Με μία ακόμα ανακοίνωσή της η επιτροπή πρωτοβουλίας επαναφέρει το ζήτημα της αδειοδότησης του ΧΥΤΑ Ν. Κέρκυρας. Σε αυτήν αναφέρει:
H μεγαλύτερη παραπλάνηση της κοινής γνώμης , γύρω από το ζήτημα της Αδειοδότησης
ή μη του παράνομου ΧΥΤΑ Νότιας Κέρκυρας , επιχειρείται επί των ημερών μας με τον αυθαίρετο και προκλητικά παράνομο ισχυρισμό της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κέρκυρας
ότι η προβαλλόμενη από τον Σύνδεσμο Διαχείρισης απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΕΠΟ ) του έτους 1999 χρήζει ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗΣ, αντί της επιβεβλημένης από τις διατάξεις του Νόμου , ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗΣ .
Το όλο θέμα κατάλληλα χειριζόμενο από τους θεσμικούς τείνει να λάβει την μορφή ψευτοδηλήματος , προκειμένου να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη και να καταστήσει ευκολότερη την επιχειρούμενη παράνομη Αδειοδότηση του έργου.
Επί του προκειμένου , οι σχετικές διατάξεις του Νόμου είναι ρητές και καθιστούν με τρόπο απαρέγκλιτο και μη επιδεχόμενο ουδεμία αμφισβήτηση την απόφαση (ΕΠΟ) παράνομη και συνεπώς, επιγενόμενα άκυρη , μετά την παρέλευση της καταληκτικής ημερομηνίας της 30 Σεπτεμβρίου 2007,λόγω παραβάσεως ουσιώδους τύπου της διαδικασίας.
Επί του θέματος προσκομίσαμε ¨Γνωμοδοτικό Σημείωμα ¨ του κ. Πάνου Λαζαράτου εγκρίτου Νομικού , Καθηγητή Διοικητικού Δικαίου της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου
Αθηνών , το οποίο έχουμε θέση υπόψη των αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων .
Όλα τα παραπάνω θέματα τα έχουμε διεξοδικά αναλύσει και γνωστοποιήσει με έγγραφά μας , τα οποία ευρίσκονται επιπροσθέτως αναρτημένα στην ιστοσελίδα
xyta-leykimis.blogspot.com του διαδικτύου .
Το αναντίρρητο γεγονός ότι η σχετική απόφαση (ΕΠΟ ) είναι και τυπικά άκυρη μετά την 30 Σεπτεμβρίου 2007 , παράγει τα ακόλουθα νομικά αποτελέσματα :
Όλες οι διοικητικές πράξεις που αναφέρονται στον ΧΥΤΑ Νότιας Κέρκυρας μετά την παρέλευση της ημερομηνίας αυτής είναι παράνομες και συνεπώς ακυρωτέες (Ν.1650/86)
Το έργο ΧΥΤΑ Νότιας Κέρκυρας , ως κατασκευή είναι μη νόμιμα υφιστάμενο.
Εφ΄ όσον ο αρμόδιος διαχειριστικός φορέας , εξακολουθεί να υποστηρίζει το έργο , τότε θα πρέπει να προβεί σε ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗ της ακυρωμένης απόφασης και όχι σε ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ της , ή οποιουδήποτε άλλου συναφούς δόκιμου ή αδόκιμου όρου , όπως ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ή ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ κ.α. μέσω των οποίων εκφέρεται φραστικά , με ανεύθυνο τρόπο το ζήτημα.
Είναι αυτονόητο ότι μια ακυρωμένη πράξη της Διοίκησης δεν ΑΝΑΘΕΩΡΕΙΤΑΙ .Απλά ΕΠΑΝΕΚΔΙΔΕΤΑΙ και μάλιστα νόμιμα.
Αλλά γατί άραγε αυτή η πρεμούρα των αρμοδίων για ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ; Γιατί επιλέγουν για τον αμαρτωλό ΧΥΤΑ του Νότου για μία ακόμη φορά τον δρόμο της βάναυσης και απροκάλυπτης καταστρατήγησης του Νόμου ; Γιατί απλούστατα δεν έχουν καμία άλλη επιλογή και το γνωρίζουν πολύ καλά.
