Δευτέρα 30 Μαρτίου 2009

Έδωσε λύση το Υπουργείο Παιδείας για το μαθητή του Λυκείου Λευκίμμης

Μετά από παρέμβαση του Υπουργείου Παιδείας, δόθηκε λύση στο ζήτημα του μαθητή του Λυκείου Λευκίμμης. Σήμερα εστάλη έγγραφο προς το Λύκειο, ώστε να συνεχίσει τη φοίτηση του στην τρίτη τάξη ο μαθητής που μετά την απόρριψη της προσφυγής των γονιών του από το Διοικητικό Εφετείο Ιωαννίνων είχε επιστρέψει στην Α΄ Λυκείου. Στο μεταξύ εκδόθηκαν ανακοινώσεις τόσο της ΕΣΑΚ- ΔΕΕ όσο και της ΕΛΜΕ για το θέμα.

ΕΣΑΚ- ΔΕΕ

Σε ανακοίνωσή της η ΕΣΑΚ- ΔΕΕ αναφέρει:
Πριν από δύο περίπου χρόνια απορρίφθηκαν λόγω απουσιών από ένας μαθητής στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο Λευκίμμης. Οι γονείς των μαθητών προσέφυγαν στο Διοικητικό Εφετείο (πρωτόδικη θεωρείται η απόφαση των συλλόγων) αμφισβητώντας την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων των δύο σχολείων. Μετά τα ασφαλιστικά μέτρα και μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης το Διοικητικό Εφετείο αποφάσισε αναστολή της απόφασης των δύο συλλόγων απόφαση που εφάρμοσαν οι καθηγητές των σχολείων. Εν τω μεταξύ ο ένας μαθητής στο Γυμνάσιο Λευκίμμης έμεινε στην ίδια τάξη μετά τις εξετάσεις που έδωσε, ενώ ο μαθητής του Λυκείου πέρασε στην επόμενη τάξη με 9,7 πράγμα που αποδεικνύει ότι κανένα προηγούμενο δεν είχε ο σύλλογος με τον εν λόγω μαθητή.
Σήμερα καθυστερημένη απόφαση του Διοικητικού Εφετείου δικαιώνει τους δύο Συλλόγους διδασκόντων πράγμα που δεν δημιουργεί πρόβλημα στο Γυμνάσιο Λευκίμμης (ο μαθητής έμεινε και επανέλαβε την τάξη), ενώ δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα στο ΓΕΛ Λευκίμμης, επειδή ο μαθητής πλέον σύμφωνα με την παραπάνω δικαστική απόφαση πρέπει να «εκπέσει» από τη Γ τάξη στην Α Λυκείου.
Ξεκαθαρίζουμε από την αρχή τα εξής:
Τη λύση μπορεί να δώσει μόνο το υπουργείο Παιδείας και το Υπουργείο Δικαιοσύνης, ενώ ο Σύλλογος διδασκόντων είναι υποχρεωμένος να εφαρμόσει την απόφαση του Διοικητικού Εφετείου και στον οποίο στεκόμαστε αλληλέγγυοι.
Ανεξάρτητα από τις όποιες αιτιάσεις για το δίκαιο ή όχι, παιδαγωγικό ή όχι μέρος της υπόθεσης είναι ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ σε μαθητή ηλικίας 18 ετών, ο οποίος προβιβάστηκε τελικά στην Α και Β Λυκείου και φοιτά στην Γ Λυκείου να επαναλάβει την Α Λυκείου.
Έχουμε ακόμη να παρατηρήσουμε τα εξής:
Πρόκειται για μια παράλογη προφανώς απόφαση για την οποία δε φέρει ευθύνη ο σύλλογος διδασκόντων, ούτε βέβαια ο μαθητής. Φταίει ο τρόπος λειτουργίας της δικαιοσύνης σε θέματα σαν αυτά για τα οποία οι τελικές αποφάσεις έπρεπε να εξάγονται άμεσα, αλλά και το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο όφειλε να λάβει την ευθύνη για τον τρόπο χειρισμού του θέματος και όχι να αποστέλλει την δικαστική απόφαση στο σύλλογο διδασκόντων, ο οποίος φυσικά και δεν μπορούσε να κάνει τίποτε περισσότερο από το να την υλοποιήσει.
Επειδή σ’ αυτήν την υπόθεση ακουστήκαν και γράφτηκαν πολλά θέλουμε να καταθέσουμε ότι η προ διετίας απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων Γυμνασίου και Λυκείου Λευκίμμης με την οποία άφηναν δύο μαθητές στην ίδια τάξη. ήταν μια αυστηρή απόφαση, απόλυτα νόμιμη όμως και δε γνωρίζουμε τρόπο που σύλλογος διδασκόντων θα μπορούσε στην σχετική συνεδρίαση του να παρακάμψει ένα τέτοιο πρόβλημα (ακόμη και αν ήταν μία απουσία) για την οποία λύση δίνεται προ της σχετικής συνεδρίασης.
Η επίθεση που εξελίσσεται από συνδικαλιστικές δυνάμεις, συνδικαλιστές, διάφορους δημοσιολογούντες, μέρος των ΜΜΕ, παράγοντες του Υπουργείου και της διοίκησης, οι οποίοι υποκριτικά δηλώνουν «άγνοια» σε βάρος του Συλλόγου Διδασκόντων του ΓΕΛ Λευκίμμης είναι άδικη, ανάλγητη και αήθης. Ζητείται ούτε λίγο, ούτε πολύ να πάρει την ευθύνη παράκαμψης της δικαστικής απόφασης ο σύλλογος. Δηλαδή άνθρωποι, εργαζόμενοι του μεροκάματου να πάρουν την ευθύνη να αγνοήσουν την δικαστική απόφαση, όταν ευθύνη για κάτι τέτοιο έχει μόνο η πολιτεία.
Το εκπαιδευτικό κίνημα έδωσε και δίνει μάχες προκειμένου ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολείου να αναχθεί στο κυρίαρχο όργανο σε θέματα που αφορούν τη λειτουργία των σχολείων, σε παιδαγωγικά και διοικητικά ζητήματα. Συνεπώς κριτική σε αποφάσεις συλλόγου από συνδικαλιστικές παρατάξεις πρέπει να γίνεται με πολύ προσοχή, απόλυτη γνώση της κατάστασης και βασικά μόνο σε ζητήματα παραβίασης δημοκρατικών ελευθεριών και δικαιωμάτων. Διαφορετικά υπονομεύονται οι αγώνες που έχουν γίνει στο θέμα αυτό και ανοίγει ο δρόμος για να επέμβει η διοίκηση με τον αυταρχισμό της. Στη συγκεκριμένη περίπτωση περίσσεψε η ανεύθυνη κριτική προς το σύλλογο διδασκόντων του Λυκείου Λευκίμμης και προ διετίας στο σύλλογο διδασκόντων του Γυμνασίου και Λυκείου Λευκίμμης και μάλιστα με τρόπο υποτιμητικό για την προσωπικότητα συναδέλφων, αφού χρησιμοποιήθηκαν επιχειρήματα του είδους «είναι νέοι και δεν τολμούν να τα βάλουν με το Δ/ντή», «φταίει ο αυταρχικός Δ/ντής», τους «παραπλάνησε» ο Δ/ντής.
Είναι πράγματι, να απορεί και να εξανίσταται κανείς με το θράσος ορισμένων οι οποίοι με το παραμικρό κολάζουν υπαλλήλους και εκπαιδευτικούς ότι δεν «τηρούν τους νόμους» και όταν οι νόμοι τηρούνται παίρνουν τη ραστώνη των «δήθεν υψηλών παιδαγωγικών» αξιών για τις οποίες μισθωτοί οφείλουν «να γίνουν παρανάλωμα του πυρός» προκειμένου δήθεν να τις υπερασπίσουν. Αυτό δε σημαίνει ότι εμείς έχουμε την άποψη της κατά γράμμα και απαρέγκλιτης τήρησης των νόμων. Αυτοί όμως που σήμερα σηκώνουν αυτό το θέμα, με τον τρόπο που το σηκώνουν έχουν μόνο ένα σκοπό: ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΟΥΝ!!!».

