ΑΠΟΦΑΣΗ 14ου ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΟΛΜΕ
Με δεδομένα τα αιτήματα του 13ου Συνεδρίου, συμπληρώνουμε τα
παρακάτω:
1. Να μην περάσουν οι αλλαγές στο εξεταστικό (περιφερειακές
εξετάσεις κ.λπ.).
2. Όχι σε ξεχωριστό μισθολόγιο για τους νέους συναδέλφους
(μισθολόγιο 2 ταχυτήτων).
3. Γνήσιες και ουσιαστικές κλαδικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας,
με ενσωμάτωση των γενικών επιδομάτων στο βασικό, ώστε ο
μισθός του νεοδιόριστου να διαμορφωθεί στα 1.400 ευρώ
τουλάχιστον.
4. Πλήρη συνδικαλιστικά δικαιώματα στους ωρομίσθιους
εκπαιδευτικούς, μέχρι την οριστική κατάργηση του θεσμού.
5. Αντιμετώπιση του προβλήματος των πολύτεκνων συναδέλφων
σύμφωνα με τις θέσεις της ΟΛΜΕ.
6. ΄Αμεση αντιμετώπιση της εκτεταμένης «διαθεσιμότητας»,
υπεράσπιση και διεύρυνση της οργανικότητας.
7. Όχι στα επαγγελματικά ταμεία. Να ενισχυθεί ο δημόσιος και
κοινωνικός χαρακτήρας του ασφαλιστικού συστήματος. Άμεση και
ουσιαστική χρηματοδότηση των ασφαλιστικών ταμείων από τον
Κρατικό Προϋπολογισμό.
Από το Προεδρείο του 14ου Συνεδρίου
ΑΙΤΗΜΑΤΑ 13ου ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ
Διεκδικούμε:
- Ουσιαστικές αυξήσεις στους βασικούς μισθούς μας, με αφετηρία τα 1.400 ευρώ συνολικές καθαρές αποδοχές στον νεοδιόριστο (εισαγωγικό μισθολογικό κλιμάκιο)
- Η σχέση εισαγωγικών προς καταληκτικές αποδοχές να διαμορφωθεί στο 1/ 2,5
- Όχι στη σύνδεση μισθού με την αξιολόγηση – απόδοση
- Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη
- Ενσωμάτωση του κινήτρου απόδοσης στο βασικό μισθό.
- Να καταργηθούν οι προβλεπόμενες προϋποθέσεις χορήγησης του
κινήτρου απόδοσης για όσο αυτό διατηρείται, ώστε να σταματήσει σε κάθε
περίπτωση η περικοπή του
- Διπλασιασμό των οικογενειακών επιδομάτων
- Τιμαριθμοποίηση φορολογικής κλίμακας αναδρομικά από το 1992 με
αφορολόγητο όριο τουλάχιστον τα 15.000 ευρώ
- Διπλασιασμό της ωρομίσθιας αποζημίωσης και της αμοιβής για
υπερωριακή απασχόληση των καθηγητών και σύνδεσή της (ως ποσοστό) με
τις συνολικές αποδοχές του εκπαιδευτικού
- Αύξηση των αμοιβών των πάσης φύσεως εργασιών των Πανελλαδικών
Εξετάσεων
- Αναγνώριση των χρόνων σπουδών όλων των καθηγητών για
μισθολογική εξέλιξη (κατ’ αναλογία με τη ρύθμιση που ισχύει για τους
πτυχιούχους της ΑΣΕΤΕΜ /ΣΕΛΕΤΕ)
- Επανακατάταξη των εκπαιδευτικών των παραμεθόριων περιοχών στα
αντίστοιχα Μ.Κ. με συνυπολογισμό διπλάσιου χρόνου προϋπηρεσίας (ν.
2085/92, 1943/81)
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ – ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ
Διεκδικούμε:
- Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια υπηρεσίας χωρίς όριο ηλικίας με
υπολογισμό της στο 80% του συνόλου των αποδοχών κατά το μήνα
αποχώρησης.
- Κατάργηση του ισχύοντος αντιασφαλιστικού – αντισυνταξιοδοτικού
πλαισίου και ειδικότερα κατάργηση των διαχωριστικών γραμμών σε ό,τι
αφορά τα όρια ηλικίας και τις ασφαλιστικές εισφορές για τους διορισθέντες
πριν και μετά το 1983, πριν και μετά το 1993.
- Σε κάθε περίπτωση, πάγωμα των δυσμενών αλλαγών που πρόκειται να
εφαρμοστούν από 1-1-2008 με τη σταδιακή μείωση των συντάξεων (ν.
