Η Ν.Ε. Κέρκυρας του ΚΚΕ συμπαραστέκεται στο δίκαιο αγώνα των ναυτεργατών που διεκδικούν ανθρώπινες συνθήκες εργασίας μέσα από την υπογραφή της συλλογικής σύμβασης εργασίας.
Οι πλοιοκτήτες των πορθειακών γραμμών με τον αέρα που τους δίνει η πολιτική της κυβέρνησης αλλά και οι αντεργατικές αποφάσεις της Ε.Ε. δεν έχουν υπογράψει μέχρι τώρα τη συλλογική σύμβαση εργασίας. Αρνούνται γιατί θέλουν να υπάρχουν ατομικές συμβάσεις ώστε να έχουν λυμένα τα χέρια τους για να εκμεταλλεύονται ακόμη περισσότερο τους ναυτεργάτες, να δουλεύουν 20ωρα, χωρίς ρεπό και διαλείμματα με σκοπό να αυξήσουν ακόμη περισσότερα τα κέρδη τους. Ήδη καθημερινά οι πλοιοκτήτες στο βωμό της αύξησης των κερδών τους παραβιάζουν ακόμα και τα εναπομείναντα δικαιώματα των ναυτεργατών επιβάλλοντας καθεστώς γαλέρας στα περισσότερα πλοία.
· Οι ελλιπείς συνθέσεις των πληρωμάτων εντατικοποιούν την εργασία και υπονομεύουν την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας
· Πολλοί ναυτεργάτες αναγκάζονται να δουλεύουν 12,5 -13,5 ώρες γιατί έτσι επιβάλλει ο ανταγωνισμός των εφοπλιστών για την μεγαλύτερη κερδοφορία.
· Η προβλεπόμενη διακοπή για ξεκούραση των ναυτεργατών παραβιάζεται.
· Σε πολλά δρομολόγια ο χρόνος εκφόρτωσης-φόρτωσης έχει περιοριστεί σε 20 λεπτά πράγμα εξαιρετικά επικίνδυνο για τις ζωές των ναυτεργατών και των επιβατών. Ήδη υπήρξε ένας θάνατος ναυτεργάτη.
Αυτά είναι τα αποτελέσματα των «μεταρρυθμίσεων» της ΝΔ σήμερα, του «εκσυγχρονισμού» του ΠΑΣΟΚ χθες. Έχουν εντατικοποιήσει την εργασία των ναυτεργατών, έχουν αυξήσει στο έπακρο την εκμετάλλευσή τους, έχουν υπονομεύσει την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, έχουν επιβάλει συνθήκες γαλέρας στα πλοία Η πολιτική της «απελευθέρωσης» των ακτοπλοϊκών γραμμών και της εξυπηρέτησης της κερδοφορίας των εφοπλιστών που υποστηρίζουν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ και τα κόμματα του Ευρωμονόδρομου τείνει να τινάξει στον αέρα την ασφαλή διακίνηση επιβατών, ναυτεργατών και εμπορευμάτων και να καταφέρει ένα ανεπανόρθωτο πλήγμα στο νησιωτικό νομό μας. Έχει φέρει την υποβάθμιση της ακτοπλοϊκής γραμμής αφού συνεχώς δρομολογούνται παλαιά ανοιχτού τύπου πλοία σε αντικατάσταση των κλειστών πλοίων που εξαγοράζονται και δρομολογούνται σε άλλες γραμμές.
Οι ναυτεργάτες είναι αγανακτισμένοι, αγωνίζονται συσπειρωμένοι στο σωματείο τους. Όμως χρειάζονται την συμπαράσταση του Κερκυραϊκού λαού και της νεολαίας.
Καλούμε τον Κερκυραϊκό λαό και τη νεολαία μαζί με τους ναυτεργάτες να απαιτήσουν ασφαλείς συνθήκες εργασίας και παραμονής στα πλοία, επαρκή στελέχωση τους με ναυτεργάτες, ανθρώπινο ωράριο το πολύ 12 ωρών, τα περισσότερα πλοία να παραμένουν στο λιμάνι της Κέρκυρας τις βραδινές ώρες. Να αγωνιστούν για τη δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών κάτω από αυστηρό εργατικό, λαϊκό έλεγχο και άμεσα να διεκδικήσουν:
· Όροι και συνθήκες εργασίας, διαβίωσης, αμοιβής με βάση τις σύγχρονες ανάγκες των ναυτεργατών.
· Ουσιαστικούς ελέγχους των πλοίων με τη συμμετοχή του σωματείο των ναυτεργατών
· Μείωση ορίου ηλικίας των πλοίων
· Μέτρα για τα σωστικά μέσα των πλοίων με βάση τις πραγματικές ανάγκες.
· Αριθμός πληρωμάτων που να καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες για την ασφαλή λειτουργία των πλοίων
· Μείωση ημερήσιου χρόνου εργασίας για τα πληρώματα, σταμάτημα της εντατικοποίησης της εργασίας
· Έργα υποδομών στο λιμάνι για ασφάλεια των πλοίων και την εξυπηρέτηση του κοινού με δημόσιες δαπάνες. Το λιμάνι να γίνει δημόσιο.