Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2008

Ο ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ ΖΗΤΗΣΕ ΕΚΤΑΚΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΔΚΕ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ

Πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη το Συνέδριο της ΚΕΔΚΕ με την παρουσία του Υπουργού Εσωτερικών κ. Παυλόπουλου και το ενδιαφέρον όλων να είναι εστιασμένο στην υπόθεση της Διοικητικής Μεταρρύθμισης της χώρας.
Η κυβέρνηση εμφανίστηκε- δια του υπουργού της- προβληματισμένη για τη διεθνή κρίση, γι’ αυτό και ο κ. Παυλόπουλος ζήτησε να γίνει ένα έκτακτο συνέδριο το μήνα Μάρτιο προκειμένου, αφού γίνει αποτίμηση των επιπτώσεων της διεθνούς κρίσης, να συζητηθεί το θέμα της Μεταρρύθμισης υπό το πρίσμα των ως τότε εξελίξεων.
Ο ίδιος επανέλαβε τις βασικές αρχές της μεταρρύθμισης, ανέφερε ότι υπάρχει έτοιμο σχέδιο νόμου με το οποίο παρατείνεται ως το τέλος του 2009 το κλείσιμο των δημοτικών επιχειρήσεων, μοριοδοτείται με 150 μόρια η εντοπιότητα, αποσαφηνίζεται η λειτουργία της Δημοτικής Αστυνομίας, αυξάνονται οι αποζημιώσεις κι άλλων αιρετών (τοπικά συμβούλια, μέλη δημοτικών συμβουλίων με δημοτικά διαμερίσματα), προβλέπεται η δυνατότητα άσκησης προληπτικών ελέγχων κ.α.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ

Ο Υπουργός Εσωτερικών επέμεινε στις βασικές πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης, σχετικά με τη Μεταρρύθμιση, τις οποίες συνόψισε ως εξής: Αιρετή Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, με φορέα διοίκησής της αιρετό συλλογικό όργανο.Ενίσχυση των αρμοδιοτήτων της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης με τους αντίστοιχους πόρους, ιδίως σε ό,τι αφορά την αναπτυξιακή τους διάσταση.Διατήρηση του Νομού ως αποκεντρωμένης μονάδας της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, σε επικουρία του αιρετού συλλογικού οργάνου της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης.Στήριξη της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης από το Κράτος, ιδίως ενόψει της 4ης προγραμματικής περιόδου, σ΄ επίπεδο τεχνογνωσίας και εξειδικευμένου στελεχιακού δυναμικού, μέσω της "ΝΟΜΟΣ Α.Ε.". Διατήρηση της Αποκέντρωσης σε επίπεδο Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας (άρθρο 101 Συντ.), αλλά με το όργανο αυτό απαλλαγμένο από κομματικές επιλογές και επιρροές. Στο μεσοδιάστημα μπορεί να προχωρήσουν οι εκούσιες συνενώσεις τις οποίες έχουν ήδη θεσμοθετηθεί στον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων.

ΝΕΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ

Ο Υπουργός Εσωτερικών παράλληλα ανακοίνωσε μία σειρά από ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου που αναμένεται να ψηφισθεί πριν το τέλος του έτους και το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τα εξής ενδιαφέροντα:
1. Ο προσδιορισμός και η αποσαφήνιση των αρμοδιοτήτων της Δημοτικής Αστυνομίας.
2. Παρατείνεται μέχρι 31.12.2009 η δυνατότητα προσαρμογής (μετατροπής, συγχώνευσης, λύσης ή διάσπασης κλπ) των υφιστάμενων δημοτικών επιχειρήσεων στις νέες μορφές, όπως αυτές προδιαγράφονται στον ΔΚΚ.
Η ανωτέρω παράταση καταλαμβάνει και τη μεταφορά προσωπικού αμιγούς δημοτικής επιχείρησης ραδιοφωνίας-τηλεόρασης, όπως συμφωνήθηκε και με τη Ε.Σ.Η.Ε.Α.
3. Μοριοδοτείται με 150 η εντοπιότητα για τους υποψήφιους δημοτικούς και κοινοτικούς υπαλλήλους.
4. Στο καθεστώς των ειδικών αδειών υπάγονται και όσοι αιρετοί είναι υπάλληλοι επιχειρήσεων κοινωφελούς χαρακτήρα ειδικού σκοπού του ν. 1069/1980.
5. Αυξάνεται η αποζημίωση που καταβάλλεται στα μέλη του κοινοτικού συμβουλίου, στον πρόεδρο και τα μέλη του Συμβουλίου του Δημοτικού Διαμερίσματος, καθώς και στα μέλη των δημοτικού συμβουλίου των Δήμων με δημοτικά διαμερίσματα.
6. Οι κοινωφελείς δημοτικές επιχειρήσεις μπορούν να έχουν ως αντικείμενο και την εκπόνηση και εφαρμογή προγραμμάτων και πολιτικών προώθησης της απασχόλησης για την ανάπτυξη της περιοχής τους.
7. Επιλύεται το πρόβλημα με τη χρηματοδότηση των Δημοτικών Περιφερειακών Θεάτρων (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.) καθώς και των δημοτικών και διαδημοτικού χαρακτήρα θεάτρων.8. Επεκτείνονται οι ρυθμίσεις για τη μεταφορά προσωπικού μη βιώσιμων δημοτικών επιχειρήσεων και στα άτομα με αναπηρίες που απασχολούνται σε επιχειρήσεις ΟΤΑ με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε εκτέλεση ειδικού προγράμματος απασχόλησης του ΟΑΕΔ, εφόσον εξακολουθούν να παρέχουν υπηρεσίες κατά τη δημοσίευση του παρόντος.
9. Το προσωπικό που απασχολείται στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα του Γ΄ ΚΠΣ σε επιχειρήσεις ΟΤΑ (Βοήθεια στο Σπίτι, Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων, Μονάδες Κοινωνικής Μέριμνας, Βρεφονηπιακοί Σταθμοί, Βρεφονηπιακοί Σταθμοί Ολοκληρωμένης Φροντίδας,, Παιδικοί Σταθμοί, Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών, Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών Με Αναπηρία) συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες του, με την ίδια σχέση εργασίας, στα προγράμματα του ΕΣΠΑ μέχρι τη λήξη τους.
10. Οι ανάγκες των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού, για την εν γένει φύλαξη και φρούρηση των κτιρίων, εγκαταστάσεων και χώρων τους, καθώς και για τη συνοδεία χρηματαποστολών, είναι δυνατόν να καλύπτονται, κατόπιν σχετικού μειοδοτικού διαγωνισμού, από επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών ασφαλείας, που λειτουργούν νομίμως.
11. Με π.δ. επιτρέπεται η άσκηση προληπτικού ελέγχου επί των δαπανών:α. Δημοτικών ή κοινοτικών ιδρυμάτων και νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, μετά από αίτηση του πρωτοβάθμιου ΟΤΑ στην εποπτεία του οποίου υπάγονται, καθώς και β. Συνδέσμων Δήμων και Κοινοτήτων, μετά από αίτηση των διοικητικών συμβουλίων αυτών.

ΔΙΑΦΘΟΡΑ

Σε ζητήματα διαφθοράς αναφέρθηκε ο κ. Παυλόπουλος υποστηρίζοντας ότι έχει μειωθεί σύμφωνα με τους επίσημους δείκτες των ελεγκτικών μηχανισμών που πιστοποιούν με τις εκθέσεις τους τη βελτίωση που έχει επέλθει. Όπως είπε ο Υπουργός, «σύμφωνα με τη φετινή ετήσια έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη, το 2007 σημειώνεται η καλύτερη επίδοση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στον τομέα της καταπολέμησης της κακοδιοίκησης από το 2003, ιδιαίτερα μάλιστα όσον αφορά τους Δήμους και τις Κοινότητες, οι οποίες παρουσιάζουν βελτίωση σε ποσοστό περίπου 4% μέσα σε ένα χρόνο (από 20,66% το 2003 στο 16,94% το 2007). Βελτίωση σημειώνουν και οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις (από 8,98% το 2003 στο 8,53%). Επίσης, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, μειώθηκε σημαντικά το ποσοστό των υποθέσεων που αφορούν την Τοπική Αυτοδιοίκηση: Οι Δήμοι και οι Κοινότητες βαρύνονται με ποσοστό 17,9%, από 21,1% πού ήταν το 2006. Οι δε Ν.Α. βαρύνονται με ποσοστό 18,2%, έναντι 21% το 2006! Περαιτέρω, από τα στατιστικά στοιχεία των ετήσιων εκθέσεων του Γ.Ε.Δ.Δ., προκύπτουν τα ακόλουθα: Το 2003 το ποσοστό της διαφθοράς και άλλων αξιόποινων πράξεων ήταν 16%. Το 2007 περιορίζεται στο 5,8%, δηλαδή περίπου 3 φορές χαμηλότερα απ’ ό,τι το 2003.