ΕΛΜΕ

Για το θέμα που ανέκυψε με το μαθητή του Λυκείου Λευκίμμης ανακοίνωση εξέδωσε και η ΕΛΜΕ Κέρκυρας στην οποία αναφέρει:
«Το 2007 μαθητής του Λυκείου Λευκίμμης Κέρκυρας κρίθηκε ανεπαρκής ως προς τη φοίτηση από το σύλλογο διδασκόντων με 118 απουσίες. Ο κηδεμόνας του προσέφυγε στη δικαιοσύνη και το ΔΕΦ Ιωαννίνων αποφάσισε να συνεχίσει ο μαθητής τη φοίτησή του μέχρι να εκδικαστεί η υπόθεσή του. Έτσι ο μαθητής προβιβάστηκε στη Β΄ Λυκείου, φοίτησε και προβιβάστηκε στη Γ΄ Λυκείου, όπου και φοιτούσε κανονικά μέχρι τις 20/2/2009. Τότε, κοινοποιήθηκε στη Δ/νση του σχολείου η απόφαση του διοικητικού Εφετείου Ιωαννίνων, σύμφωνα με την οποία απορριπτόταν η αίτηση του κηδεμόνα. Μετά από σχετική αλληλογραφία της Δ/σης του σχολείου με τη Διεύθυνση Σπουδών του Υπουργείου για το τι πρέπει να κάνει το σχολείο, με στυγνή δημοσιοϋπαλληλική αδιαφορία και χωρίς ίχνος παιδαγωγικής ευαισθησίας ζήτησαν στο Σύλλογο Διδασκόντων να αποφασίσει αν ο μαθητής θεωρηθεί ότι φοιτά φέτος την Α Λυκείου ή θα ξεκινήσει τον επόμενο Σεπτέμβρη. Ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφάσισε να θεωρηθεί ότι φέτος φοιτά στην Α Λυκείου.
Αυτή τη στιγμή ο μαθητής ξαναφοιτά στην Α΄Λυκείου ενώ έχει ήδη προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Πέρα από τις αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων που κινήθηκε σύμφωνα με τα δεδομένα και τη σχετική νομοθεσία, το θέμα είναι πρωτοφανές, δυσάρεστο και υπάρχει τεράστιο παιδαγωγικό πρόβλημα.
Πέρα από τις δικαστικές αποφάσεις που με τη γραφειοκρατική καθυστέρησή τους περιέπλεξαν ακόμα περισσότερο την κατάσταση, τίθεται το εξής ζήτημα: από παιδαγωγική σκοπιά και μόνο, είναι αδιανόητο αυτή τη στιγμή ένας μαθητής να εξοντώνεται κυριολεκτικά επιστρέφοντας στην Α΄ Λυκείου για να φοιτήσει στο σχολείο για δύο ακόμη χρόνια, τη στιγμή, που διανύει την Γ΄ Λυκείου και περιμένει να αποφοιτήσει. Το παιδί αυτό τιμωρείται πολύ περισσότερο τώρα από ότι με την πριν από δυο χρόνια απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.
H προκλητική καθυστέρηση του Διοικητικού Εφετείου Ιωαννίνων να εξετάσει άμεσα την προσφυγή του κηδεμόνα, ώστε να δοθεί σύντομα απάντηση, με αποτέλεσμα να πολλαπλασιάζεται η αρχική ποινή στο μαθητή όπως και η αδιαφορία της Δ/νσης Σπουδών να αντιμετωπίσει με παιδαγωγικά κριτήρια τη «νέα πραγματικότητα», λόγω της καθυστέρησης του δικαστηρίου, που σαν Πόντιος Πιλάτος ανέθεσε στο σύλλογο να «βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά» έχουν οδηγήσει τη κατάσταση σε αδιέξοδο.
Επειδή πιστεύουμε ότι, όταν οι διοικητικές πράξεις και αποφάσεις ακολουθούν στενά το γράμμα του νόμου απογυμνωμένες από παιδαγωγική ευαισθησία δεν οδηγούν σε καμιά περίπτωση σε απονομή δικαιοσύνης και αφήνουν πίσω τους πολύ περισσότερα τραύματα αντί να αποκαταστήσουν την ισορροπία στο σχολείο, επειδή ως δάσκαλοι, θεωρούμε ότι είναι σημαντικό οι μαθητές μας να φεύγουν από το σχολείο έχοντας ολοκληρώσει τις σπουδές τους, ζητάμε την παρέμβαση της ΟΛΜΕ στη διοίκηση, ώστε να δοθεί η καλύτερη δυνατή λύση, για να μπορέσει ο μαθητής να συνεχίσει απρόσκοπτα και με ηρεμία τη φοίτησή του στη Γ Λυκείου και να μπορέσει να συμμετάσχει στις Πανελλήνιες Εξετάσεις».