Δευτέρα 27 Απριλίου 2009

Στο προσκήνιο η πορθμειακή σύνδεση Κέρκυρας - Σαγιάδας

Τα πάγια αιτήματα οικονομικού χαρακτήρα των Νομαρχιών - καί της Νομαρχίας Κέρκυρας - έθεσε το Σάββατο 25 Απριλίου 2009 ο Νομάρχης Στέφανος Πουλημένος στον Υφυπουργό Οικονομίας και Οικονομικών Αντώνη Μπέζα κατά την επίσκεψη του δεύτερου στη Νομαρχία.
Τα αιτήματα αυτά αφορούν την χρηματοδότηση του έργου μεταφοράς μαθητών, τις μισθώσεις οικημάτων για τις ανάγκες της εκπαίδευσης και την περικοπή του τέλους μεταβίβασης αυτοκινήτων.
Στην ίδια συνάντηση, ο Νομάρχης έθεσε στον κ. Μπέζα το θέμα της πορθμειακής σύνδεσης Κέρκυρας - Σαγιάδας, προϋπόθεση της οποίας αποτελεί η ανακατασκευή του δρόμου που συνδέει την Σαγιάδα με την Ηγουμενίτσα και την Εγνατία.
Ο Υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών απάντησε στον Νομάρχη ότι βλέπει θετικά την προοπτική λειτουργίας της νέας πορθμειακής γραμμής, ενώ του ανακοίνωσε ότι την Τρίτη 28 Απριλίου 2009 θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη στο ΥΠΕΧΩΔΕ με την συμμετοχή του Υπουργού Γιώργου Σουφλιά, με αντικείμενο την χρηματοδότηση της οριστικής μελέτης του δρόμου Σαγιάδα – Ηγουμενίτσα, με προοπτική ένταξης του έργου στο ΕΣΠΑ, ως τμήμα της παραθαλάσσιας διακλάδωσης της Ιονίας Οδού, που θα συνδέει την Πρέβεζα, την Ηγουμενίτσα και τη Σαγιάδα με τους Άγ. Σαράντα της Αλβανίας.

Οι δέκα λόγοι για τη νέα γραμμή

Υπενθυμίζεται ότι ο Νομάρχης είχε επισκεφτεί στις 6 Νοεμβρίου 2008 τη Σαγιάδα, για να δει από κοντά τις δυνατότητες λειτουργίας της νέας πορθμειακής γραμμής. Τότε, από το Γραφείο Τύπου της Νομαρχίας είχε εκδοθεί ανακοίνωση με ενδιαφέροντα στοιχεία για την υπό συζήτηση πορθμειακή γραμμή, που θα φέρει πιο κοντά, πιο γρήγορα και πιο φθηνά την Κέρκυρα με την Ηπειρωτική Ελλάδα και τα Βαλκάνια, στην οποία αναφερόταν τα εξής:
«Τη Σαγιάδα της Θεσπρωτίας επισκέφθηκε την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2008 ο Νομάρχης Κέρκυρας Στέφανος Πουλημένος συνοδευόμενος από τον αντινομάρχη Χρήστο Σκούρτη προκειμένου να δουν από κοντά τις δυνατότητες πορθμειακής σύνδεσης με την Κέρκυρα.
Αφορμή για την επίσκεψη αυτή, υπήρξε η σχετική πρωτοβουλία των Δήμων Κερκυραίων και Σαγιάδας η οποία συζητήθηκε πρόσφατα στο Δημοτικό Συμβούλιο Κερκυραίων.
Από την επίσκεψη και την ενημέρωση που έκαναν στο Νομάρχη ο Δήμαρχος Σαγιάδας Βαγγέλης Μάστορας και ο αντιδήμαρχος Λάμπρος Φερεντίνος προέκυψαν τα εξής:
1. Η απόσταση Κέρκυρας – Σαγιάδας είναι 12 μίλια έναντι 18 που είναι η απόσταση με Ηγουμενίτσα.
2. Η είσοδος στο λιμάνι της Σαγιάδας δεν απαιτεί επιβράδυνση της ταχύτητας των πλοίων που απαιτεί ο δίαυλος της Ηγουμενίτσας.
3. Οι λιμενικές εγκαταστάσεις και οι διαθέσιμοι χώροι της χερσαίας ζώνης είναι ικανοί να καλύψουν τις ανάγκες λειτουργίας μιας πορθμειακής γραμμής.
4. Στο λιμάνι της Σαγιάδας λειτουργεί λιμενικός σταθμός και καταστήματα εστίασης και αναψυχής που μπορούν να εξυπηρετήσουν την αναμονή των επιβατών.
5. Η γραμμή Κέρκυρα – Σαγιάδα μπορεί να εκτελείται με ανοιχτού τύπου φέρυ μποτ ή αμφίδρομα σε χρόνο που κυμαίνεται από 35-45 λεπτά.
6. Το κόστος των ναύλων – εισιτηρίων μπορεί να είναι τουλάχιστον 30% μικρότερο από τη γραμμή της Ηγουμενίτσας.
7. Η Σαγιάδα μετατρέπεται σταδιακά σε κυκλοφοριακό κόμβο που συνδέει της Ελλάδα με την Αλβανία καθώς κατασκευάζεται με χρηματοδότηση του Ελληνικού κράτους ο δρόμος που θα συνδέει το συνοριακό σταθμό Μαυρομάτι με τους Αγίους Σαράντα και θα εξυπηρετεί πολλά από τα χωριά της ελληνικής μειονότητας και όχι μόνο.
8. Ο Δήμος Σαγιάδας διαθέτει ειδική προβλήτα για την φόρτωση αδρανών υλικών τα οποία ήδη χρησιμοποιούμε στην κατασκευή της επέκτασης του λιμενοβραχίονα κρουαζιεροπλοίων στο λιμάνι της Κέρκυρας.
9. Ως σημαντικό μειονέκτημα καταγράφεται η κατάσταση του δρόμου από Σαγιάδα προς Ηγουμενίτσα που εκτείνεται σε μήκος 20 περίπου χιλιομέτρων και η διαδρομή αυτή απαιτεί χρόνο 15-20 λεπτών. Η διαδρομή αυτή έχει γεωμετρικά χαρακτηριστικά ενός επαρχιακού δρόμου ο οποίος χρειάζεται σημαντική βελτίωση ή νέα χάραξη.
10. Σημαντικές ποσότητες αγροτικών προϊόντων που παράγονται στην ευρύτερη περιοχή της Σαγιάδας και διατίθενται στην κερκυραϊκή αγορά θα μπορούν να έχουν μειωμένα ναύλα, στοιχείο που μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένες τιμές των προϊόντων αυτών στον καταναλωτή.
Ο Δήμαρχος Σαγιάδας και ο Νομάρχης ανέλαβαν να διερευνήσουν περαιτέρω την ύπαρξη επιχειρηματικού ενδιαφέροντος για την δρομολόγηση κατάλληλου πλοίου στην προθμειακή γραμμή που θα φέρει πιο κοντά, πιο γρήγορα και πιο φθηνά την Κέρκυρα προς την ηπειρωτική Ελλάδα.»