Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2008

Παραιτήθηκε ο Πρόεδρος της ΑΝΕΔΚ- Συνεδρίασε το Δημοτικό Συμβούλιο Κερκυραίων- Σύνδεση Κέρκυρας- Σαγιάδας- Κανονισμός Αστικής Λειτουργίας

Συνεδρίασε χθες το Δημοτικό Συμβούλιο Κερκυραίων και έκανε αποδεκτή την παραίτηση του Προέδρου της ΑΝΕΔΚ κ. Χονδρογιάννη. Νέος Πρόεδρος της ΑΝΕΔΚ ορίστηκε η κ. Χρυσούλα Τόμπρου με αναπληρωματικό τον κ. Λ. Κουλούρη. Σύμφωνα με πληροφορίες η ΑΝΕΔΚ οφείλει από ΦΠΑ γύρω στα 2,5 εκατομμύρια ευρώ. Είναι χρέος που σωρεύτηκε τα έτη 2006 και 2007. Παράλληλα, το χρέος προς το ΙΚΑ μετά την πληρωμή του από το δάνειο των 8 εκατομμυρίων ευρώ, φαίνεται ότι αρχίζει ξανά να φουντώνει, αφού έφτασε στις 400.000 ευρώ. Πέραν αυτών όμως υπάρχουν και οι λόγοι της παραίτησης του κ. Χονδρογιάννη. Ποιο είναι το πρόβλημα; Το είπε πολύ γλαφυρά ο πρώην (πλέον) πρόεδρος ως εξής:

«Το πρόβλημα που υπάρχει είναι η ασυνέπεια του Δήμου προς την επιχείρηση με αποτέλεσμα να έχουν δημιουργηθεί υποχρεώσεις προς το ΙΚΑ». (σ.σ. είναι η οφειλή των 400.000 ευρώ). Το δεύτερο πρόβλημα που παρέθεσε ο κ. Χονδρογιάννης είναι οι διαβεβαιώσεις που είχε λάβει. Λέει: «Παρά τις διαβεβαιώσεις που είχα λάβει από τον Δήμαρχο- και υπήρχε μία ιδιαίτερη ευαισθησία αφού κατέχω τη θέση που κατέχω- άλλωστε αυτή η θέση με υποχρεώνει εγώ ο ίδιος να ζητήσω από τους συναδέλφους μου και να μην τους φέρω σε δύσκολη θέση και να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα εναντίον μου».
Με άλλα λόγια ο κ. Χονδρογιάννης λέει στους συναδέλφους του να εφαρμόσουν το νόμο, δηλαδή ασκήσουν δίωξη εναντίον του (αφού η επιχείρηση χρωστάει στο ΙΚΑ), δέχεται να τιμωρηθεί (όπως και προηγούμενοι πρόεδροι που οδηγήθηκαν στα δικαστήρια) αλλά παραιτείται διότι ως υπάλληλος του ΙΚΑ θα έπρεπε να ασκήσει δίωξη στον πρόεδρο της ΑΝΕΔΚ, δηλ. στον εαυτό του!....
Πίστευε όμως στις διαβεβαιώσεις που είχε λάβει….Ο κ. Χονδρογιάννης επανέλαβε αυτό που ξέρουν όλοι εδώ και χρόνια για την ΑΝΕΔΚ: Οι υποχρεώσεις της ΑΝΕΔΚ δεν οφείλονται σε κακοδιαχείριση. Οφείλονται σε υποχρεώσεις του Δήμου απέναντι στην ΑΝΕΔΚ οι οποίες είναι πολύ μεγαλύτερες από τις συγκεκριμένες οφειλές (προς το ΙΚΑ εννοεί). Ο κ. Χονδρογιάννης πρόσθεσε ότι «μέχρι να εκδικαστούν και η μήνυση που θα υποβληθεί από την υπηρεσία μου (σ.σ. δηλ. το ΙΚΑ) και τα αναγκαστικά μέτρα, ότι δε θα αναγκαστώ να προασπίσω τα δίκαιά μου σέρνοντας το Δήμο Κερκυραίων στα δικαστήρια».
Τέλος διατύπωσε και τρεις ακόμα θέσεις:
1. Θα πρέπει μία νοοτροπία που έχουν ορισμένα υπηρεσιακά στελέχη έστω και μεμονωμένα, ότι τα προβλήματα λύνονται βάζοντας τα κάτω από το χαλί, κάποια στιγμή να σταματήσει. 2. Ο πρόεδρος της κάθε επιχείρησης θα πρέπει να είναι είτε υπερήλικας είτε να μην έχει κανένα περιουσιακό στοιχείο (σ.σ. μετά την τροποποίηση του νόμου με την οποία εισήχθη στην τοπική αυτοδιοίκηση ο όρος του καταλογισμού) και
3. Το προσωπικό δεν πρέπει να μετακινηθεί από τις θέσεις του ως τις 31-12-2008 και ότι πρέπει να αξιοποιηθεί στις νέες επιχειρήσεις.

