Κυριακή 28 Ιουνίου 2009

Μία φωτογραφία του Ιταλού Πρωθυπουργού Σίλβιο Μπερλουσκόνι και τα παραλειπόμενα της Ατυπης Συνόδου του ΟΑΣΕ


Την τελευταία στιγμή πήρα διαπίστευση για τη Σύνοδο του ΟΑΣΕ. Όπως μου εξήγησαν εκεί που είχε στηθεί το γραφείο υποδοχής των δημοσιογράφων, στο αεροδρόμιο, δεν μπορούσαν να μου δώσουν διαπίστευση, διότι μόλις πριν από ένα λεπτό είχαν τεθεί υπό την αιγίδα του ΝΑΤΟ!...
Λίγο μετά μου έδωσαν τη διαπίστευση. Με πέρασαν μέσα, όπου μία υπάλληλος με ένα λάπτοπ και μία φωτογραφική μηχανή, με φωτογράφισε και μου έδωσε το μαγικό κίτρινο καρτελάκι.
Σε ερώτησή μου αν είναι υπάλληλος κάποιου υπουργείου, μου είπε ότι είναι ιδιωτική εταιρεία!!!
Ρώτησα αν κρατά η εταιρεία τις κάρτες και τα προσωπικά δεδομένα και μου είπε "όχι".
Στη συνέχεια πήρα ταξί και πήγα στο ξενοδοχείο στο Κομμένο. Μόλις όμως πήγα να μπω μου είπαν ότι απαγορεύεται η είσοδος. Το κίτρινο ταμπελάκι δεν εξασφάλιζε την είσοδο στο χώρο. Αντίθετα υπήρχαν ειδικά ανιχνευτικά μηχανήματα σαν αυτά που υπάρχουν στα αεροδρόμια και με την ίδια διαδικασία γινόταν έλεγχος σε όποιον έμπαινε.
Εδώ υπήρχε μία πρωτοτυπία. Έπρεπε να έχω κάποιον να με συνοδεύει. Τυχαία βρήκα μία φοιτήτρια του Ιονίου Πανεπιστημίου. Εκείνη "εγγυήθηκε" για εμένα. Και μπήκα. Όταν όμως μπήκα στο χώρο, διαπίστωσα ότι δεν μπορώ να μπω σε τρεις αίθουσες και να πάρω μία φωτογραφία.
Τελικά βρέθηκα σε μία συνέντευξη τύπου του Γ.Γ. Γραμματέα του ΝΑΤΟ, του Υπουργού Εξωτερικών της Ρωσίας και του Αναπληρωτή Υπουργού των ΗΠΑ.
Εκεί διαπίστωσα ότι υπήρχαν μεταφραστικές καμπίνες στα Αγγλικά, στα Ρωσικά και στα Γαλλικά. Ελληνικά, Γερμανικά, Ισπανικά, Ιταλικά, τίποτα.
Παρακολούθησα τη συνέντευξη αλλά καταλάβαινα ότι δεν είχα μάθει τίποτα από όσα συζητήθηκαν. Μόλις τελείωσε, έμαθα ότι την ίδια ώρα είχε ολοκληρώσει τη συνέντευξή του ο Ιταλός Πρωθυπουργός τον οποίο και συνάντησα λίγα λεπτά βγαίνοντας από τη δική μου συνέντευξη.
Για να μπορέσεις να παρακολουθήσεις και τις δύο μέρες και να ξέρεις τι συμβαίνει, έπρεπε να μείνεις εκεί δύο μέρες και μία νύχτα. Κι εγώ είμαι σε άδεια!...
Τι συμβουλή να δώσω; Δεν έχω. Αλλά θα κάνω μία παρατήρηση: Μην περιμένετε να μάθετε τι συμαίνει στις συνόδους που παρακολουθείτε. Απαιτούνται συνεργεία και μάλιστα πολλά.
Ειδικά αν είστε του επαρχιακού τύπου, μάλλον θα πάτε μόνο για την τσάντα και τα δώρα. Εγώ ούτε αυτά δεν πήρα....
Το βράδυ της Κυριακής βρήκα στο διαδίκτυο ότι δεν μπόρεσα να μάθω στις λίγες ώρες που έμεινα. Ευτυχώς που δεν πήγα την Κυριακή....