3029/02).
- Οχι στις σχεδιαζόμενες νέες αντιασφαλιστικές ανατροπές.
- Επιστροφή όλων των οφειλόμενων στα ασφαλιστικά ταμεία, που
λεηλάτησαν οι κυβερνήσεις, οι τράπεζες και η εργοδοσία στη μεταπολεμική
περίοδο μέχρι σήμερα. Τα αποθεματικά των ταμείων να αξιοποιούνται με
σταθερές και σίγουρες αποδόσεις χωρίς κανένα ρίσκο και μεσάζοντες.
Θέσπιση δικαιώματος veto των εκπροσώπων των εργαζομένων σε κάθε
κρίσιμη απόφαση.
- Κατάργηση της διάταξης που απαγορεύει τη συνταξιοδότηση των
εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
- Η στρατιωτική θητεία να αναγνωρίζεται αυτοδίκαια (χωρίς εξαγορά) ως
χρόνος υπηρεσίας, τόσο για την κύρια σύνταξη όσο και για τα υπόλοιπα
ταμεία, και για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μετά τις
31/12/1997
- Αναγνώριση ως συντάξιμου χρόνου εργασίας όλων των χρονικών
διαστημάτων που μεσολαβούν μεταξύ δύο διαδοχικών συμβάσεων
αναπληρωτών.
- Πλήρη ιατροφαρμακευτική και υγειονομική περίθαλψη. Δωρεάν
περίθαλψη για οδοντιατρικά και φυσιοθεραπεία. Δωρεάν χορήγηση
γυαλιών όρασης και φακών επαφής.
- Αναπροσαρμογές της κύριας σύνταξης με βάση τις αυξήσεις των εν
ενεργεία εκπαιδευτικών.
- Θεμελίωση του δικαιώματος συνταξιοδότησης σε περίπτωση θανάτου ή
ολικής αναπηρίας, ανεξάρτητα από τα χρόνια υπηρεσίας, με κατώτερο όριο
σύνταξης στο ύψος του 80% των αποδοχών του νεοδιόριστου
εκπαιδευτικού.
- Χορήγηση του συνόλου της σύνταξης του θανόντος υπαλλήλου στην
οικογένειά του, όταν υπάρχουν ανήλικα ή άγαμα παιδιά, καθώς η σύνταξη
αποτελεί κληρονομικό δικαίωμα της οικογένειας. Όταν δεν συντρέχουν οι
παραπάνω λόγοι, να χορηγούνται τουλάχιστον τα 7/10 της σύνταξης του
θανόντος συζύγου στον επιζώντα και στα τέκνα του εφ’ όρου ζωής.
- Αναγνώριση ως συντάξιμου του χρόνου αδιοριστίας και των βασικών
σπουδών σε ΑΕΙ - ΑΤΕΙ, των εκπαιδευτικών, εφόσον οι σπουδές αυτές
αποτελούν τυπικό προσόν διορισμού.
- Να θεωρείται συντάξιμος χρόνος πραγματικής υπηρεσίας όλο το
χρονικό διάστημα της εκπαιδευτικής άδειας.
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
Διεκδικούμε:
- Ελεύθερες και γνήσιες Συλλογικές Διαπραγματεύσεις στο Δημόσιο σε όλα τα επίπεδα. Κατοχύρωση για τους καθηγητές του δικαιώματος των ουσιαστικών κλαδικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας εφ’ όλης της ύλης.
- Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο με κατάργηση ολόκληρου του νομοθετικού πλαισίου με το οποίο επιχειρείται η «συμμόρφωση» - χειραγώγηση του εκπαιδευτικού.
- Κατάργηση του «Καθηκοντολόγιου».
- Όχι στην αξιολόγηση – χειραγώγηση των εκπαιδευτικών. Όχι στην
κοινωνική κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσω της αξιολόγησης των
σχολικών μονάδων.
- Σταθερή και μόνιμη εργασία στην εκπαίδευση. Διορισμοί σύμφωνα με τις
πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
- Κατάργηση του θεσμού της εργασιακής σχέσης του ωρομισθίου αλλά και
του αναπληρωτή (εξαίρεση οι περιπτώσεις πραγματικής αναπλήρωσης).
Στο ενδιάμεσο διάστημα πλήρη ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά
δικαιώματα και 12μηνη σύμβαση εργασίας για τους αναπληρωτές.
