Η Πολιτική Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ και βουλευτής Κέρκυρας Άντζελα Γκερέκου, κατέθεσε ερώτηση προς τους κ.κ. Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Τουριστικής Ανάπτυξης, με θέμα: «Μη εκπλήρωση συμβατικών υποχρεώσεων ΕΟΤ για διαφημιστική καμπάνια σε ΗΠΑ».
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
«Ενώ οι συζητήσεις σχετικά με την αντιμετώπιση της επερχόμενης κρίσης στον Ελληνικό Τουρισμό είναι καθημερινές, ελλιπής φαίνεται να είναι ο σχεδιασμός της προβολής της χώρας μας στο εξωτερικό.
Πιο συγκεκριμένα, ανακοινώθηκε ότι η φετινή καμπάνια προβολής της χώρας στο εξωτερικό θα ξεκινήσει τον Απρίλιο, τη στιγμή που λογικά οι συνθήκες της φετινής χρονιάς επιτάσσουν να υπήρχε ήδη προβολή της χώρας μας στα διεθνή ΜΜΕ. Ήδη ο πολύτιμος χρόνος επικοινωνιακής υποστήριξης της περιόδου των προκρατήσεων, έχει χαθεί και τα αποτελέσματα είναι ορατά.
Εκτός αυτού, το Ελληνο-Αμερικανικό Τουριστικό Επιμελητήριο με χθεσινή του ανακοίνωση, χαρακτηρίζει ως αδικαιολόγητη τη μη εκπλήρωση των συμβατικών υποχρεώσεων του ΕΟΤ για τη διαφημιστική καμπάνια στην Αμερική και καλεί το Υπουργείο Οικονομικών, έστω και την τελευταία στιγμή να διαθέσει άμεσα τα σχετικά κονδύλια, για να ελαχιστοποιηθούν οι σοβαρές απώλειες εσόδων που προμηνύονται αλλά και να «σωθεί το κύρος και η αξιοπιστία του Ελληνικού Κράτους προς τα ΜΜΕ των ΗΠΑ».
Να σημειωθεί ότι η αγορά των Η.Π.Α. για τον Ελληνικό Τουρισμό παρουσιάζει όλα τα τελευταία χρόνια ραγδαία πτώση, ενώ θα πρέπει να τονισθεί, ότι τα αμερικανικά ΜΜΕ, εκ των πραγμάτων έχουν ένα διεθνή χαρακτήρα και άρα η παντελής έλλειψη προβολής σε αυτά για τη φετινή χρονιά, δεν έχει συνέπειες μόνο στη συγκεκριμένη χώρα αλλά σε διεθνές επίπεδο.
Κατόπιν τούτων, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί
1. Προτίθεται το Υπουργείο Οικονομικών να διευθετήσει το θέμα της εκπλήρωσης των συμβατικών υποχρεώσεων του ΕΟΤ ως προς τα ΜΜΕ των Η.Π.Α. για τη διαφημιστική καμπάνια προβολής της χώρας κατά το προηγούμενο έτος – και αν ναι, πότε ακριβώς;
3. Για ποιους ακριβώς λόγους, υπήρξε αυτή η καθυστέρηση η οποία εξέθεσε διεθνώς τη χώρα μας και έδωσε το δικαίωμα για τις συγκεκριμένες δυσμενείς αναφορές;
4. Για ποιο λόγο η καμπάνια για τη φετινή χρονιά θα ξεκινήσει τον Απρίλιο, έχοντας χαθεί ήδη για τη χώρα μας πολύτιμος χρόνος, δεδομένων των ειδικών συνθηκών που επικρατούν φέτος;
5. Υπάρχει ειδική στρατηγική προβολής της χώρας μας για την αγορά των Η.Π.Α. με στόχο την ανάκαμψη του αριθμού των επισκεπτών από τη χώρα αυτή; Αν ναι, ποια είναι ακριβώς η στρατηγική αυτή;».