Ερώτηση προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων με θέμα την κατάσταση της σχολικής διαρροής στην Ελλάδα κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Κώστας Καζάκος, Γιάννης Γκιόκας, Λιάνα Κανέλλη, Λίλα Καφαντάρη, Εύα Μελά, Γιάννης Πρωτούλης και Σπύρος Χαλβατζής. Στο κείμενο της ερώτησής τους αναφέρουν τα εξής:
Στο Σύνταγμα του 1975, θεσμοθετήθηκε η εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Για εκείνη την εποχή, η αποφοίτηση από το Γυμνάσιο θεωρούνταν ως η βάση για να θεωρείται ότι ένας νέος αποσπάστηκε από το επίπεδο του αλφαβητισμού.
Τριάντα τρία (33) χρόνια μετά η κατάσταση της σχολικής διαρροής και το ποσοστό των μαθητών που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση παραμένει μεγάλο. Σύμφωνα με στοιχεία της Στατικής Υπηρεσίας απογραφή 2001:
- Ένας στους τρεις Έλληνες και Ελληνικές δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση.
- 12.000 παιδιά κάθε χρόνο εγκαταλείπουν στη μέση το Γυμνάσιο. Ενώ δεν γνωρίζουμε πόσα παιδιά εγκαταλείπουν στη μέση το Δημοτικό.
- Ανάμεσα στις δύο Απογραφές 1991-2001, 120.000 παιδιά που βρίσκονταν στη σχολική ηλικία, όταν θεσμοθετήθηκε η εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, δεν την ολοκλήρωσαν.
Στην κατάσταση αυτή προστίθεται το γεγονός ότι τα νέα βιβλία και αναλυτικά προγράμματα με τον αντιεπιστημονικό και αποσπασματικό χαρακτήρα τους δημιουργούν προϋποθέσεις για νέα κρούσματα λειτουργικού αναλφαβητισμού αυτή τη φορά. Ακόμα, μεγάλο ερωτηματικό παραμένει ο αριθμός των αλλοδαπών μαθητών που εγκαταλείπουν το σχολείο.
Σήμερα λοιπόν και με βάση τις σύγχρονες εξελίξεις προκύπτει η ανάγκη επέκτασης της υποχρεωτικότητας της εκπαίδευσης στα δώδεκα χρόνια η οποία θα παρέχεται αποκλειστικά από το κράτος σε ισότιμη βάση και με επαρκή χρηματοδότηση.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Ποια είναι η αναλυτική εικόνα για τον αριθμό των παιδιών που εγκαταλείπουν το σχολείο κατά το Δημοτικό και το Γυμνάσιο;
Ποια είναι η αναλυτική εικόνα με τον αριθμό των αλλοδαπών μαθητών που φοιτούν στην υποχρεωτική βαθμίδα και αυτών που την εγκαταλείπουν;
Τι μέτρα προτίθεται να πάρει ώστε όλα τα παιδιά να φοιτούν σε ένα ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο δημόσιο και δωρεάν με ενιαίο πρόγραμμα και αναλυτικά προγράμματα;