- Άμεση μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που καλύπτουν πάγιες και
διαρκείς ανάγκες.
- Αναγνώριση της προϋπηρεσίας όλων των αναπληρωτών-ωρομισθίων
που εργάστηκαν στις σχολικές μονάδες που προσφέρουν μέχρι σήμερα
Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και ανήκουν σε άλλα
Υπουργεία. Μέχρι την υπαγωγή αυτών των σχολικών μονάδων στο
ΥΠΕΠΘ, να δημιουργηθεί ενιαίο σύστημα διορισμών στην εκπαίδευση
όλων των Υπουργείων και οι διορισμοί αυτοί να γίνονται με βάση τη
διαδικασία πρόσληψης και τοποθέτησης των αναπληρωτών και
ωρομίσθιων εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
- Κάθε πρόσληψη, από την επόμενη χρονιά, αναπληρωτή ή ωρομίσθιου
καθηγητή/-τριας στη δημόσια δευτεροβάθμια ή πρωτοβάθμια εκπαίδευση
να πραγματοποιείται από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών (πίνακα
κατάταξης με βάση την πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε
δημόσιες σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας ή πρωτοβάθμιας
εκπαίδευσης του ΥΠΕΠΘ) και, σε περίπτωση εξάντλησής του, από πίνακα
με βάση την ημερομηνία λήψης πτυχίου.
- Να θεσπιστεί μειωμένο ωράριο για τους καθηγητές/καθηγήτριες που
είναι γονείς παιδιών με αναπηρία πάνω από 67%, όπως ισχύει για όλους
τους εργαζόμενους στο Δημόσιο τομέα, στα ΝΠΔΔ και τους ΟΤΑ, σύμφωνα
με τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 16 του Ν. 2527/1997. Η ανωτέρω
μείωση του ωραρίου να ισχύει και για τους καθηγητές/-τριες που έχουν οι
ίδιοι/-ιες αναπηρία πάνω από 67% ή έχουν υποστεί έμφραγμα μυοκαρδίου,
έχουν υποβληθεί σε αγγειοπλαστική ή by pass εγχείρηση.
- Να μειώνεται το ωράριο των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων με
συνυπολογισμό ολόκληρης της δημόσιας προϋπηρεσίας, εφόσον έχει
προσφερθεί με το ίδιο πτυχίο, ανεξάρτητα από το αν αυτή είναι
εκπαιδευτική ή όχι. Οι 3 ώρες του μειωμένου ωραρίου των υπευθύνων
εργαστηρίων σε όλους τους τύπους σχολείων να αφαιρούνται από το
ωράριο που έχει ήδη ο εκπαιδευτικός σύμφωνα με τα χρόνια υπηρεσίας του.
- Ριζική αλλαγή του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα με κατάργηση των
αυταρχικών διατάξεών του.
- Οι αναθέσεις διδασκαλίας των μαθημάτων να ρυθμίζονται με
επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια.
- Πρόσληψη και τοποθέτηση γραμματέων, επιστατών και φυλάκων σε
όλα τα σχολεία.
- Να οργανωθούν σε συνεργασία με το ΥΠΕΠΘ κατασκηνώσεις και
παιδικοί σταθμοί για τα παιδιά των εκπαιδευτικών, με πρόβλεψη της
αναγκαίας χρηματόδοτησης.
- Στις εκλογές για την ανάδειξη αιρετών μελών στα Υπηρεσιακά
Συμβούλια να συμμετέχουν τα οικονομικά τακτοποιημένα μέλη των ΕΛΜΕ.
- Να επαναφερθούν στο ΚΥΣΔΕ οι αρμοδιότητες που του αφαιρέθηκαν
(διορισμοί, αποσπάσεις στα ΑΕΙ, διοικητικές θέσεις κ.λπ.).
- Να θεσμοθετηθούν μοριοδοτούμενα κριτήρια για όλες τις κατηγορίες
αποσπάσεων (από νομό σε νομό, από σχολείο σε σχολείο, στον ΟΕΕΚ και τα
ΙΕΚ, στα ΑΕΙ-ΑΤΕΙ, σε διοικητικές θέσεις κ.λπ.). Όλοι οι εκπαιδευτικοί να
λαμβάνουν τα μόρια της περιοχής στην οποία υπηρετούν και όχι αυτά της
οργανικής τους θέσης εφόσον δεν υπηρετούν σε αυτή.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ
Διεκδικούμε:
• Άμεση αύξηση δημόσιων δαπανών για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ
τουλάχιστον, με στόχο αυτές να φτάσουν στο 7% του ΑΕΠ ή το 15% του
Προϋπολογισμού.