ΚΕΡΚΥΡΑ- ΣΑΓΙΑΔΑ

Στη συνεδρίαση ετέθη και θέμα σύνδεσης Σαγιάδας Κέρκυρας, παρέστη μάλιστα ο Αντιδήμαρχος Σαγιάδας κ. Φερεντίνος. Η απόσταση Κέρκυρας Σαγιάδας είναι μικρή, χρειάζονται μόλις 40 λεπτά της ώρας για να διανυθεί είτε από ανοιχτού τύπου φέρρυ, είτε αμφίδρομο κλειστού τύπου. Ακούστηκαν, από την πλευρά της ελάσσονος αντιπολίτευσης (Χ. Μάστορας) ότι κάτι τέτοιο δεν συμφέρει την Κέρκυρα αφού αδυνατίζουμε τη θέση μας για τη δρομολόγηση πλοίων κλειστού τύπου στη γραμμή Κέρκυρα Ηγουμενίτσα. «Εχω επιφυλάξεις διότι θα ωφεληθεί η Σαγιάδα αλλά δεν ξέρω αν θα ωφεληθεί η πόλη. Δε θα είμαι θετικός». Επιφυλάξεις εξέφρασε και ο κ. Κότσης. Θετικά είδαν την εξέλιξη αυτή οι άλλες παρατάξεις του δημοτικού συμβουλίου.

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Επί πολύ ώρα συζητήθηκε ο Κανονισμός Αστικής Λειτουργίας της πόλης. Εγινε από υπηρεσιακούς παράγοντες του Δήμου Κερκυραίων, συζητήθηκε με 38 φορείς και είναι μία από τις υποχρεώσεις του Δήμου έναντι της Ουνέσκο. Ο ΚΑΛ χωρίζεται σε δύο μέρη: τη χρήση των κοινόχρηστων χώρων, το πρώτο και το δεύτερο αφορά την κατάσταση των κτιριακών όψων. Αναλυτικά έχει ως εξής:

ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ.
1. Εκδηλώσεις . Μέσα στο χώρο της παλιάς πόλης επιτρέπονται μόνον οι κοινωνικές εκδηλώσεις και όχι για εμπορικές δραστηριότητες.
2. Οι άδειες στάσιμου υπαίθριου εμπορίου για μικροπωλητές (καστανάδες, ποπ κορν κ.λ.π.) δηλαδή θα δίνονται μέσα στην Μέσα στα όρια της ζώνης προστασίας και όχι την παλιά πόλη.
3. Όσον αφορά την έκθεση προϊόντων από τα καταστήματα στους κοινόχρηστους χώρους που βρίσκονται έξω από αυτά πρέπει να σημειωθεί ότι τέτοιες άδειες δεν θα δίνονται μέσα στην παλαιά πόλη με εξαίρεση κάποια παραδοσιακά καταστήματα, τα καταστήματα με είδη μαναβικής και τα ανθοπωλεία. Για όσα καταστήματα βρίσκονται στη ζώνη προστασίας θα παραχωρείται χώρος πλάτους 30 εκατοστών .
4. Τραπεζοκαθίσματα. Οι χώροι που θα επιτρέπονται τραπεζοκαθίσματα θα καθορίζονται με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου και το αντίστοιχο τέλος θα προκαταβάλλεται. Στους χώρους αυτούς θα είναι δυνατή μετά από σχετική άδεια η τοποθέτηση κινητών ομπρελών για τον ήλιο απαγορευομένης της χρησιμοποιήσεως μόνιμων κατασκευών. Η οριοθέτηση του χώρου θα γίνεται από επιτροπή του Δήμου.
5. Περίπτερα. Η θέση των περιπτέρων θα καθορίζεται από ειδική επιτροπή. Πέραν των διαστάσεων που καταλαμβάνουν τα περίπτερα 1,50 Χ 1, 70 θα παραχωρείται από το Δήμο επιπλέον χώρος για την τοποθέτηση ενός δίθυρου ψυγείου αναψυκτικών, ενός καταψύκτη και ενός ραφιού για εφημερίδες και περιοδικά. "Όλα αυτά θα τοποθετούνται με πλάτη προς το περίπτερο για να αποφεύγονται αντιαισθητικές εικόνες με την πλάτη των ψυγείων στους κοινόχρηστους χώρους.

ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ.

1. ΕΠΙΓΡΑΦΕΣ. Για τα καταστήματα επιτρέπονται μόνον μικρές καλαίσθητες επιγραφές με μέγιστη επιφάνεια τα 80. εκατοστά οι οποίες δεν θα είναι κάθετες με τα κτίρια και δεν θα κρύπτουν τα αρχιτεκτονικά στοιχεία του κτιρίου. Απαγορεύονται μέσα στην παλαιά πόλη και τη ζώνη προστασίας οι φωτεινές, ηλεκτρονικές επιγραφές . Για τα γραφεία και λοιπούς επαγγελματίες επιτρέπονται πινακίδες 20 Χ 30 εκατοστά
2. ΠΡΟΘΗΚΕΣ. ΟΙ προθήκες δεν πρέπει να προεξέχουν από την εξωτερική όψη του κτιρίου. Απαγορεύεται η τοποθέτηση κινητών προθηκών. Επιτρέπεται μόνον για όσα καταστήματα βρίσκονται σε στοά με μέγιστο πλάτος 30 εκατοστά στην τοιχοποιία του κτιρίου .
3. ΤΕΝΤΕΣ καταστημάτων. Επιτρέπονται καλαίσθητες τέντες στα καταστήματα με μέγιστο πλάτος 1, 80 μέτρα το οποίο περιορίζεται ανάλογα με το πλάτος του δρόμου. Στους εξώστες απαγορεύεται η τοποθέτηση τέντας. Επιτρέπεται μόνον η τοποθέτηση τέντας στα μεταλλικά στηρίγματα υπάρχουσας πέργκολας.
4. ΚΛΙΜΑΤΙΣΤΙΚΑ. Δεν επιτρέπεται η τοποθέτηση κλιματιστικών στις όψεις των κτιρίων της παλαιάς πόλης και της ζώνης προστασίας εκτός και αν βλέπουν σε κανιζέλα ή εσωτερικό ακάλυπτο χώρο. Η σύγχρονη τεχνολογία δίνει λύσεις ώστε να ικανοποιηθούν οι ανάγκες κλιματισμού χωρίς να επιβαρύνεται αισθητικά η εικόνα της πόλης.
5. ΚΕΡΑΙΕΣ. Δεν θα πρέπει να υπάρχουν κεραίες απλές ή δορυφορικές στις όψεις των κτιρίων και στους εξώστες.
6. ΣΩΛΗΝΩΣΕΙΣ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ. Δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούνται πλαστικοί σωλήνες, αλλά σωλήνες από μαντέμι και θα περιορίζονται οι διακλαδώσεις στον εξωτερικό χώρο του κτιρίου ούτως ώστε οι διακλαδώσεις να υπάρχουν στο εσωτερικό χώρο. Αντίστοιχες ρυθμίσεις προβλέπονται για την απορροή των όμβριων υδάτων καθώς επίσης και για τους σωλήνες ύδρευσης και τις καλωδιώσεις ηλεκτροδότησης και τηλεφωνίας .Πρέπει να τονιστεί ότι είναι απολύτως απαραίτητη η συμβολή της πολιτείας ώστε να επιδοτήσει τις εργασίες στην παλαιά πόλη για την αποκατάσταση των προσόψεων και την τακτοποίηση των διαφόρων σωληνώσεων.
Ήδη από τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου Κερκυραίων γίνονται διάφορες ενέργειες για την εξασφάλιση χρηματοδοτήσεων καθώς επίσης και κινήτρων στους ιδιοκτήτες για την αποκατάσταση των όψεων των κτιρίων».