Με αφορμή την παραπάνω δημοσίευση της Κερκυραϊκής Χώρας http://kerkhora.blogspot.com/, σας παραθέτω τα παρακάτω δημοσιεύματα που πανεύκολα μπορεί ο καθένας να βρει ελεύθερα στο διαδίκτυο και αφορούν τις νάρκες αλλά και γενικότερα τα όπλα διασποράς. Μια και σήμερα είναι η ημέρα των Θεοφανίων ας ξοδέψει ο καθένας μας λίγο από τον πολύτιμο χρόνο του να τα διαβάσει και να αναρωτηθεί εάν είναι ικανοποιημένος από της σιωπή της Κέρκυρας σε αυτήν την γενοκτονία.
ONLINE ΕΦΗΜΕΡΗΔΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ
P6_TA(2004)0048
Πυρομαχικά και όπλα διασποράς
Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με τα πυρομαχικά διασποράς
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο,
— έχοντας υπόψη τα ψηφίσματά του, της 13ης Φεβρουαρίου 2003, σχετικά με τα επιβλαβή αποτελέσματα από
μη εκραγέντες εκρηκτικούς μηχανισμούς και όπλα που περιέχουν απεμπλουτισμένο ουράνιο (1), της
13ης Δεκεμβρίου 2001, σχετικά με τις βόμβες διασποράς (2) και της 6ης Σεπτεμβρίου 2001, σχετικά με τα
μέτρα υπέρ της δέσμευσης μη κρατικών φορέων για την ολοκληρωτική απαγόρευση των ναρκών κατά
προσωπικού (3),
— έχοντας υπόψη το Πρωτόκολλο V της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για ορισμένα συμβατικά όπλα και
υπολείμματα εκρηκτικών πολέμου της 28ης Νοεμβρίου 2003,
— έχοντας υπόψη τη Σύμβαση της Oτάβας σχετικά με την απαγόρευση της χρήσης, αποθήκευσης, παραγωγής
και μεταφοράς ναρκών κατά προσωπικού και την καταστροφή τους, του 1997,
— έχοντας υπόψη τη συμμαχία κατά των πυρομαχικών διασποράς που συνέπηξαν 115 μη κυβερνητικές
οργανώσεις από 47 χώρες στις 13 Νοεμβρίου 2003,
— έχοντας υπόψη το άρθρο 115, παράγραφος 5, του Κανονισμού του,
A. λαμβάνοντας υπόψη ότι ως εκρηκτικά υπολείμματα πολέμου θεωρούνται όλα τα μη εκραγέντα πυρομαχικά
(εκρηκτικοί μηχανισμοί που οπλίστηκαν, εκτοξεύτηκαν, εβλήθησαν ή ετοιμάστηκαν με οιονδήποτε τρόπο προς
χρήση και χρησιμοποιήθηκαν σε ένοπλη σύγκρουση και οι οποίοι έπρεπε να εκραγούν αλλά δεν εξερράγησαν)
και τα εγκαταλελειμμένα πυρομαχικά·λαμβάνοντας υπόψη ότι οι νάρκες κατά προσωπικού έχουν κατά βάση
σχεδιαστεί για να εκρύγνυνται πυροδοτούμενες από την ανθρώπινη παρουσία, προσέγγιση ή επαφή και ότι
έχουν απαγορευθεί με τη Σύμβαση της Oτάβας,
B. επιβεβαιώνοντας την ανάγκη ενίσχυσης του διεθνούς ανθρωπιστικού δικαίου στον τομέα των πυρομαχικών
διασποράς, και την ανάγκη θέσπισης νέων πρωτοκόλλων προς περιορισμό της χρήσης των πυρομαχικών
διασποράς καθώς και των αντιαρματικών ναρκών στους κόλπους της ομάδας των κυβερνητικών
εμπειρογνωμόνων της Συνθήκης για ορισμένα συμβατικά όπλα,
Γ. σημειώνοντας ότι ο όρος «πυρομαχικά διασποράς» αναφέρεται σε οπλικά συστήματα που είτε ρίπτονται από
αέρος είτε εκτοξεύονται από το έδαφος,
(1) ΕΕ C 43 Ε της 19.2.2004, σ. 361.
(2) ΕΕ C 177 Ε της 25.7.2002, σ. 309.
(3) ΕΕ C 72 Ε της 21.3.2002, σ. 352.
C 174 E/188 Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης EL 14.7.2005
Πέμπτη, 28 Οκτωβρίου 2004
Δ. λαμβάνοντας υπόψη ότι τα πυρομαχικά διασποράς έχουν υψηλό δείκτη αστοχίας, ότι συχνά δεν εκρήγνυνται
με την πρόσκρουση και εξακολουθούν συνεπώς να αποτελούν κίνδυνο για τους πληθυσμούς ακόμη και μετά
τη λήξη των συγκρούσεων·λαμβάνοντας επίσης υπόψη ότι πολλοί τύποι πυρομαχικών διασποράς και
αντιαρματικών ναρκών είναι εφοδιασμένοι με εξαιρετικά ευαίσθητους πυροκροτητές που ενεργοποιούνται με
φυσική επαφή μικρότερη από αυτήν με την οποία ενεργοποιούνται οι νάρκες κατά προσωπικού,
Ε. λαμβάνοντας υπόψη ότι τα πυρομαχικά διασποράς χαρακτηρίζονται από σημαντικότατη έλλειψη ακρίβειας,
και συχνά χρησιμοποιούνται σε μεγάλους αριθμούς προκειμένου να καλύψουν ευρεία περιοχή διασποράς,
παράγοντας κατ`αυτόν τον τρόπο μεγάλες ποσότητες εκρηκτικών υπολειμμάτων πολέμου,
ΣΤ. εκφράζοντας την θλίψη του για τις δραματικές ανθρωπιστικές συνέπειες των μη εκραγέντων πυρομαχικών
διασποράς, καθώς και των αντιαρματικών ναρκών, εις βάρος τόσο των εκτεθειμένων σε αυτά πληθυσμών,
όσο και των εργαζομένων στον τομέα της ανθρωπιστικής βοήθειας·λαμβάνοντας υπόψη τον υψηλό δείκτη
θανάτων και τραυματισμών, ιδίως μεταξύ παιδιών τα οποία προσελκύονται από το μικρό μέγεθος και τα
ζωηρά χρώματα των όπλων αυτών,
Ζ. λαμβάνοντας υπόψη ότι όλοι οι μηχανισμοί αντι-απενεργοποίησης, έχουν ως στόχο το προσωπικό των
