(Σημ: τα έντονα γράμματα δικά μου).
Στο προαύλιο του ναού της Αναλήψεως Δημοτικού Διαμερίσματος Καρουσάδων του Δήμου Εσπερίου, έχει εγκατασταθεί και λειτουργεί από το 1998 σταθμός βάσης κινητής τηλεφωνίας της εταιρίας VODAFONE, παρά τις ενυπόγραφες καταγγελίες των κατοίκων της περιοχής, που έχουν κατατεθεί στην αρμόδια Πολεοδομία.
Με το υπ’ αριθ. ΠΡΩΤ 6891/13-7-98 έγγραφο της ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ-Δ/ΝΣΗΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ-ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ είχαν σαφώς καταγγελθεί αυθαίρετες εργασίες.
Η υπ’ αριθ. ΠΡΩΤ 3166/23-7-98 απόφαση της 8ης Εφορίας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, είχε καταγγείλει ως παράνομη την εν λόγω εγκατάσταση και ζητούσε την κατεδάφισή της.
Η υπ’ αριθ. ΠΡΩΤ 1127-12-7-07 απόφαση της 21ης Εφορίας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, εκ νέου καθιστούσε παράνομη την εγκατάσταση, καθώς ο παρακείμενος ναός και ο χώρος που τον περιβάλλει είναι προστατευόμενο μνημείο σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3028/2002 και ζητούσε την κατεδάφισή της.
Επισημαίνεται επίσης, ότι οι προϋφιστάμενες της δημοσίευσης του Ν. 3431/2006 κατασκευές κεραιών που στερούνται Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων, όπως η συγκεκριμένη, απαιτείται να υποβάλουν εντός προθεσμίας Περιβαλλοντική Μελέτη ή Έκθεση (ΜΠΕ) στην περιφέρεια που ανήκουν.
Βάσει στοιχείων που παρουσιάζουν οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας (ΝΕΑ 18-4-2009) από τις 6000 αιτήσεις που έχουν υποβληθεί και στις 13 περιφέρειες της χώρας, έχουν εγκριθεί μέχρι τώρα μόλις 300 αιτήσεις ΜΠΕ. Το αποτέλεσμα είναι ο μέσος χρόνος της διαδικασίας αδειοδότησης μιας κεραίας στην Ελλάδα να ξεπερνά τα 2 χρόνια, όταν στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε. είναι 7,2 μήνες. Έτσι η τοποθέτηση κεραιών κρυφά και αυθαίρετα σε ακατάλληλους χώρους έχει καταλήξει να είναι καθεστώς.
Μολαταύτα το όριο των 33 Volt εκπομπής ακτινοβολίας ανά μέτρο που έχει ορίσει η χώρα μας ως ανώτατο, είναι ιδιαίτερα υψηλό, τη στιγμή που η Βουλγαρία έχει ορίσει τα 6 Volt, η Γαλλία τα 2 και η Ρωσία μόλις το 1 Volt.
Η υπ’ αριθ. ΠΡΩΤ 3166/23-7-98 απόφαση της 8ης Εφορίας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, είχε καταγγείλει ως παράνομη την εν λόγω εγκατάσταση και ζητούσε την κατεδάφισή της.
Η υπ’ αριθ. ΠΡΩΤ 1127-12-7-07 απόφαση της 21ης Εφορίας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, εκ νέου καθιστούσε παράνομη την εγκατάσταση, καθώς ο παρακείμενος ναός και ο χώρος που τον περιβάλλει είναι προστατευόμενο μνημείο σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3028/2002 και ζητούσε την κατεδάφισή της.
Επισημαίνεται επίσης, ότι οι προϋφιστάμενες της δημοσίευσης του Ν. 3431/2006 κατασκευές κεραιών που στερούνται Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων, όπως η συγκεκριμένη, απαιτείται να υποβάλουν εντός προθεσμίας Περιβαλλοντική Μελέτη ή Έκθεση (ΜΠΕ) στην περιφέρεια που ανήκουν.
Βάσει στοιχείων που παρουσιάζουν οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας (ΝΕΑ 18-4-2009) από τις 6000 αιτήσεις που έχουν υποβληθεί και στις 13 περιφέρειες της χώρας, έχουν εγκριθεί μέχρι τώρα μόλις 300 αιτήσεις ΜΠΕ. Το αποτέλεσμα είναι ο μέσος χρόνος της διαδικασίας αδειοδότησης μιας κεραίας στην Ελλάδα να ξεπερνά τα 2 χρόνια, όταν στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε. είναι 7,2 μήνες. Έτσι η τοποθέτηση κεραιών κρυφά και αυθαίρετα σε ακατάλληλους χώρους έχει καταλήξει να είναι καθεστώς.
