Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2008

Μεταρρυθμίσεις ουσίας και ανάπτυξης


(Άρθρο του Στέφανου Σωτ. Γκίκα, Πολιτευτού ΝΔ Κερκύρας, Πρ. Εκπρ. Τύπου ΥΠΕΘΑ)

Για λόγους που υπερβαίνουν κάθε λογική αξιολόγησης ειδήσεων, το θέμα πέρασε στα ψιλά. H επίσκεψη στην Αθήνα, του Προέδρου της Κίνας Χου Ζιντάο, της μεγαλύτερης και ταχύτερα αναπτυσσόμενης χώρας του κόσμου, ήταν μόλις 5η είδηση. Παρότι οι Συμφωνίες που υπεγράφησαν ήταν εξόχως επωφελείς για την χώρα μας, με σημαντικότερη βεβαίως την υπογραφή της Σύμβασης μεταξύ του ΟΛΠ και της κινεζικής CΟSCΟ, που παραχωρεί τα δικαιώματα εκμετάλλευσης του εμπορικού λιμένος του Πειραιά, για τα επόμενα 35 χρόνια, έναντι του τιμήματος-μαμούθ των 4,3 δισεκατομμυρίων Ευρώ!
Η τεράστια αυτή Συμφωνία, η οποία ανοίγει το δρόμο για το μέλλον στις θαλάσσιες μεταφορές στη Μεσόγειο, καθιστώντας τον Πειραιά, αλλά και τα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας, σπουδαίους και κυρίαρχους διαμετακομιστικούς κόμβους στην ευρύτερη περιοχή, περιέργως πώς, δεν κέρδισε την προσοχή των ΜΜΕ όπως θα περίμενε ο κάθε σκεπτόμενος πολίτης. Φαίνεται ότι ο Εφραίμ είναι πιο σημαντικός από μία τόσο σπουδαία μεταρρύθμιση στρατηγικής σημασίας. Αφού, οι επενδύσεις στις υποδομές του λιμένα θα ανέλθουν σε 700 εκατομμύρια ευρώ, θα δημιουργηθούν δύο νέες προβλήτες, οι οποίες θα μπορούν να εξυπηρετούν ταυτοχρόνως έξι πλοία κοντέινερ, δυναμικότητας 10.000 εμπορευματοκιβωτίων το καθένα, ενώ θα δημιουργηθούν πολλές νέες θέσεις εργασίας.
Τα οφέλη θα γίνουν άμεσα αντιληπτά, αφού η COSCO, συνεργάζεται με εταιρείες-κολοσσούς, που αδημονούν να διευρύνουν τις δραστηριότητές τους στη Γηραιά Ήπειρο. Όσο για τα κέρδη, από τα επτά εκατομμύρια ευρώ ετησίως, αναμένεται, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, να εκτιναχθούν στα 120. Σωστά λοιπόν ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Αναστάσης Παπαληγούρας υπογράμμισε ότι «ο Πειραιάς καθιερώνεται ως πύλη εμπορίου Ανατολής – Δύσης, ενώ αναδεικνύεται ως κρίσιμος διαμετακομιστικός κόμβος για τα κινεζικά προϊόντα που εισάγονται στην Ευρώπη».
Δεν γεννάται καμία αμφιβολία, ότι με τις δύο κινήσεις «ματ» του Κώστα Καραμανλή, τη στρατηγική Συμφωνία με τους Ρώσους για τους ενεργειακούς αγωγούς που έβαλε την χώρα μας για πρώτη φορά, στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη και τη Συμφωνία με τους Κινέζους για τον ΟΛΠ, όπου ο Πειραιάς μετατρέπεται σε μεγάλο διεθνές διαμετακομιστικό κόμβο, η χώρα μας αναβαθμίζεται σημαντικά στην γεωπολιτική σκηνή και ισχυροποιείται ο ρόλος της ως οικονομικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μεσογείου.
Αυτές είναι πολιτικές πράξεις ουσίας, μεταρρυθμίσεις με όραμα που θα οδηγήσουν την Πατρίδα μας με ασφάλεια στα δύσκολα μονοπάτια του 21ου αιώνα, πράξεις που πρέπει να γνωρίζουν οι Έλληνες πολίτες και που από αυτές θα πρέπει να κρίνουν την Κυβέρνηση και όχι από τον ορυμαγδό της παραπολιτικής που κάποιοι τους επιβάλλουν να ακούνε.