Με βάση τα δεδομένα της παρούσας συγκυρίας η ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗ είναι ουσιαστικά πράξη νομικά και πρακτικά ανέφικτη .
Ακριβώς επειδή το όλο ζήτημα δεν επιδέχεται πλέον θεσμικές λύσεις , οι ανώτατοι Άρχοντες του τόπου επέλεξαν συνειδητά την εξωθεσμική ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ , αντί της ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗΣ της (ΕΠΟ) καταργώντας κάθε έννοια νομιμότητας .
Η παραπολιτική αυτή επιλογή , ασχέτως του κέντρου η των κέντρων που την εμπνεύστηκαν, διατυπώνεται γραπτά, επί του παρόντος ,από την αρμόδια εισηγητική υπηρεσία της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και επιβεβαιώνεται μετεκλογικά από τον Νομάρχη κ. Σ. Πουλημένο με δηλώσεις του σε αντιπροσώπους της ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ την 11ην τρέχοντος και σε δηλώσεις του σε τοπικό τηλεοπτικό σταθμό την 15ην επίσης τρέχοντος. Μπροστά σ΄ αυτή την διολίσθηση της Δημόσιας Διοίκησης και στο επιχειρούμενο πλήγμα κατά των θεσμών προτιθέμεθα :
1. Να καταγγείλουμε την παραπολιτική αυτή μεθόδευση.
2. Να ενημερώνουμε εξακολουθητικά την κοινωνία
3. Να ενεργήσουμε σύμφωνα με το Νόμο προκειμένου να αποτρέψουμε την αποτρόπαια αυτή μεθόδευση που στρέφεται εναντίον της Προσωπικότητάς μας και
ολόκληρης της κοινωνίας του Νότου.
Τέλος αμφισβητούμε πλήρως την επιχειρούμενη μεθόδευση και ως προς τα αποτέλεσμά της , αφού μετά βεβαιότητας οι σχετικές αποφάσεις της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων (ΕΠΟ) της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης (Αδειοδότηση ) θα ακυρωθούν ταχύτατα από το Συμβούλιο της Επικράτειας, όπως επίσης δήλωσε προεκλογικά στα Μ.Μ.Ε ο κ. Νομάρχης.
Κατόπιν αυτού θεωρούμε ότι η Διοίκηση με την μεθόδευση αυτή θα επιτύχει Πύρρειο νίκη αφού όχι μόνο δεν θα εξασφαλίσει μακροπρόθεσμα λύση στο κρισιμότατο ζήτημα της
Διαχείρισης των Στερεών Αποβλήτων Νομού Κέρκυρας αλλά αντίθετα σε σύντομο χρονικό διάστημα το πρόβλημα θα ξεσπάσει με πολύ μεγαλύτερη ένταση.
Το μόνο που θα πετύχουν μετά βεβαιότητας είναι η ανώφελη οικολογική κατάρρευση του Ιστορικού Κάμπου της Λευκίμμης και η μόλυνση του ισχυρού φρεάτιου ορίζοντα ,που επί αιώνες τον υδροδοτούσε και τον άρδευε, με ότι αυτό συνεπάγεται , ο οποίος ,ειρήσθω εν παρώδω , έχει χαρακτηρισθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ ως γεωργική γη υψηλής παραγωγικότητας.
ΕΙΔΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ
Για τους ακόλουθους λόγους η ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗ είναι ουσιαστικά ενέργεια νομικά και
πρακτικά ανέφικτη.
1. Η έκδοση (ΕΠΟ ) προϋποθέτει θετική γνωμοδότηση Προκαταρκτικής Περιβαλλοντικής
Εκτίμησης και Αξιολόγησης , η οποία εξομοιώνεται με την τότε (1999 ) ισχύουσα Προέγκριση Χωροθέτησης. Επειδή η Προέγκριση Χωροθέτησης για το έργο έληξε το έτος 2003 και το έργο ως εγκατάσταση είναι μη νόμιμα υφιστάμενο, λόγω του χρόνου υλοποίησής του ( μετά την 30 Σεπτεμβρίου 2007 ) απαιτείται σχετική θετική γνωμοδότηση .