Μολαταύτα το όριο των 33 Volt εκπομπής ακτινοβολίας ανά μέτρο που έχει ορίσει η χώρα μας ως ανώτατο, είναι ιδιαίτερα υψηλό, τη στιγμή που η Βουλγαρία έχει ορίσει τα 6 Volt, η Γαλλία τα 2 και η Ρωσία μόλις το 1 Volt.
Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τις καταγγελίες των κατοίκων, η COSMOTE τοποθέτησε καμουφλαρισμένη κεραία κινητής ακριβώς δίπλα από το νηπιαγωγείο και τον παιδικό σταθμό των Καρουσάδων.
Υπενθυμίζεται πως και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υπερψήφισε στις αρχές του Απριλίου ( με 43 ψήφους υπέρ, μια λευκή και 3 κατά) έκθεση-κόλαφο για την προστασία από ακτινοβολίες και κεραίες κινητής τηλεφωνίας στην οποία γίνεται ειδική αναφορά ώστε «τουλάχιστον τα σχολεία, οι βρεφονηπιακοί σταθμοί, οι οίκοι ευγηρίας και τα ιδρύματα υγειονομικής περίθαλψης να παραμένουν σε ασφαλή απόσταση από τέτοιου είδους εγκαταστάσεις».
Υπενθυμίζεται πως και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υπερψήφισε στις αρχές του Απριλίου ( με 43 ψήφους υπέρ, μια λευκή και 3 κατά) έκθεση-κόλαφο για την προστασία από ακτινοβολίες και κεραίες κινητής τηλεφωνίας στην οποία γίνεται ειδική αναφορά ώστε «τουλάχιστον τα σχολεία, οι βρεφονηπιακοί σταθμοί, οι οίκοι ευγηρίας και τα ιδρύματα υγειονομικής περίθαλψης να παραμένουν σε ασφαλή απόσταση από τέτοιου είδους εγκαταστάσεις».
Με βάση τα αναφερθέντα,
Ερωτώνται οι κ. κ. υπουργοί
1. Έχει κατατεθεί φάκελος Περιβαλλοντικής Μελέτης ή Έκθεσης στην Αρμόδια Δ/νση Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, σύμφωνα με το Ν. 3431/2006, για την εν λόγω κεραία της εταιρίας VODAFONE;
2. Κινήθηκαν οι δέουσες διαδικασίες περί αυθαιρέτων κατασκευών, σύμφωνα με το προαναφερθέν Νο 6891/13-7-98 έγγραφο της αρμόδιας Υπηρεσίας;
Ερωτώνται οι κ. κ. υπουργοί
1. Έχει κατατεθεί φάκελος Περιβαλλοντικής Μελέτης ή Έκθεσης στην Αρμόδια Δ/νση Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, σύμφωνα με το Ν. 3431/2006, για την εν λόγω κεραία της εταιρίας VODAFONE;
2. Κινήθηκαν οι δέουσες διαδικασίες περί αυθαιρέτων κατασκευών, σύμφωνα με το προαναφερθέν Νο 6891/13-7-98 έγγραφο της αρμόδιας Υπηρεσίας;
3. Γιατί αγνοήθηκαν, πρώτον η υπ’ αριθ. ΠΡΩΤ 3166/23-7-98 απόφαση της 8ης Εφορίας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και δεύτερον η υπ’ αριθ. ΠΡΩΤ 1127-12-7-07 απόφαση της 21ης Εφορίας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, και μάλιστα σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3025/2002;
4. Με δεδομένο ότι απαγορεύεται η εγκατάσταση κεραιών κινητής τηλεφωνίας σε κτίρια που στεγάζονται βρεφονηπιακοί σταθμοί, σχολεία, νοσοκομεία, γηροκομεία κ. λ. π., σύμφωνα με το άρθρο 21 του Ν. 3431/2006 και τις λοιπές περιοριστικές διατάξεις και προϋποθέσεις του Νόμου, πώς δικαιολογείται η εγκατάσταση της κεραίας κινητής τηλεφωνίας της COSMOTE δίπλα από το νηπιαγωγείο και τον παιδικό σταθμό των Καρουσάδων;
4. Με δεδομένο ότι απαγορεύεται η εγκατάσταση κεραιών κινητής τηλεφωνίας σε κτίρια που στεγάζονται βρεφονηπιακοί σταθμοί, σχολεία, νοσοκομεία, γηροκομεία κ. λ. π., σύμφωνα με το άρθρο 21 του Ν. 3431/2006 και τις λοιπές περιοριστικές διατάξεις και προϋποθέσεις του Νόμου, πώς δικαιολογείται η εγκατάσταση της κεραίας κινητής τηλεφωνίας της COSMOTE δίπλα από το νηπιαγωγείο και τον παιδικό σταθμό των Καρουσάδων;