών.

Οι ερωτώντες βουλευτές: Μπάμπης Χαραλάμπους, Νίκος Μωραΐτης, Νίκος Καραθανασόπουλος