Πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί στο Ιονικό Συνεδριακό Κέντρο στο Φαληράκι η παρουσίαση του έργου « Ηλεκτρονική Πύλη Εξυπηρέτησης Πολιτών» του Δήμου Κερκυραίων.
To έργο είναι ενταγμένο στο επιχειρησιακό πρόγραμμα της Κοινωνίας της Πληροφορίας στην Κατηγορία Πράξεων «Εξυπηρέτηση του πολίτη και βελτίωση της ποιότητας ζωής» και στο μέτρο «Ηλεκτρονική κυβέρνηση για την εξυπηρέτηση του πολίτη». Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα, το οποίο υποστηρίζει την παροχή σύγχρονων υπηρεσιών «ηλεκτρονικής διακυβέρνησης» όπως αυτές απορρέουν από τις διεθνείς τάσεις και πρακτικές για την προσαρμογή της Δημόσιας Διοίκησης στην ψηφιακή εποχή.
Ομιλία του Δημάρχου Κερκυραίων κ. Μικάλεφ κατά την παρουσίαση του έργου:
Κυρίες και Κύριοι
Αγαπητοί φίλοι
Μια νέα σελίδα ανοίγει σήμερα για το Δήμο μας.
Μια σελίδα .... ηλεκτρονική!
Ένα βήμα μπροστά στην προσπάθεια που κάνουμε ως Δημοτική Αρχή να προσφέρουμε στους πολίτες αυτής της πόλης, σύγχρονες και ποιοτικές υπηρεσίες, σε έναν κόσμο που αλλάζει με γρήγορους ρυθμούς.
Σήμερα σας παρουσιάζουμε επίσημα τη νέα «ηλεκτρονική Πύλη εξυπηρέτησης πολιτών του Δήμου Κερκυραίων».
Η πύλη αυτή υπηρετεί τη φιλοσοφία της Δημοτικής μας Αρχής που είναι να υπάρχει ένας σύγχρονος Δήμος, κοντά στον πολίτη.
Ο Δήμος Κερκυραίων, φιλοδοξεί να βρίσκεται συνεχώς κοντά στον πολίτη 24 ώρες το 24ωρο, 365 μέρες το χρόνο.
Η ραγδαία ανάπτυξη των τεχνολογιών της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών τα τελευταία χρόνια, και η εισαγωγή τέτοιων εφαρμογών, έχουν δώσει νέες προοπτικές και δυνατότητες στην καθημερινή λειτουργία της δημόσιας διοίκηση αλλά και την επαφή των πολιτών με τις δημόσιες υπηρεσίες.
Η πρόσβαση του δημότη στις υπηρεσίες του Δήμου, πρέπει διευκολυνθεί με κάθε πρόσφορο τρόπο, να υποβάλλει τα αιτήματα του, να ενημερώνεται και να έχει τη δυνατότητα συμμετέχεις στις διαδικασίες του Δήμου καταθέτοντας τις απόψεις του.
Ο Δήμος Κερκυραίων υλοποίησε το έργο με τίτλο «Ηλεκτρονική Πύλη εξυπηρέτησης Πολιτών Δήμου Κερκυραίων». Έργο ενταγμένο στο επιχειρησιακό πρόγραμμα της Κοινωνίας της Πληροφορίας.
Το έργο αυτό είναι η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος το οποίο υποστηρίζει την παροχή σύγχρονων υπηρεσιών «ηλεκτρονικής διακυβέρνησης» όπως αυτές απορρέουν από τις διεθνείς τάσεις και πρακτικές για την προσαρμογή της Δημόσιας Διοίκησης στην ψηφιακή εποχή.
Στο πλαίσιο του έργου χρησιμοποιήθηκαν δύο από τις πλέον διαδεδομένες και σύγχρονες μορφές επικοινωνίας: Το τηλέφωνο και το διαδίκτυο, αποβλέποντας στην παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες με μία αμφίπλευρη σχέση.
Οι ουσιαστικά ωφελούμενοι από το έργο είναι οι δημότες αλλά και οι υπηρεσίες του Δήμου. Ενδεικτικά λοιπόν αναφέρουμε :
• Ηλεκτρονική συναλλαγή με τους πολίτες, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα σε 24ωρη βάση μέσω της δικτυακής πύλης και της φωνητικής πύλης.
• Αμφίδρομη ηλεκτρονική επαφή και αλληλεπίδραση με τον δημότη (ενημερώνεται μέσω sms για την πορεία της υπόθεσης του).
• Ηλεκτρονική δημοσίευση χρήσιμων κειμένων, αποφάσεων και πακέτων πληροφοριών που αφορούν τον Δήμο, αλλά και πληροφορίες με τις διαδικασίες και τα έγγραφα που απαιτούνται από τους πολίτες για την έκδοση συγκεκριμένων πιστοποιητικών και δικαιολογητικών.
• Κατ’ επέκταση τη μείωση των επισκέψεων του κοινού στο Δήμο και την αποφόρτιση των υπηρεσιών ώστε να είναι αποτελεσματικότερες.
• Ηλεκτρονική διαχείριση των αρχείων και των αιτήσεων εντός των υπηρεσιών του Δήμου, με αποτέλεσμα την μείωση του χρόνου ανταπόκρισης
• Στην άμεση και αξιόπιστη καταγραφή και παρακολούθηση των προβλημάτων που σχετίζονται με την καθημερινότητα των δημοτών
Αξιοποιώντας τη χρηματοδότηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος για την Κοινωνία της Πληροφορίας, δημιουργήσαμε ένα σύγχρονο εργαλείο, με βάση τις διαπιστωμένες ανάγκες τόσο του Δήμου όσο και των συμπολιτών μας.
Αξιοποιούμε τις νέες τεχνολογίες και δημιουργούμε μια αδιάκοπη γέφυρα αμφίδρομης επικοινωνίας.
Μια αμφίδρομη επικοινωνία μέσα από την οποία ο πολίτης ενημερώνεται για ότι συμβαίνει στην πόλη του, όποια στιγμή το θελήσει, αλλά ταυτόχρονα γίνεται αρωγός και συνοδοιπόρος, γιατί του δίνουμε τη δυνατότητα να εκφράζει την άποψή του αλλά και τις διαφωνίες του, μέσα από ηλεκτρονικές ψηφοφορίες και συζητήσεις. Με τον τρόπο αυτόν ενισχύεται η συμμετοχή του πολίτη στην διαμόρφωση θέσεων και απόψεων που αφορούν τον Δήμο και το Δημοτικό Συμβούλιο αποκτάει πιο ξεκάθαρη εικόνα για τις διαθέσεις της κοινωνίας όταν καλείτε να λάβει τις όποιες αποφάσεις.
Με τη νέα ηλεκτρονική μας πύλη κάνουμε ένα βήμα μπροστά.
Και από αυτήν την εξέλιξη ωφελούνται όλοι.
Ωφελούνται οι πολίτες γιατί αποκτούν πλήρη εικόνα και ενημέρωση για ότι συμβαίνει στην πόλη τους, αλλά και το δικαίωμα να παρεμβαίνουν.
Συγχρόνως, μέσα από μια σειρά από υπηρεσίες που διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά, μειώνονται σημαντικά οι μετακινήσεις τους και εξοικονομείται πολύτιμος χρόνος.
Ωφελούμαστε όμως και εμείς, ως Δήμος.
Αφού αποκτάμε ένα χρήσιμο εργαλείο που θα μας επιτρέπει την ενιαία διαχείριση των επιχειρησιακών του λειτουργιών.
Θα έχουμε τη δυνατότητα να αξιολογούμε την ανταπόκριση των επισκεπτών στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Δήμου μας, γεγονός που θα μας επιτρέψει να σχεδιάσουμε την ανάπτυξη και παροχή περισσότερων υπηρεσιών.
Ταυτόχρονα, έχοντας εικόνα για τις επιθυμίες των δημοτών μας, μπορούμε να αυξήσουμε την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών μας.
Για όλους αυτούς τους λόγους, θεωρώ ότι η σημερινή μέρα είναι πολύ σημαντική για το Δήμο Κερκυραίων.
Θέλω κλείνοντας να ευχαριστήσω όλους τους συνεργάτες μου που δούλεψαν όλον αυτόν τον καιρό με συνέπεια, προκειμένου να είναι έτοιμη και λειτουργική η ηλεκτρονική πύλη του Δήμου μας.