Μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των προτάσεων που είχαν υποβληθεί στη Διαχειριστική Αρχή στα πλαίσια της πρώτης ανοιχτής πρόσκλησης για τις υποδομές και τις υπηρεσίες προσπελασιμότητας των Ιόνιων Νησιών, θα προχωρήσουμε και στην ένταξη των έργων που πήραν θετική βαθμολόγηση και πληρότητα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, εντάσσονται στην πρώτη φάση στο ΠΕΠ για την Τέταρτη Χρηματοδοτική Περίοδο τρία έργα με προϋπολογισμό 14. 975.000 ευρώ. Σημειωτέον ότι πρώτη πρόσκληση η οποία είχε καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης προτάσεων την 22-10-2008 είχε προϋπολογισμό περίπου 53 εκατ. ευρώ. Κατατέθηκαν 10 προτάσεις και τελικά θετικά αξιολογήθηκαν 3. Είναι δύο στη Ζάκυνθο και μία στην Κέρκυρα.
Στο Νομό Ζακύνθου η πρόταση της ΝΑΖ για το δρόμο Αλυκές Ξύγγια με προϋπολογισμό 3.065.000 ευρώ και η οδική ασφάλεια Ζακύνθου με 4.290.000 ευρώ και Τρίτη πρόταση είναι η παράκαμψη του Σκριπερού με 7 εκατομ. ευρώ. Η αρχική προκήρυξη είχε προϋπολογισμό 20 εκατομ. ευρώ και τα έργα που εντάσσονται είναι σχεδόν 15 εκατομ. ευρώ.
Οι προτάσεις που δεν αξιολογήθηκαν θετικά υπάρχει η δυνατότητα είτε να συμπληρωθούν και να κατατεθούν εκ νέου βελτιωμένες με τις παρατηρήσεις που είχαν γίνει, με το δεύτερο κύκλο της αξιολόγησης που θα γίνει άμεσα, είτε να υποβληθούν στο πλαίσιο μίας άλλης πρότασης.
Με τις εντάξεις αυτές ξεκινάνε η έναρξη υλοποίησης έργων υποδομής για τη νέα προγραμματική περίοδο στην Περιφέρεια Ιόνιων Νησιών στην περίοδο 2007-2013. Έχει προηγηθεί η ένταξη πράξεων που αφορά την ενίσχυση της λειτουργίας των δομών «Βοήθεια στο Σπίτι» καθώς και το «Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων».
Σχετικά με την χάραξη της παράκαμψης Τρία Γεφύρια Ποντή, βρίσκεται στο στάδιο της μελέτης η οποία επιβλέπεται από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων. Είναι στο τελικό στάδιο, κατατέθηκε για δημοπράτηση και Κτηματολόγιο και δεν μπορούσε να κατατεθεί στην προκήρυξη.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΑΧΕΙΜΑΡΗ
Υπάρχουν δύο υποθέσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη που αφορούν τον πρώην Νομάρχη. Μία που αφορά τον έλεγχο και την έκθεση του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης και άλλο το οποίο αφορά τον καταλογισμό.
Ως προς τον καταλογισμό: Μετά από προσφυγή στην Επιτροπή του άρθρου 18 μελών του τότε ΝΣ, η επιτροπή ακύρωσε την απόφαση για τη σύσταση ενός οργανισμού. Μετά από μερικούς μήνες υπήρξε νέα καταγγελία νομαρχιακού συμβούλου ότι αυτός ο οργανισμός που είχε ακυρωθεί, συνέχισε να λειτουργεί. Απευθυνθήκαμε σε υπηρεσίες και στο ΙΚΑ και μετά από συλλογή στοιχείων, όντως υπήρχε μισθοδοσία από οργανισμό ο οποίος στην ουσία ήταν ανύπαρκτος. Μετά τη συλλογή των στοιχείων, παραπέμψαμε την υπόθεση στην οριζόμενη από τις διατάξεις επιτροπή του άρθρου 71 η οποία αποφάνθηκε ότι πρέπει να γίνει καταλογισμός συγκεκριμένου χρηματικού ποσού. Καθώς δεν υπήρχε εμπειρία στην περιφέρεια γιατί πρώτη φορά παρουσιάστηκε πρώτη φορά στην ΠΙΝ αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα, ζητήσαμε την άποψη του Υπουργείου, πώς πρέπει να γίνει αυτός ο καταλογισμός. Και η απάντηση του Υπουργείου, ήταν ότι αρμόδια ήταν να κάνει τον καταλογισμό ήταν η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση της Κέρκυρας, στην οποία και παραπέμψαμε την υπόθεση. Αυτά είναι τα γεγονότα και η χρονολογική σειρά με την οποία γίνανε.
ΣΚΕΥΩΡΟΣ…
Σε ερώτηση πώς σχολιάζει τη δήλωση του κ. Μαχειμάρη περί «πολιτικής σκευωρίας» και σκευωρών, απάντησε: «Αν κάποιος κάνει σκευωρία όταν εφαρμόζει διατάξεις τού Νομαρχιακού Κώδικα, τότε δε νομίζω ότι ο χαρακτηρισμός ενός δημόσιου λειτουργού είναι αυτός. Επαναλαμβάνω ότι κάναμε εφαρμογή όλων των διατάξεων. Ο κάθε άνθρωπος, στον οποίο καταλογίζονται κάποιες ευθύνες, προσπαθεί να βρει και κάποιες δικαιολογίες. Πάντως, σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει πολιτική σκευωρία, γίνεται μία συνεπής διαδικασία και θα αντιμετωπιστεί με την ίδια ακριβώς διαδικασία οποιοσδήποτε παραβεί νόμους και διατάξεις. Δεν κάνουμε σε καμία περίπτωση διάκριση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται».