Από το σημαντικό Συνέδριο που έγινε στην Κέρκυρα και στο οποίο δεν παρέστη κανένας εκπρόσωπος του κερκυραϊκού λαού, παραθέτουμε την ομιλία της Βουλευτού του ΠΑΣΟΚ κ. Α. Γκερέκου, για να πάρουν όλοι μία "γεύση" περί τίνος επρόκειτο καθώς ήταν προσκεκλημένη ομιλήτρια
Θυμίζουμε ότι το 8ο Διεθνές Συνέδριο για τις Νέες Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση, διεξήχθη από τις 10 έως τις 12 Ιουλίου στην Κέρκυρα. Το Συνέδριο συνδιοργανώθηκε από το Τμήμα Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου και το University College of the Fraser Valley του Καναδά και συμμετείχαν σε αυτό ακαδημαϊκοί, ερευνητές και εκπαιδευτικοί από έναν μεγάλο αριθμό χωρών του εξωτερικού.
Η κ. Γκερέκου στην ομιλία της ανέφερε ότι οι νέες τεχνολογίες δεν είναι καθαρά και μόνο ένα φαινόμενο «τεχνολογικό» αλλά και «κοινωνικό» - ειδικά μάλιστα σε ότι αφορά τα θέματα εφαρμογών τους στην εκπαίδευση. Επισήμανε ότι στην Ελλάδα, δεν υπήρξε ποτέ μια «κεντρική πολιτική» η οποία να υποστηρίζει την ανάπτυξη και τη χρήση των νέων τεχνολογιών, με αποτέλεσμα να μην έχει καλλιεργηθεί η «συλλογική νοοτροπία» η οποία απαιτείται να λειτουργεί υποστηρικτικά ως προς τη χρήση τους από τον ευρύ πληθυσμό. Ειδικά ως προς την εκπαίδευση η κ. Γκερέκου υπογράμμισε ότι «η έλλειψη αυτής της “υποστηρικτικής συλλογικής νοοτροπίας” προς τις Νέες Τεχνολογίες, αντανακλά άμεσα και στην Εκπαίδευση: Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η Πολιτεία “ζητά” από τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα να “πρωτοστατήσουν στον τομέα της Έρευνας και της Τεχνολογίας”, χωρίς από το άλλο μέρος να τους δίνει πόρους για το συγκεκριμένο σκοπό, ορίζοντας επιπλέον ένα εξαιρετικά περίπλοκο και γραφειοκρατικό σύστημα για τη χρηματοδότηση της έρευνας και παράλληλα, υπο-χρηματοδοτώντας συνολικά τα Πανεπιστήμια. Εδώ λοιπόν, υπάρχει ξεκάθαρη ευθύνη του Κράτους». Από το άλλο μέρος όμως επισήμανε η κ. Γκερέκου, στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια κυρίως εκπαίδευση, υπάρχει και ευθύνη των εκπαιδευτικών, οι οποίοι δεν φαίνεται να έχουν εμπιστευθεί τις Νέες Τεχνολογίες στο βαθμό που απαιτείται. «Πολλοί εκπαιδευτικοί», ανάφερε η κ. Γκερέκου, «νιώθουν “απειλημένοι” από τη Νέα Τεχνολογία: είτε αισθάνονται ότι απειλείται η αυθεντία τους στην τάξη ως προς τους μαθητές, είτε αισθάνονται ότι ένα τμήμα των αρμοδιοτήτων και των εκπαιδευτικών τους “εξουσιών” θα καλύπτεται “μηχανικά” από τη Νέα Τεχνολογία (και άρα οι ίδιοι δεν θα είναι πλέον το “ίδιο χρήσιμοι”), είτε τέλος αισθάνονται ότι πρόκειται για ένα πεδίο, το οποίο οι μαθητές τους ενδεχομένως να μπορούν να το χειριστούν απείρως καλύτερα από ότι οι ίδιοι (και άρα θα εκτεθούν). Σε αυτό το επίπεδο της βασικής εκπαίδευσης, σημαντικό είναι φυσικά να προστεθεί και ο ρόλος του γονέα και της δικής του στάσης, ως προς τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών».
Τέλος η κ. Γκερέκου, επεσήμανε ότι χωρίς την απαιτούμενη συλλογική υποστηρικτική νοοτροπία ως προς τις Νέες Τεχνολογίες, υπάρχει ο κίνδυνος, η εισαγωγή τους στην εκπαίδευση «να δημιουργήσει παιδεία όχι δύο αλλά πολλών ταχυτήτων – γιατί ας μην ξεχνάμε, ότι και η ίδια η τεχνολογία, παράλληλα έχει και τη δική της “ταχύτητα”, η οποία πολλές φορές (αν όχι όλες…) ξεπερνά τις κοινωνικές δυνατότητες αφομοίωσής των χρήσεων της», τόνισε χαρακτηριστικά η κ. Γκερέκου. Στα πλαίσια του Συνεδρίου, η κ. Γκερέκου πραγματοποίησε επαφές με πολλούς διακεκριμένους ακαδημαϊκούς και ερευνητές θεμάτων παιδείας από τον Καναδά, τη Μ. Βρετανία και την Αυστραλία, με τους οποίους αντάλλαξε απόψεις και προτάσεις αλλά και έθεσε τις βάσεις για μελλοντική περαιτέρω συνεργασία, δεδομένου ότι και το επόμενο 9ο Συνέδριο για τις Νέες Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση, θα διοργανωθεί επίσης στην Κέρκυρα.