Τρίτη 26 Μαΐου 2009

Η εθνική πύλη Δημόσιας Διοίκησης

Η προώθηση της Ηλεκτρονικής Διοίκησης υπήρξε από την αρχή και εξακολουθεί να παραμένει θεμελιώδης προτεραιότητά. Όχι μόνο γιατί ο τομέας αυτός παρουσίαζε πριν από το 2004 μεγάλη υστέρηση, λόγω της πολύ χαμηλής προόδου του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Κοινωνία της Πληροφορίας» αλλά, κυρίως, διότι οι νέες τεχνολογίες αποτελούν κορυφαίο εργαλείο για την εμπέδωση της διαφάνειας και την αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρονται στον πολίτη.
Η Εθνική Πύλη Δημόσιας Διοίκησης www.ermis.gov.gr αποτελεί ζωντανό παράδειγμα των πρωτοβουλιών του Υπουργείου Εσωτερικών για τον εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Διοίκησης και την παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας προς τον πολίτη. Με τη σύμπραξη και τη συνεργασία φορέων της δημόσιας διοίκησης και προσβλέποντας παράλληλα στη δημιουργία του κατάλληλου μηχανισμού για τη διαρκή βελτιστοποίηση του περιεχομένου της και τη σταδιακή εξέλιξη της, η πύλη “ermis” θα προσφέρει ολοένα και περισσότερες υπηρεσίες στους πολίτες και τις επιχειρήσεις.
Το συγκεκριμένο έργο στοχεύει στην ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων στις συναλλαγές τους με τη δημόσια διοίκηση, μέσα και από την ανάπτυξη ολοκληρωμένων και ασφαλών υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Συναλλαγών από ένα κεντρικό σημείο προσφέροντας όλες τις απαραίτητες υποδομές και εφαρμογές για την επίτευξη πλήρους διαλειτουρικότητας μεταξύ των πληροφοριακών συστημάτων της δημόσιας διοίκησης και την ψηφιακή αυθενιτκοποίηση των πολιτών.
Οι υποδομές που διαμορφώθηκαν και που ανήκουν πλήρως στην κυριότητα του Δημοσίου εξασφαλίζουν την προστασία των προσωπικών δεδομένων των πολιτών και την ασφαλή διαχείριση των υποθέσεων των πολιτών κατά την εξυπηρέτησή τους είτε με ηλεκτρονικό τρόπο ή μέσω του δικτύου των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ). Στην παρούσα πρώτη φάση λειτουργίας της η Πύλη «ΕΡΜΗΣ» παρέχει 100 ηλεκτρονικές υπηρεσίες και 11 ολοκληρωμένες συναλλαγές (4ου επιπέδου).
Στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα μπορούν να πραγματοποιούνται άλλες 10 από τις πλέον κρίσιμες και συνήθεις συναλλαγές επιχειρήσεων με το ΙΚΑ (όπως είναι η ασφαλιστική ενημερότητα).
Χρειάσθηκαν πάνω από τρία χρόνια συνεχών και συστηματικών προσπαθειών της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και της Κοινωνίας της Πληροφορίας Α.Ε. του Υπουργείου Εσωτερικών, σε αρμονική συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακού Σχεδιασμού του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, για να μπορέσει να παραδοθεί στους πολίτες και τις επιχειρήσεις την Εθνική Πύλη Δημόσιας Διοίκησης «ΕΡΜΗΣ». Να διαμορφωθεί δηλαδή το κεντρικό σημείο ηλεκτρονικής πρόσβασης στις δημόσιες υπηρεσίες με δυνατότητα έγκυρων συναλλαγών, μέσω ψηφιακών πιστοποιητικών που καθιερώνονται και λειτουργούν για πρώτη φορά.
Τα σημερινά αποτελέσματα αποτελούν την πρώτη φάση εφαρμογής ενός σύγχρονου ηλεκτρονικού διαύλου εξυπηρέτησης, που συνδέεται με όλα τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ). Ο δίαυλος αυτός διαθέτει τις πιο σύγχρονες τεχνολογικές υποδομές για τη διαλειτουργικότητα μεταξύ των πληροφορικών συστημάτων των δημόσιων υπηρεσιών και την ασφαλή διακίνηση της δημόσιας πληροφορίας.
Ο Γενικός Γραμματέας της ΠΙΝ κ. Σωτήρης Βόσδου αναφερόμενος στην Εθνική Πύλη Δημόσιας Διοίκησης υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι στόχος του Υπουργείου Εσωτερικών ήταν η διαμόρφωση μιας νέας στρατηγικής για τη μετάβαση από τα έργα υποδομών στην παροχή εξωστρεφών υπηρεσιών, με βάση τις ανάγκες πολιτών και επιχειρήσεων. «Κύρια επιδίωξή μας ήταν η επένδυση στις νέες τεχνολογίες, σε συνδυασμό με την ταχεία προώθηση των αναγκαίων οργανωτικών αλλαγών και την εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού, προκειμένου να φτάσουμε σε συγκεκριμένα και ορατά αποτελέσματα στην καθημερινή ζωή των πολιτών με έμφαση:
Στην ελεύθερη και δωρεάν πρόσβαση στη δημόσια πληροφορία.
Στην έγκυρη και άμεση πληροφόρηση όλων των πολιτών.
Στις απλοποιημένες διαδικασίες σε κάθε μορφής συναλλαγή με το Κράτος.
Στη λογοδοσία και τη δυνατότητα παρακολούθησης της πορείας των υποθέσεων /αιτημάτων των πολιτών.
Στη διενέργεια ασφαλών ηλεκτρονικών συναλλαγών.
Τόσο το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Υπουργείου Εσωτερικών «Διοικητική Μεταρρύθμιση», όσο και οι ευκαιρίες που προσφέρει το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών «Ψηφιακή Σύγκλιση» θα υποστηρίξουν τη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση με στόχο τη καλύτερη ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες.»