2. Η γνωμοδότηση αυτή εκδίδεται με βάση Προμελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
την οποία οφείλει να συντάξει και να προσκομίσει ο Σύνδεσμος Διαχείρισης ,και η οποία οφείλει να τεκμηριώσει ότι το συγκεκριμένο γήπεδο στη θέση Μισοράχια του Δήμου Λευκιμμαίων αποτελεί την βέλτιστη επιλογή στην Νότια Κέρκυρα , ενώ επί της ουσίας αποτελεί την χείριστη των επιλογών . (ο.ε.δ ).
3. Επειδή ο ΧΥΤΑ Νότιας Κέρκυρας συμπεριλαμβάνεται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ της ΗΠ
15393/2002 ΚΥΑ ην νέα απόφαση (ΕΠΟ) οφείλει να συμπεριλάβει επιπροσθέτως εκτός των λοιπών συμβατικών στοιχείων της και τον καθορισμό οριακών τιμών εκπομπής για μια μεγάλη λίστα ρυπαντικών ουσιών, που αναφέρονται ρητά από τον Νόμο και το σημαντικότερο να υιοθετήσει τις βέλτιστες διαθέσιμες τεχνικές για την επίτευξη του παραπάνω στόχου, όπως αυτές καθορίζονται επίσης από τον Νόμο.
4.Η απόφαση ΕΠΟ εκδίδεται με βάση Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων την οποία οφείλει να συντάξει και να προσκομίσει ο Σύνδεσμος Διαχείρισης .
5. Οι διαδικασίες για όλες τις παραπάνω ενέργειες καθορίζονται από τα άρθρα 5 , 6 , και 7 της ΗΠ 11014/2003 ΚΥΑ , τα οποία διατυπώνουν ρητά τα όργανα και υπηρεσίες που εμπλέκονται , τους αρμόδιους φορείς που γνωμοδοτούν σχετικά , τις δημοσιοποιήσεις των μελετών και των σχετικών αποφάσεων και τις συμμετοχικές διαδικασίες .
6. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι οι παραπάνω αποφάσεις(ΕΠΟ και ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ)
συνεπάγονται σοβαρές τροποποιήσεις των μελετών ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ , ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ και ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ του έργου.
7. Οι τροποποιήσεις αυτές θα επιφέρουν ανάλογα και επιπρόσθετες εργασίες , οι οποίες
οφείλουν να υλοποιηθούν με νέα Εργολαβική Σύμβαση της οποίας το αντικείμενο θα
πρέπει να παραληφθεί προ της Αδειοδότησης του έργου.Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι οι Αποφάσεις Αδειοδότησης ΧΥΤΑ στη χώρα μας μπορούν να συμβούν μέχρι της 16 Δεκεμβρίου 2009 αντιλαμβανόμεθα το ανέφικτο του εγχειρήματος με νόμιμες διαδικασίες .
Έπονται Υπογραφές.
ΒΛΑΣΣΗΣ ΠΕΤΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΜΕΩΝ
ΣΟΥΛΑΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ
ΒΛΑΣΣΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ
ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΣΑΡΑΝΤΙΔΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΝΤΑΣ ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΧΑΛΙΚΙΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ
ΚΑΝΤΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΟΥ ΑΛΕΞ.
ΠΑΝΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ
ΚΟΝΟΦΑΟΥ – ΜΥΡΙΛΛΑ ΜΑΡΙΑ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ
ΓΑΤΣΟΥΛΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΒΛΑΧΟΥ ΕΙΡΗΝΗ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ
ΠΑΝΔΗ ΙΩΑΝΝΑ
ΚΟΥΡΗ ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΚΟΥΡΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
ΚΟΥΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ
ΒΛΑΧΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ
ΒΛΑΧΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΟΥ ΕΥΓΕΝΙΟΥ
ΓΑΣΤΕΡΑΤΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΖΕΡΒΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ
ΖΕΡΒΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
ΚΟΥΡΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΤΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ
ΜΥΛΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ
KOTΙΝΑΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΤΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ
ΣΑΜΟΙΛΗΣ ΣΠΥΡΟΣ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ
ΣΟΛΩΜΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ
ΚΟΥΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