Τετάρτη 16 Ιουλίου 2008

Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡ. ΣΑΡΛΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

. Ακολουθεί η εισήγηση του Χρύσανθου Σαρλή στο Δημοτικό Συμβούλιο Κερκυραίων. Σε μερικά σημεία (όπου βλέπετε αποσιωπητικά) δεν ακούγεται καλά η ομιλία και προκιεμένου να αποφευχθεί οποιαδήποτε αλλοίωση στις θέσεις αποφεύγουμε να γράψουμε κατά προσέγγιση αυτό που νομίζουμε ότι ίσως είπε.

Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ Χ. ΣΑΡΛΗ

……………… «Οποιδήποτε αρνητική επίδραση σε αυτή τη διαδικασία επηρεάζει άμεσα ή έμμεσα την πορεία των εισοδημάτων των κατοίκων της πόλης. Αυτό θα πρέπει να το έχουμε υπόψη μας διότι χωρίς αυτή την παραδοχή θεωρούμε ότι μιλάμε για τριτεύοντα θέματα ή ξένα προς τα συμφέροντα τα γενικά των κατοίκων της πόλης.
Βεβαίως είναι ένα θέμα το οποίο δεν μπορεί να συζητηθεί μέσα στη μέγγενη του χρόνου. Θα έπρεπε να αγφιερωθεί πιο πολύ χρόνος.
Βεβαίως εμείς ως μειοψηφία στη δημαρχικαή επιτροπή δεχθήκαμε τη λήψη αυτής της πρότασης ομόφωνα προς το δημοτικό συμβούλιο για την προσωρινή ρύθμιση με τη μορφή κανονιστικής πράξεως ενός θέματος που θα λειτουργήσει βεβαίως ως ασπιρίνη στο πρόβλημα και δε θα το λύσει. Το πρόβλημα είναι βαθύ, έχει πολυεπίπεδος αναφορές και θέλει προσέγγιση,
αλλά εγώ έχω μία απορία εδώ σε αυτή την αίθουσα: δεν έχετε πολιτική ως κυβέρνηση του Δήμου για ένα τόσο κεφαλαιώδες θέμα; Κι αν έχετε πολιτική, ποια είναι η πολιτική σας; Συμπληρώνετε, μετά μερικούς μήνες, τη μισή θητεία σας και δεν έχετε εκφρασμένη πολιτική για το πώς θα αντιμετωπίσετε και τι μέτρα θα πάρετε για τη διαχείριση της Παλιάς Πόλης και της οικονομίας της πόλης, ιδιαίτερα της οικονομίας εκείνης που κινεί τα πάντα στο Δήμο Κερκυραίων;
Γιατί εμείς είχαμε πολιτική και την είχαμε εξαγγείλλει και έχουμε πολιτική. Εμείς είχαμε την άποψη ότι η πόλη της Κέρκυρας, η Παλιά Πόλις, θα έπρεπε να εξοπλιστεί με υπόγειους χώρους στάθμευσης στην Κάτω Πλατεία, στο Παλιό Λιμάνι και στο Σαρόκο.
Το Σαρόκο βοηθάει την εμπορική περιοχή και δεν βοηθάει καθόλου την Παλιά Πόλη. Ακόμα και αν φτιαχτεί το πάρκινγκ, για το οποίο υπήρξε μεγάλη καθυστέρηση, ήταν και αυτό κεφάλαιο της δικής μας πολιτικής, δεν πρόκειται να λύσει τα προβλήματα της Παλιάς Πόλης και βεβαίως δεν πρόκειται να συνεισφέρει σε τίποτα στη διαχείριση αυτού του προβλήματος. Αυτό που θα λύσει και θα έλυνε τα προβλήματα της Παλιάς Πόλης ήταν το υπόγειο πάρκινγκ στην Κάτω Πλατεία, το πιο εύκολο πάρκινγκ για να κατασκευαστεί στον κόσμο σήμερα, η Βουλή των Ελλήνων έφτιαξε πάρκινγκ σε 8 μήνες 1.000 θέσεων κάτω από ένα κτίριο όπως αυτό της Βουλής, το οποίο ήταν παλιό ανάκτορο, το οποίο ήταν κατασκευασμένο από τα μέσα του 19ου αιώνος και εμείς ομφαλοσκοπούμε και συζητούμε τώρα μία ολοκληρη δεκαετία με σοβαρές αντιδράσεις – αδικαιολόγητες κατά την άποψη μου- εάν θα φτιάξουμε σε ένα αναπεπταμένο χώρο ένα υπόγειο πάρκινγκ το οποίο θα έλυνε όλα τα προβλήματα που συζητάμε στην αίθουσα αυτή. Χωρίς βεβαίως να πω ότι θα ήταν πανάκεια και θα έλυνε καθοριστικά τα πάντα. Το ίδιο θα συνέβαινε και στην περιοχή του Παλιού Λιμανιού.