- Καθολική δημόσια δωρεάν εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες, που θα
παρέχει μόρφωση, καλλιέργεια και εφόδια σε όλα τα παιδιά χωρίς
αποκλεισμούς με παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία.
- Άμεση καθιέρωση της 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης με
προοπτική το ενιαίο 12χρονο σχολείο. Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική
αγωγή. Όχι στην υπαγωγή της προσχολικής αγωγής στους Δήμους και
στους ιδιώτες. Όχι στη «σχολειοποίησή» της.
- Κατάργηση του Ν. 3475/06 για την τεχνική εκπαίδευση.
- Στο πλαίσιο της μεταβατικής πρότασης της ΟΛΜΕ για την ΤΕΕ
(παραμένει ισχυρή η σχετική απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των
Προέδρων των ΕΛΜΕ – Ιούνης 2006), προτείνουμε τα παρακάτω άμεσα
μέτρα:
- Κατάργηση όλων των σχολικών μονάδων που προσφέρουν σήμερα
δευτεροβάθμια τεχνικο-επαγγελματική εκπαίδευση και ανήκουν σε
άλλα υπουργεία (ΟΑΕΔ, ΟΤΕΚ, Υγείας, Γεωργίας) και υπαγωγή τους
στο ΥΠΕΠΘ.
- Καμιά κατάργηση σχολικής μονάδας, τομέα και ειδικότητας στην ΤΕΕ.
Κατάργηση της διάταξης του νόμου που απαγορεύει στους απόφοιτους
Λυκείων να εγγράφονται στο ΕΠΑΛ για απόκτηση ειδικότητας.
- Διασφάλιση της μόνιμης εργασιακής σχέσης για όλους τους
εκπαιδευτικούς της ΤΕΕ.
- Ανεξάρτητα από δομές και συστήματα μετάβασης, όλοι οι μαθητές/-
τριες πρέπει να έχουν το δικαίωμα και τη δυνατότητα «οριζόντιας
κινητικότητας» καθώς και της πρόσβασης στην τριτοβάθμια
εκπαίδευση, κάτι που καθιστά απαγορευτικό ο νέος νόμος για την ΤΕΕ
με την καθιέρωση των ΕΠΑΣ
- Να δημιουργηθεί δημόσιο Μεταλυκειακό Έτος Ειδίκευσης, λειτουργικά
συνδεδεμένο με τη δευτεροβάθμια εκπάιδευση, που θα αξιοποιεί την
υποδομή και το εκπαιδευτικό προσωπικό των ΕΠΑΛ, και θα μπορεί να
περιλαμβάνει το σύνολο των ειδικοτήτων που παρέχονται σήμερα, αλλά
και όποια άλλη κριθεί αναγκαίο να δημιουργηθεί με βάση τις ανάγκες
της ελληνικής κοινωνίας, με ταυτόχρονη κατάργηση και ενσωμάτωση
σε αυτό κάθε άλλης μορφής επαγγελματικής μεταλυκειακής
εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΙΕΚ κ.λπ.).
- Να συμπεριληφθούν στο ΕΠΑΛ τουλάχιστον όλες εκείνες οι ειδικότητες
για τις οποίες υπάρχουν αντίστοιχες σχολές στην τριτοβάθμια
εκπαίδευση.
- Να κατοχυρωθεί πραγματική και ουσιαστική δυνατότητα πρόσβασης
των αποφοίτων της ΤΕΕ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (ΑΕΙ-ΑΤΕΙ),
χωρίς τους φραγμούς και τις διακρίσεις που υφίστανται σήμερα, και
αναλογικά με το μαθητικό δυναμικό της ΤΕΕ.
- Ελεύθερη πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με βάση το
απολυτήριο που θα αποκτάται με ενδοσχολικές εξετάσεις. Στο μεταβατικό
χρονικό διάστημα η πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να γίνεται
μετά την αποφοίτηση από το Λύκειο, με πανελλαδικές εξετάσεις σε
περιορισμένο αριθμό μαθημάτων με την ευθύνη της δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης.
- Συνεχή διεύρυνση της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με
τελικό στόχο την κατάργηση του κλειστού αριθμού εισακτέων με την
αντίστοιχη γενναία χρηματοδότηση των υποδομών των ιδρυμάτων της.
- 25 μαθητές στο τμήμα, 20 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές στα
εργαστήρια.
