Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2008

Μήπως κάτι πρέπει να αλλάξει στον τρόπο διορισμού των εκπαιδευτικών;

Ανακοινώθηκαν από το ΑΣΕΠ οι θέσεις και οι προκηρύξεις για το γραπτό διαγωνισμό των εκπαιδευτικών. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει το ΑΣΕΠ και δημοσιεύουμε, για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση προκηρύσσονται 2.120 θέσεις δασκάλων.
Για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση 1.140. Σημειώνουμε ότι οι επιτυχόντες είναι το 60% των θέσεων που καλύπτει το δημόσιο με γραπτό διαγωνισμό καθώς το υπόλοιπο 40% καλύπτεται από άλλους με προϋπηρεσία.
Από αυτούς που θα πετύχουν στο διαγωνισμό, οι μισοί θα διοριστούν φέτος και οι άλλοι μισοί του χρόνου.
Σε καμία περίπτωση όμως, στο σύνολο των προσλήψεων, στο 100% δηλαδή, δεν είναι δυνατόν να καλυφθούν οι κενές θέσεις που υπάρχουν και οι οποίες δημιουργούνται κάθε χρόνο.
Ταυτόχρονα υπάρχει και ένα άλλο στοιχείο, πιο σοβαρό και στο οποίο δεν έχει απαντήσει ούτε το ΠΑΣΟΚ, ούτε η Νέα Δημοκρατία. Ποιο είναι αυτό; Μα απλούστατα ο αριθμός των υποψηφίων.
Θα σας δώσουμε κάποια παραδείγματα για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος του προβλήματος στο χώρο της εκπαίδευσης. Ειδικότερα, για 66 θέσεις θεολόγων, αναμένεται ότι θα πάρουν μέρος στο διαγωνισμό, πάνω από 3.500 υποψήφιοι και μπορεί να φτάσουν και τις 4.500.
Στον κλάδο των μαθηματικών, οι υποψήφιοι υπολογίζεται ότι θα ανέλθουν σε 17.000 περίπου.
Γίνεται κατανοητό, ότι κάτι δεν πάει καλά με το σύστημα. Οι κυβερνήσεις κωφεύουν στο πρόβλημα και δεν κάνουν τίποτα για να το λύσουν. Επιπλέον δημιουργούνται στρατιές αναμονής και αναμονής και όλη αυτή η αναμονή μεταφράζεται σε ανεργία, υποαπασχόληση, ετεροαπασχόληση, αναμονή με μισθούς τύπου 600 και 700 ευρώ, αλλαγή επαγγελματικής κατεύθυνσης. Την ίδια ώρα όμως που το κράτος ανακοινώνει ότι λχ μπορεί να προσλάβει καθηγητές ιταλικής γλώσσας 9, το ίδιο το κράτος, το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα σου δηλώνει ότι μπορείς να μορφωθείς ελεύθερα (εννοεί φυσικά το στρες και το άγχος, τα φροντιστήρια και τα έξοδα) των πανελληνίων εξετάσεων, εισάγοντας με αυτό τον τρόπο χιλιάδες παιδιά στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, κοροϊδεύοντας τους γονείς και τα ίδια τα παιδιά, αφού οι πιθανότητες επαγγελματικής σταδιοδρομίας είναι εξαιρετικά περιορισμένες.
Ετσι λειτουργεί το σύστημα και κανείς δεν κάνει τίποτα για να το αλλάξει. Αποτέλεσμα; Το ίδιο το κράτος χορηγεί πτυχία σε τόσες και τόσες ειδικότητες, έχει επιβάλλει τη διδασκαλία τόσων και τόσων πανεπιστημιακού επιπέδου μαθημάτων όπως λχ ψυχολογία, διδακτική μεθοδολογία, γνωστικό αντικείμενο, σου δίνει πτυχίο ότι είσαι επαρκής επ΄αυτών αλλά μετά έρχεται πάλι το ίδιο το κράτος και λέει: Στο γνωστικό σου αντικείμενο δεν είσαι επαρκής θα σε αξιολογήσω όχι πλέον μέσω πανεπιστημίου, αλλά μέσω ΑΣΕΠ, μιας ανεξάρτητης αρχής.
Δηλαδή, το ίδιο το κράτος δεν αναγνωρίζει τα πτυχία που παρέχουν τα πανεπιστήμια που διατηρεί. Δεν αναγνωρίζει το βαθμό του φοιτητή του, δεν αναγνωρίζει το έργο των πανεπιστημιακών, και θέλει να τα αξιολογήσει ξανά από την αρχή προκειμένου να ορκιστείς εκπαιδευτικός και να ασκήσεις το επάγγελμα που επέλεξες.

Στη συνέχεια δίνουμε τα στοιχεία, όπως τα δίνει το ΑΣΕΠ, για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της κοροϊδιας.


Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Κλάδος ΠΕ Δασκάλων: 2.120
Σύνολο θέσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: 2.120

Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων 480
Κλάδος ΠΕ03 Μαθηματικών 270

Κλάδος Φυσικών - Ειδικότητες
i) Φυσικών 156
ii) Χημικών 78
iii) Βιολόγων 53
iv) Γεωλόγων 25
Κλάδος Καλλιτεχνικών Μαθημάτων 48
Κλάδος ΠΕ15 Οικιακής Οικονομίας 30
Σύνολο θέσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: 1.140

Σύνολο θέσεων: 3260

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Κλάδος ΠΕ 60 Νηπιαγωγών 600
Σύνολο θέσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: 600

Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Κλάδος ΠΕ 01 Θεολόγων 66
Κλάδος ΠΕ 05 Γαλλικής Γλώσσας 144
Κλάδος ΠΕ 06 Αγγλικής Γλώσσας 228
Κλάδος ΠΕ 07 Γερμανικής Γλώσσας 144
Κλάδος ΠΕ 09 Οικονομολόγων 36
Κλάδος ΠΕ 10 Κοινωνιολόγων 12
Κλάδος ΠΕ 11 Φυσικής Αγωγής 48
Κλάδος ΠΕ 13 Πτυχιούχων Νομικών και Πολιτικών Επιστημών 30
Κλάδος ΠΕ 19 Πληροφορικής ΑΕΙ 72
Κλάδος ΠΕ 20 Πληροφορικής ΤΕΙ 48
Κλάδος ΠΕ 32 Θεατρικών Σπουδών 12
Κλάδος ΠΕ 33 Μεθοδολογίας Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης 12
Κλάδος ΠΕ 34 Ιταλικής Γλώσσας 9
Σύνολο θέσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: 861

Σύνολο θέσεων: 1.461