Παρασκευή 27 Μαρτίου 2009

« Ερμηνεύοντας την πνοή των Ιστορικών κτιρίων »-Έκθεση σχεδίων αποτύπωσης ιστορικών κτιρίων της Κέρκυρας

Στην αίθουσα εκδηλώσεων της Νομαρχίας Κέρκυρας έγιναν τα εγκαίνια έκθεσης με θέμα «Ερμηνεύοντας την πνοή των Ιστορικών κτιρίων», που συνδιοργανώνουν το Εργαστήριο Οικοδομικής της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Ε.Μ.Π., η Νομαρχία Κέρκυρας και ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Κέρκυρας.
Η έκθεση αφορά τέσσερα ιστορικά κτίρια της Κέρκυρας και συγκεκριμένα :
Το κτίριο του Ασκηταριού στις Νυμφές του Δήμου Θιναλίων, μοναστηριακό συγκρότημα από το οποίο τα δυο κτίσματα που μελετήθηκαν είναι του 7ου αιώνα , κτισμένα σε διαφορετικές χρονικές περιόδους.
Το κτίριο του Δημοτικού Σχολείου στα Μαστοράτικα του Δήμου Παξών, χαρακτηριστικό δείγμα διτάξιου διδακτηρίου του 1895 σύμφωνα με τα σχέδια και τις προδιαγραφές του Νομομηχανικού Καλλία. Κτίστηκε το 1906.
Το κτίριο της Φιλαρμονικής «Σπύρος Σαμάρας» στην Κορακιάνα του Δήμου Φαιάκων, κατασκευάστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα από την οικογένεια Μεταλληνού.
Το Αρχοντικό Μαρκέτη (παλιό σχολείο) στους Κουραμάδες του Δήμου Αχιλλείων, κατασκευάσθηκε στα τέλη του 17ου αιώνα από την οικογένεια των Χαλικιόπουλων.
στα οποία έγινε αποτύπωση, κατασκευαστική ανάλυση και καταγραφή παθολογίας από σπουδαστές του 8ου εξαμήνου του τομέα της Οικοδομικής της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Ε.Μ.Π. σε συνεργασία με τους αντίστοιχους Δήμους και τον Σύλλογο Αρχιτεκτόνων Κέρκυρας υπό την αιγίδα της Νομαρχίας Κέρκυρας.
Σύντομη παρουσίαση της έκθεσης θα γίνει από τον Γ. Μακρή αρχιτέκτονα μηχανικό, αν. καθηγητή ΕΜΠ, την κα Ελένη Αλεξάνδρου και τον κ. Βασίλη Τσούρα, αρχιτέκτονες, λέκτορες Ε.Μ.Π. στις 19:45.
Σκοπός της έκθεσης είναι η καταγραφή, ανάδειξη και προβολή ιστορικών κτιρίων της Κέρκυρας καθώς και η γνωριμία, ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού για τα δομημένα μνημεία της περιοχής του σαν βασικό παράγοντα για την προστασία, διάσωση και επανάχρησή τους.
Με την έκθεση αυτή δίνεται μια καλή ευκαιρία σε φοιτητές, μαθητές και ευρύ κοινό να γνωρίσουν ένα δείγμα της πολιτιστικής κληρονομιάς της Κέρκυρας μέσα από μια τεκμηριωμένη καταγραφή της σημερινής τους κατάστασης.
Το κτίριο της Νομαρχίας γίνεται εν μέρει ένα «ανοικτό-διαδραστικό» μουσείο όπου το κοινό κατά την διάρκεια των συναλλαγών του με τις υπηρεσίες, ενημερώνεται, ευαισθητοποιείται και εκπαιδεύεται. Εξάλλου ο ρόλος της Νομαρχίας είναι να εκπαιδεύει τους πολίτες παρά να τους «παιδεύει».
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.