- Κατάργηση του μέτρου της βαθμολογικής βάσης του 10 ως ελάχιστου
προαπαιτούμενου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που
αποκλείει από την Γ/βάθμια Εκπ/ση χιλιάδες νέους από τα λαϊκά κοινωνικά
στρώματα και τους εξωθεί στα ιδιωτικά δίκτυα κατάρτισης (ΙΕΚ, ΚΕΚ,
Κολέγια κ.λπ.).
- Ουσιαστική αλλαγή του πλαισίου της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης,
ώστε να λειτουργεί με όρους διαφάνειας και αποτελεσματικότητας, και
έγκαιρη έναρξή της στην αρχή του διδακτικού έτους.
- Ουσιαστικά μέτρα και πολιτικές αντισταθμιστικής εκπαίδευσης – να
λειτουργήσουν άμεσα Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας βάσει
επιστημονικού σχεδιασμού.
- Όχι στο νομοθετικό πλαίσιο των ΣΔΙΤ, που αναθέτει σε ιδιώτες και
εταιρείες την ανέγερση σχολείων και άλλων δημόσιων υποδομών και
οδηγεί στην ανοιχτή εμπορευματοποίηση της λειτουργίας των δημόσιων
σχολείων, σε αύξηση του κόστους και στη δημιουργία λειτουργικών
προβλημάτων στις σχολικές μονάδες.
- Άμεση κατάρτιση, ψήφιση και εφαρμογή νέου νόμου, που θα διασφαλίζει
την αντικειμενική και αξιοκρατική επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης,
και κατάργηση του νόμου 3467/06, χωρίς αποκλεισμούς κλάδων.
- Καμία υλοποίηση των περιεχομένων - προτάσεων της Έκθεσης του
ΕΣΥΠ για τη Β/βάθμια Εκπ/ση (αξιολόγηση, εξετάσεις, ωράριο
καθηγητών, υποδιευθυντές μάνατζερ κ.λπ.)
- Πρωινή λειτουργία όλων των σχολείων και εξοπλισμό τους με όλα τα
απαιτούμενα μέσα (σχολική βιβλιοθήκη, εργαστήρια, αίθουσα υπολογιστών
κ.λπ.), βάσει ενός σωστά σχεδιασμένου μεσοπρόθεσμου προγραμματισμού.
- Ανάπτυξη της διαπολιτισμικής και αντιρατσιστικής εκπαίδευσης σε όλα
τα επίπεδα και τους θεσμούς της εκπαίδευσης.
- Αποτελεσματικά μέτρα στήριξης παιδιών με ειδικές ανάγκες.
- Το δημόσιο σχολείο (μέχρι τα 18 χρόνια) να παρέχει πιστοποιητικό
γλωσσομάθειας επιπέδου Α σε μια τουλάχιστον ξένη γλώσσα και χρήσης
ηλεκτρονικού υπολογιστή μέσα από δημόσιες εξετάσεις.
- Να ενταχθεί στη βασική εκπαίδευση του διδακτικού προσωπικού της
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των κλάδων και ειδικοτήτων και η
παιδαγωγική κατάρτιση.
- Επιμόρφωση των καθηγητών με τη συνεργασία των ΑΕΙ, με
δημοκρατική οργάνωση και ενεργό συμμετοχή των επιμορφουμένων.
Ουσιαστική εισαγωγική επιμόρφωση μετά το διορισμό. Ετήσια περιοδική
επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα για όλους τους
εκπαιδευτικούς. Πολύμορφη, βραχύχρονη επιμόρφωση με τις ίδιες όπως
παραπάνω προϋποθέσεις (ΑΕΙ, απαλλαγή από διδακτικά καθήκοντα κ.λπ.).
- Θεσμοθέτηση της μετεκπαίδευσης των εκπαιδευτικών της
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και σύνδεσή της με μεταπτυχιακό τίτλο
σπουδών. Φορέας πρέπει να είναι τα ΑΕΙ. Η επιλογή μεταξύ των
υποψηφίων να γίνεται με αξιοκρατικές και αδιάβλητες διαδικασίες, ενώ
πρέπει να προβλέπονται κίνητρα τόσο για τους μετεκπαιδευόμενους όσο και
για τους διδάσκοντες και επιβλέποντες καθηγητές.
- Ουσιαστική αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου του ΙΚΥ και διεύρυνση
και ενίσχυση των προγραμμάτων ανταλλαγής εκπαιδευτικών σε ευρωπαϊκό
και διεθνές επίπεδο.