ανθρωπιστικών αποστολών που ασχολείται με την εκκαθάριση ναρκοπεδίων,
Η. λαμβάνοντας υπόψη ότι τα μη εκραγέντα πυρομαχικά διασποράς έχουν καταστροφικές συνέπειες στην
ανάπτυξη εν γένει, δεδομένου ότι η απειλή των μη εκραγέντων πυρομαχικών στερεί τη δυνατότητα πρόσβασης
σε οδούς, την αξιοποίηση γεωργικών εδαφών, δημιουργεί προβλήματα στο τοπικό εμπόριο και στις
επικοινωνίες και πλήττει την επισιτιστική ασφάλεια·εκτιμώντας δε ότι μπορούν να παρεμποδίσουν την
παράδοση ανθρωπιστικής βοήθειας,
Θ. λαμβάνοντας υπόψη ότι μεταξύ των χωρών που είναι γνωστό ότι αντιμετωπίζουν προβλήματα από
πυρομαχικά διασποράς συγκαταλέγονται ορισμένες από τις φτωχότερες χώρες του κόσμου, όπως το
Αφγανιστάν, η Καμπότζη, το Τσαντ, η Ερυθραία, η Αιθιοπία, το Λάος, το Σουδάν και το Βιετνάμ, ενώ
πυρομαχικά διασποράς έχουν επίσης χρησιμοποιηθεί στον πόλεμο των Φόκλαντ, στην Αλβανία, στη Βοσνία
και Ερζεγοβίνη, στο Ιράκ, στο Κουβέιτ, στον Λίβανο, στη Ρωσία (Τσετσενία), στη Σαουδική Αραβία και στη
Σερβία-Μαυροβούνιο (στο Κοσσυφοπέδιο συγκεκριμένα),
Ι. λαμβάνοντας υπόψη ότι, σύμφωνα με εκτιμήσεις, 78 χώρες εξακολουθούν να έχουν αποθηκευμένα 400
εκατομμύρια νάρκες κατά προσωπικού και αντιαρματικές νάρκες, ενώ 15 000 έως 20 000 άτομα πέφτουν
κάθε χρόνο θύματα ναρκών·λαμβάνον τας δε υπόψη ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, πυρομαχικά διασποράς
βρίσκονται αποθηκευμένα σε περισσότερες από 15 κράτη μέλη της ΕΕ και ότι τουλάχιστον 10 κράτη μέλη της
ΕΕ παράγουν τέτοιου είδους όπλα,
ΙΑ. εκφράζοντας τη λύπη του για τον μεγάλο αριθμό πυρομαχικών διασποράς που χρησιμοποίησαν και
χρησιμοποιούν οι συμμαχικές δυνάμεις στους πολέμους του Αφγανιστάν και του Ιράκ,
1. ζητεί να υπάρξει άμεσο πάγωμα της χρήσης, αποθήκευσης, παραγωγής, μεταφοράς ή εξαγωγής πυρομαχικών
διασποράς, είτε πρόκειται για από αέρος ριπτόμενες βόμβες διασποράς, είτε για πυρομαχικά που εκτοξεύονται από
πυραύλους αέρος, πυραύλους εδάφους ή οβίδες πυροβολικού, μέχρις ότου ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις
για τη σύναψη διεθνούς συμφωνίας για τη ρύθμιση, τον περιορισμό ή την απαγόρευση των όπλων αυτών·
2. καλεί όλα τα κράτη που δεν έχουν προσχωρήσει στο Πρωτόκολλο V για τα εκρηκτικά υπολείμματα πολέμου
και της Σύμβασης της Οτάβας για τις νάρκες κατά προσωπικού, να υπογράψουν και να κυρώσουν αμφότερες τις
συμφωνίες, υιοθετώντας εν τω μεταξύ το πνεύμα τους, καλεί δε την Προεδρία του Συμβουλίου και τα κράτη μέλη
της ΕΕ να υποστηρίξουν εντολή για την διαπραγμάτευση νέου πρωτοκόλλου στο πλαίσιο της Σύμβασης των
Ηνωμένων Εθνών για ορισμένα συμβατικά όπλα, που θα αντιμετωπίζει όλα τα ανθρωπιστικά προβλήματα που
συνδέονται με τη χρήση των πυρομαχικών διασποράς·
3. καλεί όλους τους χρήστες πυρομαχικών διασποράς και παρεμφερών όπλων που παράγουν εκρηκτικά
υπολείμματα πολέμου να αναλάβουν την ευθύνη εκκαθάρισης των πυρομαχικών αυτών και κυρίως να τηρούν
ακριβή στοιχεία όσον αφορά τους τόπους στους οποίους έγινε χρήση παρόμοιων πυρομαχικών προκειμένου να
συνεισφέρουν στις προσπάθειες εκκαθάρισης μετά τον τερματισμό των συγκρούσεων·θεωρεί ότι τα στοιχεία αυτά
θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν προκειμένου να προειδοποιούνται επαρκώς για τις επικίνδυνες περιοχές οι
τοπικοί πληθυσμοί και οι εργαζομένοι στον τομέα της ανθρωπιστικής βοήθειας, σύμφωνα με το Πρωτόκολλο V
για τα εκρηκτικά υπολείμματα πολέμου·
4. καλεί όλα τα κράτη να υπογράψουν και να κυρώσουν τη Σύμβαση της Oτάβας·ζητεί δε από όλα τα κράτη
μέλη της ΕΕ και τα συμβαλλόμενα στο Σύμφωνο της Οτάβας μέρη, να επιμείνουν ώστε η εν λόγω σύμβαση να
χαρακτηρίσει κάθε είδους νάρκης η οποία μπορεί να ενεργοποιηθεί λόγω της παρουσίας, προσέγγισης ή επαφής με
άτομο, ως νάρκη κατά προσωπικού η χρήση της οποίας απαγορεύεται από το Σύμφωνο·επισημαίνει ότι,
ειδικότερα, αυτό σημαίνει ότι για τα συμβαλλόμενα στη σύμβαση κράτη απαγορεύεται η χρήση συρμάτων ή
ράβδων παγίδευσης, ασφαλειών χαμηλής πίεσης, συσκευών κατά της απενεργοποίησης και παρεμφερών ασφαλειών·
5. επιμένει ότι επ'ουδενί οι ένοπλες δυνάμεις των κρατών μελών της ΕΕ πρέπει να χρησιμοποιούν οιασδήποτε
μορφής πυρομαχικά διασποράς μέχρις ότου συναφθεί διεθνής συμφωνία για τη ρύθμιση, περιορισμό ή απαγόρευση
των όπλων αυτών·
14.7.2005 EL Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης C 174 E/189
Πέμπτη, 28 Οκτωβρίου 2004
6. υπογραμμίζει την ευθύνη που έχει ένα κράτος που κατέχει εδάφη, να επισημαίνει τους κινδύνους και να
λαμβάνει μέτρα για την προστασία του άμαχου πληθυσμού, ακόμη και μέσω της εκπαίδευσης των παιδιών και να
παρέχει ειδική ενημέρωση για την παροχή βοήθειας στα θύματα των εκρηκτικών υπολειμμάτων πολέμου,
7. ζητεί από τα κράτη μέλη της ΕΕ να λάβουν αμέσως μέτρα ώστε να διασφαλίσουν ότι οι αντιαρματικές νάρκες
που είναι πιθανόν να ενεργοποιηθούν λόγω της παρουσίας, προσέγγισης ή επαφής ατόμου, θα καταστραφούν
σύμφωνα με τις διατάξεις του Συμφώνου της Οτάβας·
8. καλεί όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ που έχουν χρησιμοποιήσει πυρομαχικά διασποράς να παράσχουν βοήθεια
στους πληγέντες πληθυσμούς·καλεί επίσης την Επιτροπή να αυξήσει τη χρηματοδοτική βοήθεια προς τις
κοινότητες και τα άτομα που έχουν πληγεί από μη εκραγέντα πυρομαχικά διασποράς με όλα τα διαθέσιμα μέσα·
9. καλεί τις αρμόδιες επιτροπές να παρακολουθήσουν εκ του σύνεγγυς και να συμμετάσχουν στις συνεδριάσεις
του Συμφώνου για ορισμένα συμβατικά όπλα, να υποβάλουν εκθέσεις σχετικά με τις πρωτοβουλίες των κρατών
μελών για τα πυρομαχικά διασποράς και τα συναφή όπλα και εκθέσεις σχετικά με τα διεθνή μέτρα που αφορούν
τα όπλα αυτά·
10. αναθέτει στον Πρόεδρό του να διαβιβάσει το παρόν ψήφισμα στο Συμβούλιο και την Επιτροπή, τον Ύπατο
Εκπρόσωπο της ΚΕΠΠΑ, τις κυβερνήσεις και τα κοινοβούλια των κρατών μελών της ΕΕ, τον Γενικό Γραμματέα των
Ηνωμένων Εθνών, τον Πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής και το Κογκρέσο των ΗΠΑ.__
ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΗΣ ΟΤΑΒΑ
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%85%CE%BD%CE%B8%CE%AE%CE%BA%CE%B7_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%9F%CF%84%CF%84%CE%AC%CE%B2%CE%B1
Διεθνής Εκστρατεία για την Απαγόρευση των Ναρκών
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CE%B9%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%AE%CF%82_%CE%95%CE%BA%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B5%CE%AF%CE%B1_%CE%B3%CE%B9%CE%B1_%CF%84%CE%B7%CE%BD_%CE%91%CF%80%CE%B1%CE%B3%CF%8C%CF%81%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7_%CF%84%CF%89%CE%BD_%CE%9D%CE%B1%CF%81%CE%BA%CF%8E%CE%BD
http://www.icbl.org/
States Parties
1997 Convention on the Prohibition of the Use, Stockpiling, Production and Transfer of Anti-Personnel Mines and on their Destruction (1997 Mine Ban Treaty).
Latest Ratifications: Indonesia (20 Feb 07) , Brunei Darussalem (24 Apr 06) , Cook Islands (16 Mar 06) , Haiti (15 Feb 06) , Ukraine (27 Dec 05)
Latest Accessions: Palau (18 Nov 07) , Iraq (15 Aug 07) , Kuwait (30 Jul 07) , Montenegro (23 Oct 06) , Bhutan (18 Aug 05)
Under Article 15, the treaty was open for signature from 3 December 1997 until its entry into force, which was 1 March 1999. On the following list, the first date is signature, the second date is ratification. Now that the treaty has entered into force, states may no longer sign it, rather they may become bound without signature through a one step procedure known as accession. According to Article 16 (2), the treaty is open for accession by any State that has not signed.
Dates are for signature/ratification or accession (a)
1. Afghanistan 11 Sep 02 (a)
2. Albania 8 Sep 98; 29 Feb 00
3. Algeria 3 Dec 97; 9 Oct 01
4. Andorra 3 Dec 97; 29 Jun 98
5. Angola 4 Dec 97; 5 Jul 02
6. Antigua and Barbuda 3 Dec 97; 3 May 99
7. Argentina 4 Dec 97; 14 Sep 99
8. Australia 3 Dec 97; 14 Jan 99
9. Austria 3 Dec 97; 29 Jun 98
10. Bahamas 3 Dec 97; 31 Jul 98
11. Bangladesh 7 May 98; 6 Sep 00
12. Barbados 3 Dec 97; 26 Jan 99
13. Belarus 3 Sep 03 (a)
14. Belgium 3 Dec 97; 4 Sep 98
15. Belize 27 Feb 98; 23 Apr 98
16. Benin 3 Dec 97; 25 Sep 98
17. Bhutan 18 Aug 05 (a)
18. Bolivia 3 Dec 97; 9 Jun 98
19. Bosnia and Herzegovina 3 Dec 97; 8 Sep 98
20. Botswana 3 Dec 97; 1 Mar 00
21. Brazil 3 Dec 97; 30 Apr 99
22. Brunei Darussalem 4 Dec 97; 24 Apr 06
23. Bulgaria 3 Dec 97; 4 Sep 98
24. Burkina Faso 3 Dec 97; 16 Sep 98
25. Burundi 3 Dec 97; 22 Oct 03
26. Cambodia 3 Dec 97; 28 Jul 99
27. Cameroon 3 Dec 97; 19 Sep 02
28. Canada 3 Dec 97; 3 Dec 97
29. Cape Verde 4 Dec 97; 14 May 01
30. Central African Republic 8 Nov 02 (a)
31. Chad 6 Jul 98; 6 May 99
32. Chile 3 Dec 97; 10 Sep 01
33. Colombia 3 Dec 97; 6 Sep 00
34. Comoros 9 Sep 02 (a)
35. Congo (Brazzaville) 4 May 01 (a)
36. Congo, Democratic Rep. Of 2 May 02 (a)
37. Cook Islands 3 Dec 97; 16 Mar 06
38. Costa Rica 3 Dec 97; 17 Mar 99
39. Cote d Ivoire 3 Dec 97; 30 Jun 00
40. Croatia 4 Dec 97; 20 May 98
41. Cyprus 4 Dec 97; 17 Jan 03
42. Czech Republic 3 Dec 97; 26 Oct 99
43. Denmark 4 Dec 97; 8 Jun 98
44. Djibouti 3 Dec 97; 18 May 98
45. Dominica 3 Dec 97; 26 Mar 99
46. Dominican Republic 3 Dec 97; 30 Jun 00
47. Ecuador 4 Dec 97; 29 Apr 99
48. El Salvador 4 Dec 97; 27 Jan 99
49. Equatorial Guinea 16 Sep 98 (a)
50. Eritrea 27 Aug 01 (a)
51. Estonia 12 May 04 (a)
52. Ethiopia 3 Dec 97; 17 Dec 04
53. Fiji 3 Dec 97; 10 Jun 98
54. France 3 Dec 97; 23 Jul 98
55. Gabon 3 Dec 97; 8 Sep 00
56. Gambia 4 Dec 97; 23 Sep 02
57. Germany 3 Dec 97; 23 Jul 98
58. Ghana 4 Dec 97; 30 Jun 00
59. Greece 3 Dec 97; 25 Sep 03
60. Grenada 3 Dec 97; 19 Aug 98
61. Guatemala 3 Dec 97; 26 Mar 99
62. Guinea 4 Dec 97; 8 Oct 98
63. Guinea-Bissau 3 Dec 97; 22 May 01
64. Guyana 4 Dec 97; 5 Aug 03
65. Haiti 3 Dec 97; 15 Feb 06
66. Holy See 4 Dec 97; 17 Feb 98
67. Honduras 3 Dec 97; 24 Sep 98
68. Hungary 3 Dec 97; 6 Apr 98
69. Iceland 4 Dec 97; 5 May 99
70. Indonesia 4 Dec 97; 20 Feb 07
71. Iraq 15 Aug 07 (a)
72. Ireland 3 Dec 97; 3 Dec 97
73. Italy 3 Dec 97; 23 Apr 99
74. Jamaica 3 Dec 97; 17 Jul 98
75. Japan 3 Dec 97; 30 Sep 98
76. Jordan 11 Aug 98; 13 Nov 98
77. Kenya 5 Dec 97; 23 Jan 01
78. Kiribati 7 Sep 00 (a)
79. Kuwait 30 Jul 07 (a)
80. Latvia 1 Jul 05 (a)
81. Lesotho 4 Dec 97; 2 Dec 98
82. Liberia 23 Dec 99 (a)
83. Liechtenstein 3 Dec 97; 5 Oct 99
84. Lithuania 26 Feb 99; 12 May 03
85. Luxembourg 4 Dec 97; 14 Jun 99
86. Macedonia FYR 9 Sep 98 (a)
87. Madagascar 4 Dec 97; 16 Sep 99
88. Malawi 4 Dec 97; 13 Aug 98
89. Malaysia 3 Dec 97; 22 Apr 99
90. Maldives 1 Oct 98; 7 Sep 00
91. Mali 3 Dec 97; 2 Jun 98
92. Malta 4 Dec 97; 7 May 01
93. Mauritania 3 Dec 97; 21 Jul 00
94. Mauritius 3 Dec 97; 3 Dec 97
95. Mexico 3 Dec 97; 9 Jun 98
96. Moldova 3 Dec 97; 8 Sep 00
97. Monaco 4 Dec 97; 17 Nov 98
98. Montenegro 23 Oct 06 (a)
99. Mozambique 3 Dec 97; 25 Aug 98
100. Namibia 3 Dec 97; 21 Sep 98
101. Nauru 7 Aug 00 (a)
102. Netherlands 3 Dec 97; 12 Apr 99
103. New Zealand 3 Dec 97; 27 Jan 99
104. Nicaragua 4 Dec 97; 30 Nov 98
105. Niger 4 Dec 97; 23 Mar 99
106. Nigeria 27 Sep 01 (a)
107. Niue 3 Dec 97; 15 Apr 98
108. Norway 3 Dec 97; 9 Jul 98
109. Palau 18 Nov 07 (a)
110. Panama 4 Dec 97; 7 Oct 98
111. Papua New Guinea 28 Jun 04 (a)
112.Paraguay 3 Dec 97; 13 Nov 98
113.Peru 3 Dec 97; 17 Jun 98
114. Philippines 3 Dec 97; 15 Feb 00
115.Portugal 3 Dec 97; 19 Feb 99
116. Qatar 4 Dec 97; 13 Oct 98
117.Romania 3 Dec 97; 30 Nov 00
118. Rwanda 3 Dec 97; 8 Jun 00
119. Saint Kitts and Nevis 3 Dec 97; 2 Dec 98
120. Saint Lucia 3 Dec 97; 13 Apr 99
121.Saint Vincent and the Grenadines 3 Dec 97; 1 Aug 01
122. Samoa 3 Dec 97; 23 Jul 98
123. San Marino 3 Dec 97; 18 Mar 98
124. Sao Tome e Principe 30 Apr 98; 31 Mar 03
125. Senegal 3 Dec 97; 24 Sep 98
126. Serbia 18 Sep 03 (a)
127. Seychelles 4 Dec 97; 2 Jun 00
128. Sierra Leone 29 Jul 98; 25 Apr 01
129. Slovak Republic 3 Dec 97; 25 Feb 99
130. Slovenia 3 Dec 97; 27 Oct 98
131.Solomon Islands 4 Dec 97; 26 Jan 99
132. South Africa 3 Dec 97; 26 Jun 98
133. Spain 3 Dec 97; 19 Jan 99
134. Sudan 4 Dec 97; 13 Oct 03
135. Suriname 4 Dec 97; 23 May 02
136. Swaziland 4 Dec 97; 22 Dec 98
137. Sweden 4 Dec 97; 30 Nov 98
138. Switzerland 3 Dec 97; 24 Mar 98
139. Tajikistan 12 Oct 99 (a)
140. Tanzania 3 Dec 97; 13 Nov 00
141. Thailand 3 Dec 97; 27 Nov 98
142. Timor-Leste 7 May 03 (a)
143. Togo 4 Dec 97; 9 Mar 00
144. Trinidad and Tobago 4 Dec 97; 27 Apr 98
145. Tunisia 4 Dec 97; 9 Jul 99
146. Turkey 25 Sep 03 (a)
147. Turkmenistan 3 Dec 97; 19 Jan 98
148. Uganda 3 Dec 97; 25 Feb 99
149. Ukraine 24 Feb 99; 27 Dec 05
150. United Kingdom 3 Dec 97; 31 Jul 98
151.Uruguay 3 Dec 97; 7 Jun 01
152. Vanuatu 4 Dec 97; 16 Sep 05
153. Venezuela 3 Dec 97; 14 Apr 99
154. Yemen 4 Dec 97; 1 Sep 98
155. Zambia 12 Dec 97; 23 Feb 01
156. Zimbabwe 3 Dec 97; 18 Jun 98
ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ
http://eur-lex.europa.eu/el/index.htm
ONLINE ΕΦΗΜΕΡΗΔΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ
P6_TA(2004)0048
Πυρομαχικά και όπλα διασποράς
Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με τα πυρομαχικά διασποράς
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο,
— έχοντας υπόψη τα ψηφίσματά του, της 13ης Φεβρουαρίου 2003, σχετικά με τα επιβλαβή αποτελέσματα από
μη εκραγέντες εκρηκτικούς μηχανισμούς και όπλα που περιέχουν απεμπλουτισμένο ουράνιο (1), της
13ης Δεκεμβρίου 2001, σχετικά με τις βόμβες διασποράς (2) και της 6ης Σεπτεμβρίου 2001, σχετικά με τα
μέτρα υπέρ της δέσμευσης μη κρατικών φορέων για την ολοκληρωτική απαγόρευση των ναρκών κατά
προσωπικού (3),
— έχοντας υπόψη το Πρωτόκολλο V της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για ορισμένα συμβατικά όπλα και
υπολείμματα εκρηκτικών πολέμου της 28ης Νοεμβρίου 2003,
— έχοντας υπόψη τη Σύμβαση της Oτάβας σχετικά με την απαγόρευση της χρήσης, αποθήκευσης, παραγωγής
και μεταφοράς ναρκών κατά προσωπικού και την καταστροφή τους, του 1997,
— έχοντας υπόψη τη συμμαχία κατά των πυρομαχικών διασποράς που συνέπηξαν 115 μη κυβερνητικές
οργανώσεις από 47 χώρες στις 13 Νοεμβρίου 2003,
— έχοντας υπόψη το άρθρο 115, παράγραφος 5, του Κανονισμού του,
A. λαμβάνοντας υπόψη ότι ως εκρηκτικά υπολείμματα πολέμου θεωρούνται όλα τα μη εκραγέντα πυρομαχικά
(εκρηκτικοί μηχανισμοί που οπλίστηκαν, εκτοξεύτηκαν, εβλήθησαν ή ετοιμάστηκαν με οιονδήποτε τρόπο προς
χρήση και χρησιμοποιήθηκαν σε ένοπλη σύγκρουση και οι οποίοι έπρεπε να εκραγούν αλλά δεν εξερράγησαν)
και τα εγκαταλελειμμένα πυρομαχικά·λαμβάνοντας υπόψη ότι οι νάρκες κατά προσωπικού έχουν κατά βάση
σχεδιαστεί για να εκρύγνυνται πυροδοτούμενες από την ανθρώπινη παρουσία, προσέγγιση ή επαφή και ότι
έχουν απαγορευθεί με τη Σύμβαση της Oτάβας,
B. επιβεβαιώνοντας την ανάγκη ενίσχυσης του διεθνούς ανθρωπιστικού δικαίου στον τομέα των πυρομαχικών
διασποράς, και την ανάγκη θέσπισης νέων πρωτοκόλλων προς περιορισμό της χρήσης των πυρομαχικών
διασποράς καθώς και των αντιαρματικών ναρκών στους κόλπους της ομάδας των κυβερνητικών
εμπειρογνωμόνων της Συνθήκης για ορισμένα συμβατικά όπλα,
Γ. σημειώνοντας ότι ο όρος «πυρομαχικά διασποράς» αναφέρεται σε οπλικά συστήματα που είτε ρίπτονται από
αέρος είτε εκτοξεύονται από το έδαφος,
(1) ΕΕ C 43 Ε της 19.2.2004, σ. 361.
(2) ΕΕ C 177 Ε της 25.7.2002, σ. 309.
(3) ΕΕ C 72 Ε της 21.3.2002, σ. 352.
C 174 E/188 Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης EL 14.7.2005
Πέμπτη, 28 Οκτωβρίου 2004
Δ. λαμβάνοντας υπόψη ότι τα πυρομαχικά διασποράς έχουν υψηλό δείκτη αστοχίας, ότι συχνά δεν εκρήγνυνται
με την πρόσκρουση και εξακολουθούν συνεπώς να αποτελούν κίνδυνο για τους πληθυσμούς ακόμη και μετά
τη λήξη των συγκρούσεων·λαμβάνοντας επίσης υπόψη ότι πολλοί τύποι πυρομαχικών διασποράς και
αντιαρματικών ναρκών είναι εφοδιασμένοι με εξαιρετικά ευαίσθητους πυροκροτητές που ενεργοποιούνται με
φυσική επαφή μικρότερη από αυτήν με την οποία ενεργοποιούνται οι νάρκες κατά προσωπικού,
Ε. λαμβάνοντας υπόψη ότι τα πυρομαχικά διασποράς χαρακτηρίζονται από σημαντικότατη έλλειψη ακρίβειας,
και συχνά χρησιμοποιούνται σε μεγάλους αριθμούς προκειμένου να καλύψουν ευρεία περιοχή διασποράς,
παράγοντας κατ`αυτόν τον τρόπο μεγάλες ποσότητες εκρηκτικών υπολειμμάτων πολέμου,
ΣΤ. εκφράζοντας την θλίψη του για τις δραματικές ανθρωπιστικές συνέπειες των μη εκραγέντων πυρομαχικών
διασποράς, καθώς και των αντιαρματικών ναρκών, εις βάρος τόσο των εκτεθειμένων σε αυτά πληθυσμών,
όσο και των εργαζομένων στον τομέα της ανθρωπιστικής βοήθειας·λαμβάνοντας υπόψη τον υψηλό δείκτη
θανάτων και τραυματισμών, ιδίως μεταξύ παιδιών τα οποία προσελκύονται από το μικρό μέγεθος και τα
ζωηρά χρώματα των όπλων αυτών,
Ζ. λαμβάνοντας υπόψη ότι όλοι οι μηχανισμοί αντι-απενεργοποίησης, έχουν ως στόχο το προσωπικό των
ανθρωπιστικών αποστολών που ασχολείται με την εκκαθάριση ναρκοπεδίων,
Η. λαμβάνοντας υπόψη ότι τα μη εκραγέντα πυρομαχικά διασποράς έχουν καταστροφικές συνέπειες στην
ανάπτυξη εν γένει, δεδομένου ότι η απειλή των μη εκραγέντων πυρομαχικών στερεί τη δυνατότητα πρόσβασης
σε οδούς, την αξιοποίηση γεωργικών εδαφών, δημιουργεί προβλήματα στο τοπικό εμπόριο και στις
επικοινωνίες και πλήττει την επισιτιστική ασφάλεια·εκτιμώντας δε ότι μπορούν να παρεμποδίσουν την
παράδοση ανθρωπιστικής βοήθειας,
Θ. λαμβάνοντας υπόψη ότι μεταξύ των χωρών που είναι γνωστό ότι αντιμετωπίζουν προβλήματα από
πυρομαχικά διασποράς συγκαταλέγονται ορισμένες από τις φτωχότερες χώρες του κόσμου, όπως το
Αφγανιστάν, η Καμπότζη, το Τσαντ, η Ερυθραία, η Αιθιοπία, το Λάος, το Σουδάν και το Βιετνάμ, ενώ
πυρομαχικά διασποράς έχουν επίσης χρησιμοποιηθεί στον πόλεμο των Φόκλαντ, στην Αλβανία, στη Βοσνία
και Ερζεγοβίνη, στο Ιράκ, στο Κουβέιτ, στον Λίβανο, στη Ρωσία (Τσετσενία), στη Σαουδική Αραβία και στη
Σερβία-Μαυροβούνιο (στο Κοσσυφοπέδιο συγκεκριμένα),
Ι. λαμβάνοντας υπόψη ότι, σύμφωνα με εκτιμήσεις, 78 χώρες εξακολουθούν να έχουν αποθηκευμένα 400
εκατομμύρια νάρκες κατά προσωπικού και αντιαρματικές νάρκες, ενώ 15 000 έως 20 000 άτομα πέφτουν
κάθε χρόνο θύματα ναρκών·λαμβάνον τας δε υπόψη ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, πυρομαχικά διασποράς
βρίσκονται αποθηκευμένα σε περισσότερες από 15 κράτη μέλη της ΕΕ και ότι τουλάχιστον 10 κράτη μέλη της
ΕΕ παράγουν τέτοιου είδους όπλα,
ΙΑ. εκφράζοντας τη λύπη του για τον μεγάλο αριθμό πυρομαχικών διασποράς που χρησιμοποίησαν και
χρησιμοποιούν οι συμμαχικές δυνάμεις στους πολέμους του Αφγανιστάν και του Ιράκ,
1. ζητεί να υπάρξει άμεσο πάγωμα της χρήσης, αποθήκευσης, παραγωγής, μεταφοράς ή εξαγωγής πυρομαχικών
διασποράς, είτε πρόκειται για από αέρος ριπτόμενες βόμβες διασποράς, είτε για πυρομαχικά που εκτοξεύονται από
πυραύλους αέρος, πυραύλους εδάφους ή οβίδες πυροβολικού, μέχρις ότου ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις
για τη σύναψη διεθνούς συμφωνίας για τη ρύθμιση, τον περιορισμό ή την απαγόρευση των όπλων αυτών·
2. καλεί όλα τα κράτη που δεν έχουν προσχωρήσει στο Πρωτόκολλο V για τα εκρηκτικά υπολείμματα πολέμου
και της Σύμβασης της Οτάβας για τις νάρκες κατά προσωπικού, να υπογράψουν και να κυρώσουν αμφότερες τις
συμφωνίες, υιοθετώντας εν τω μεταξύ το πνεύμα τους, καλεί δε την Προεδρία του Συμβουλίου και τα κράτη μέλη
της ΕΕ να υποστηρίξουν εντολή για την διαπραγμάτευση νέου πρωτοκόλλου στο πλαίσιο της Σύμβασης των
Ηνωμένων Εθνών για ορισμένα συμβατικά όπλα, που θα αντιμετωπίζει όλα τα ανθρωπιστικά προβλήματα που
συνδέονται με τη χρήση των πυρομαχικών διασποράς·
3. καλεί όλους τους χρήστες πυρομαχικών διασποράς και παρεμφερών όπλων που παράγουν εκρηκτικά
υπολείμματα πολέμου να αναλάβουν την ευθύνη εκκαθάρισης των πυρομαχικών αυτών και κυρίως να τηρούν
ακριβή στοιχεία όσον αφορά τους τόπους στους οποίους έγινε χρήση παρόμοιων πυρομαχικών προκειμένου να
συνεισφέρουν στις προσπάθειες εκκαθάρισης μετά τον τερματισμό των συγκρούσεων·θεωρεί ότι τα στοιχεία αυτά
θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν προκειμένου να προειδοποιούνται επαρκώς για τις επικίνδυνες περιοχές οι
τοπικοί πληθυσμοί και οι εργαζομένοι στον τομέα της ανθρωπιστικής βοήθειας, σύμφωνα με το Πρωτόκολλο V
για τα εκρηκτικά υπολείμματα πολέμου·
4. καλεί όλα τα κράτη να υπογράψουν και να κυρώσουν τη Σύμβαση της Oτάβας·ζητεί δε από όλα τα κράτη
μέλη της ΕΕ και τα συμβαλλόμενα στο Σύμφωνο της Οτάβας μέρη, να επιμείνουν ώστε η εν λόγω σύμβαση να
χαρακτηρίσει κάθε είδους νάρκης η οποία μπορεί να ενεργοποιηθεί λόγω της παρουσίας, προσέγγισης ή επαφής με
άτομο, ως νάρκη κατά προσωπικού η χρήση της οποίας απαγορεύεται από το Σύμφωνο·επισημαίνει ότι,
ειδικότερα, αυτό σημαίνει ότι για τα συμβαλλόμενα στη σύμβαση κράτη απαγορεύεται η χρήση συρμάτων ή
ράβδων παγίδευσης, ασφαλειών χαμηλής πίεσης, συσκευών κατά της απενεργοποίησης και παρεμφερών ασφαλειών·
5. επιμένει ότι επ'ουδενί οι ένοπλες δυνάμεις των κρατών μελών της ΕΕ πρέπει να χρησιμοποιούν οιασδήποτε
μορφής πυρομαχικά διασποράς μέχρις ότου συναφθεί διεθνής συμφωνία για τη ρύθμιση, περιορισμό ή απαγόρευση
των όπλων αυτών·
14.7.2005 EL Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης C 174 E/189
Πέμπτη, 28 Οκτωβρίου 2004
6. υπογραμμίζει την ευθύνη που έχει ένα κράτος που κατέχει εδάφη, να επισημαίνει τους κινδύνους και να
λαμβάνει μέτρα για την προστασία του άμαχου πληθυσμού, ακόμη και μέσω της εκπαίδευσης των παιδιών και να
παρέχει ειδική ενημέρωση για την παροχή βοήθειας στα θύματα των εκρηκτικών υπολειμμάτων πολέμου,
7. ζητεί από τα κράτη μέλη της ΕΕ να λάβουν αμέσως μέτρα ώστε να διασφαλίσουν ότι οι αντιαρματικές νάρκες
που είναι πιθανόν να ενεργοποιηθούν λόγω της παρουσίας, προσέγγισης ή επαφής ατόμου, θα καταστραφούν
σύμφωνα με τις διατάξεις του Συμφώνου της Οτάβας·
8. καλεί όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ που έχουν χρησιμοποιήσει πυρομαχικά διασποράς να παράσχουν βοήθεια
στους πληγέντες πληθυσμούς·καλεί επίσης την Επιτροπή να αυξήσει τη χρηματοδοτική βοήθεια προς τις
κοινότητες και τα άτομα που έχουν πληγεί από μη εκραγέντα πυρομαχικά διασποράς με όλα τα διαθέσιμα μέσα·
9. καλεί τις αρμόδιες επιτροπές να παρακολουθήσουν εκ του σύνεγγυς και να συμμετάσχουν στις συνεδριάσεις
του Συμφώνου για ορισμένα συμβατικά όπλα, να υποβάλουν εκθέσεις σχετικά με τις πρωτοβουλίες των κρατών
μελών για τα πυρομαχικά διασποράς και τα συναφή όπλα και εκθέσεις σχετικά με τα διεθνή μέτρα που αφορούν
τα όπλα αυτά·
10. αναθέτει στον Πρόεδρό του να διαβιβάσει το παρόν ψήφισμα στο Συμβούλιο και την Επιτροπή, τον Ύπατο
Εκπρόσωπο της ΚΕΠΠΑ, τις κυβερνήσεις και τα κοινοβούλια των κρατών μελών της ΕΕ, τον Γενικό Γραμματέα των
Ηνωμένων Εθνών, τον Πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής και το Κογκρέσο των ΗΠΑ.__
ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΗΣ ΟΤΑΒΑ
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%85%CE%BD%CE%B8%CE%AE%CE%BA%CE%B7_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%9F%CF%84%CF%84%CE%AC%CE%B2%CE%B1
Διεθνής Εκστρατεία για την Απαγόρευση των Ναρκών
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CE%B9%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%AE%CF%82_%CE%95%CE%BA%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B5%CE%AF%CE%B1_%CE%B3%CE%B9%CE%B1_%CF%84%CE%B7%CE%BD_%CE%91%CF%80%CE%B1%CE%B3%CF%8C%CF%81%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7_%CF%84%CF%89%CE%BD_%CE%9D%CE%B1%CF%81%CE%BA%CF%8E%CE%BD
http://www.icbl.org/
States Parties
1997 Convention on the Prohibition of the Use, Stockpiling, Production and Transfer of Anti-Personnel Mines and on their Destruction (1997 Mine Ban Treaty).
Latest Ratifications: Indonesia (20 Feb 07) , Brunei Darussalem (24 Apr 06) , Cook Islands (16 Mar 06) , Haiti (15 Feb 06) , Ukraine (27 Dec 05)
Latest Accessions: Palau (18 Nov 07) , Iraq (15 Aug 07) , Kuwait (30 Jul 07) , Montenegro (23 Oct 06) , Bhutan (18 Aug 05)
Under Article 15, the treaty was open for signature from 3 December 1997 until its entry into force, which was 1 March 1999. On the following list, the first date is signature, the second date is ratification. Now that the treaty has entered into force, states may no longer sign it, rather they may become bound without signature through a one step procedure known as accession. According to Article 16 (2), the treaty is open for accession by any State that has not signed.
Dates are for signature/ratification or accession (a)
1. Afghanistan 11 Sep 02 (a)
2. Albania 8 Sep 98; 29 Feb 00
3. Algeria 3 Dec 97; 9 Oct 01
4. Andorra 3 Dec 97; 29 Jun 98
5. Angola 4 Dec 97; 5 Jul 02
6. Antigua and Barbuda 3 Dec 97; 3 May 99
7. Argentina 4 Dec 97; 14 Sep 99
8. Australia 3 Dec 97; 14 Jan 99
9. Austria 3 Dec 97; 29 Jun 98
10. Bahamas 3 Dec 97; 31 Jul 98
11. Bangladesh 7 May 98; 6 Sep 00
12. Barbados 3 Dec 97; 26 Jan 99
13. Belarus 3 Sep 03 (a)
14. Belgium 3 Dec 97; 4 Sep 98
15. Belize 27 Feb 98; 23 Apr 98
16. Benin 3 Dec 97; 25 Sep 98
17. Bhutan 18 Aug 05 (a)
18. Bolivia 3 Dec 97; 9 Jun 98
19. Bosnia and Herzegovina 3 Dec 97; 8 Sep 98
20. Botswana 3 Dec 97; 1 Mar 00
21. Brazil 3 Dec 97; 30 Apr 99
22. Brunei Darussalem 4 Dec 97; 24 Apr 06
23. Bulgaria 3 Dec 97; 4 Sep 98
24. Burkina Faso 3 Dec 97; 16 Sep 98
25. Burundi 3 Dec 97; 22 Oct 03
26. Cambodia 3 Dec 97; 28 Jul 99
27. Cameroon 3 Dec 97; 19 Sep 02
28. Canada 3 Dec 97; 3 Dec 97
29. Cape Verde 4 Dec 97; 14 May 01
30. Central African Republic 8 Nov 02 (a)
31. Chad 6 Jul 98; 6 May 99
32. Chile 3 Dec 97; 10 Sep 01
33. Colombia 3 Dec 97; 6 Sep 00
34. Comoros 9 Sep 02 (a)
35. Congo (Brazzaville) 4 May 01 (a)
36. Congo, Democratic Rep. Of 2 May 02 (a)
37. Cook Islands 3 Dec 97; 16 Mar 06
38. Costa Rica 3 Dec 97; 17 Mar 99
39. Cote d Ivoire 3 Dec 97; 30 Jun 00
40. Croatia 4 Dec 97; 20 May 98
41. Cyprus 4 Dec 97; 17 Jan 03
42. Czech Republic 3 Dec 97; 26 Oct 99
43. Denmark 4 Dec 97; 8 Jun 98
44. Djibouti 3 Dec 97; 18 May 98
45. Dominica 3 Dec 97; 26 Mar 99
46. Dominican Republic 3 Dec 97; 30 Jun 00
47. Ecuador 4 Dec 97; 29 Apr 99
48. El Salvador 4 Dec 97; 27 Jan 99
49. Equatorial Guinea 16 Sep 98 (a)
50. Eritrea 27 Aug 01 (a)
51. Estonia 12 May 04 (a)
52. Ethiopia 3 Dec 97; 17 Dec 04
53. Fiji 3 Dec 97; 10 Jun 98
54. France 3 Dec 97; 23 Jul 98
55. Gabon 3 Dec 97; 8 Sep 00
56. Gambia 4 Dec 97; 23 Sep 02
57. Germany 3 Dec 97; 23 Jul 98
58. Ghana 4 Dec 97; 30 Jun 00
59. Greece 3 Dec 97; 25 Sep 03
60. Grenada 3 Dec 97; 19 Aug 98
61. Guatemala 3 Dec 97; 26 Mar 99
62. Guinea 4 Dec 97; 8 Oct 98
63. Guinea-Bissau 3 Dec 97; 22 May 01
64. Guyana 4 Dec 97; 5 Aug 03
65. Haiti 3 Dec 97; 15 Feb 06
66. Holy See 4 Dec 97; 17 Feb 98
67. Honduras 3 Dec 97; 24 Sep 98
68. Hungary 3 Dec 97; 6 Apr 98
69. Iceland 4 Dec 97; 5 May 99
70. Indonesia 4 Dec 97; 20 Feb 07
71. Iraq 15 Aug 07 (a)
72. Ireland 3 Dec 97; 3 Dec 97
73. Italy 3 Dec 97; 23 Apr 99
74. Jamaica 3 Dec 97; 17 Jul 98
75. Japan 3 Dec 97; 30 Sep 98
76. Jordan 11 Aug 98; 13 Nov 98
77. Kenya 5 Dec 97; 23 Jan 01
78. Kiribati 7 Sep 00 (a)
79. Kuwait 30 Jul 07 (a)
80. Latvia 1 Jul 05 (a)
81. Lesotho 4 Dec 97; 2 Dec 98
82. Liberia 23 Dec 99 (a)
83. Liechtenstein 3 Dec 97; 5 Oct 99
84. Lithuania 26 Feb 99; 12 May 03
85. Luxembourg 4 Dec 97; 14 Jun 99
86. Macedonia FYR 9 Sep 98 (a)
87. Madagascar 4 Dec 97; 16 Sep 99
88. Malawi 4 Dec 97; 13 Aug 98
89. Malaysia 3 Dec 97; 22 Apr 99
90. Maldives 1 Oct 98; 7 Sep 00
91. Mali 3 Dec 97; 2 Jun 98
92. Malta 4 Dec 97; 7 May 01
93. Mauritania 3 Dec 97; 21 Jul 00
94. Mauritius 3 Dec 97; 3 Dec 97
95. Mexico 3 Dec 97; 9 Jun 98
96. Moldova 3 Dec 97; 8 Sep 00
97. Monaco 4 Dec 97; 17 Nov 98
98. Montenegro 23 Oct 06 (a)
99. Mozambique 3 Dec 97; 25 Aug 98
100. Namibia 3 Dec 97; 21 Sep 98
101. Nauru 7 Aug 00 (a)
102. Netherlands 3 Dec 97; 12 Apr 99
103. New Zealand 3 Dec 97; 27 Jan 99
104. Nicaragua 4 Dec 97; 30 Nov 98
105. Niger 4 Dec 97; 23 Mar 99
106. Nigeria 27 Sep 01 (a)
107. Niue 3 Dec 97; 15 Apr 98
108. Norway 3 Dec 97; 9 Jul 98
109. Palau 18 Nov 07 (a)
110. Panama 4 Dec 97; 7 Oct 98
111. Papua New Guinea 28 Jun 04 (a)
112.Paraguay 3 Dec 97; 13 Nov 98
113.Peru 3 Dec 97; 17 Jun 98
114. Philippines 3 Dec 97; 15 Feb 00
115.Portugal 3 Dec 97; 19 Feb 99
116. Qatar 4 Dec 97; 13 Oct 98
117.Romania 3 Dec 97; 30 Nov 00
118. Rwanda 3 Dec 97; 8 Jun 00
119. Saint Kitts and Nevis 3 Dec 97; 2 Dec 98
120. Saint Lucia 3 Dec 97; 13 Apr 99
121.Saint Vincent and the Grenadines 3 Dec 97; 1 Aug 01
122. Samoa 3 Dec 97; 23 Jul 98
123. San Marino 3 Dec 97; 18 Mar 98
124. Sao Tome e Principe 30 Apr 98; 31 Mar 03
125. Senegal 3 Dec 97; 24 Sep 98
126. Serbia 18 Sep 03 (a)
127. Seychelles 4 Dec 97; 2 Jun 00
128. Sierra Leone 29 Jul 98; 25 Apr 01
129. Slovak Republic 3 Dec 97; 25 Feb 99
130. Slovenia 3 Dec 97; 27 Oct 98
131.Solomon Islands 4 Dec 97; 26 Jan 99
132. South Africa 3 Dec 97; 26 Jun 98
133. Spain 3 Dec 97; 19 Jan 99
134. Sudan 4 Dec 97; 13 Oct 03
135. Suriname 4 Dec 97; 23 May 02
136. Swaziland 4 Dec 97; 22 Dec 98
137. Sweden 4 Dec 97; 30 Nov 98
138. Switzerland 3 Dec 97; 24 Mar 98
139. Tajikistan 12 Oct 99 (a)
140. Tanzania 3 Dec 97; 13 Nov 00
141. Thailand 3 Dec 97; 27 Nov 98
142. Timor-Leste 7 May 03 (a)
143. Togo 4 Dec 97; 9 Mar 00
144. Trinidad and Tobago 4 Dec 97; 27 Apr 98
145. Tunisia 4 Dec 97; 9 Jul 99
146. Turkey 25 Sep 03 (a)
147. Turkmenistan 3 Dec 97; 19 Jan 98
148. Uganda 3 Dec 97; 25 Feb 99
149. Ukraine 24 Feb 99; 27 Dec 05
150. United Kingdom 3 Dec 97; 31 Jul 98
151.Uruguay 3 Dec 97; 7 Jun 01
152. Vanuatu 4 Dec 97; 16 Sep 05
153. Venezuela 3 Dec 97; 14 Apr 99
154. Yemen 4 Dec 97; 1 Sep 98
155. Zambia 12 Dec 97; 23 Feb 01
156. Zimbabwe 3 Dec 97; 18 Jun 98
ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ
http://eur-lex.europa.eu/el/index.htm