Αυτές είναι πολιτικές οι οποίες συμβάλλουν στην τόνωση μίας οικονομίας και βεβαίως όχι να συχζητάμε, αν θα δώσουμε 6,7, ή 8 θέσεις για ναέρθουν 6,7,8, πούλμαν να αποβιβάσουν 50 το καθένα επισκέπτες, να μη συζητάμε ότι θα σωθεί η πόλη από 1.000 επισκέπτες που θα αποβιβαστούν εις την Πάνω και Κάτω Πλατεία και άλλους 500 ενδεχομένως που θα αποβιβαστούν στο Παλιό Λιμάνι; Μα εκεί φτάσαμε; Σε τέτοιο σημείο ή είμαστε τόσο πλούσιοι βεβαίως και δεν μας ενδιαφέρει το θέμα και ασχολούμεθα περί όνου σκιάς σε σχέση με αυτό ή έχει φτάσει σε τέτοια επίπεδα η κρίση, ώστε και ένας επισκέπτης θεωρείται ότι είναι κατάκτηση της πόλης της Κέρκυρας και τον χρειαζόμαστε. Μάλλον το δεύτερο συμβαίνει.
Θα ενθυμείσθε επίσης ότι στα μέσα της δεκαετίας, το 1995, είχαμε προτείνε τότε- και όχι σαν ιδέα την οποία ενυπνυπνήσθημεν ξαφνικά. Αν δεν ταξιδέψεις δεν πρόκειται να δεις. Είχαμε πει τότε ότι η εσωτερική τάφρος του νέου φορυρίου προσφέρεται να χρησιμοποποιηθεί για χώρος στάθμευσης για πάνω από 800 αυτοκίνητα με την κατασκευή μίας σήρραγγας στην περιχοή της Λαϊκής που θα ανέβαζε και θα κατέβαζε τα αυτοκίνητα από εκεί. Αυτό το έκανε το Εδιμβούργο που έχει εξίσου ένα ιστορικό μνημείο, ένα ιστορικό φρούριο, έφτιαξε μία σήραγγα 800 μέτρων και αν διαβάσετε λίγο, θα μάθετε ότι το μνημείο του Εδιμβούργου το επισκέπτονται περίπου 2 εκατομμύρια επισκέπτες το χρόνο. Το δικό μας Φρούριο, στις μέρες σας κύριοι της πλειοψηφίας, δεν το επισκέπτονται παραπάνω από 25.000 άτομα το χρόνο, όταν το 1995 το επισκέπτονταν 150.000 άτομα το χρόνο.
Μήπως πρέπει να αναλογιστείτε ότι οι πολιτικές τις οποίες κάποτε πολεμήσατε από τη θέση της αντιπολίτευσης και σήμερα δεν έχετε πολιτικές για να συμβάλλετε ως κυβέρνηση του Δήμου για την πόλη της Κέρκυρας είναι εκείνες οι οποίες δημιούργησαν προωτοφανή συρρίκνωση της οικονομίας και της επισκεψιμότητας της πόλης;

Αυτά τα λέω διότι είμαστε υποχρεωμένοι να πάρουμε θέση για αυτά τα ζητήματα. Δεν μπορούμε να πούμε απλά ότι όλη η συζητήση θα περιοριστεί σε 1,2,3,4 θέσεις λεωφορείων. Πρέπει να πάρουμε θέση σε ουσιαστικά ζητήματα. Είναι πολιτκές αυτές. Και εάν δεν έχουμε πολιτικές για αυτά τα ζητήματα τότε γιατί κατεβήκαμε ως υποψήφιοι; Για να κάνουμε τι, ως κυβέρνηση του Δήμου Κερκυραίων. Επίσης επαναλαμβάνω, είχαμε και έχουμε πολιτικές. Εσείς αν έχετε οφείλετε να τις αναπτύξετε να τις πείτε,να τις διακηρύξετε, να τις ακούσει ο κόσμος και να πάρετε και την ευθύνη της εφαρμογής των εφόσον τις διακηρύξετε. Κοιτάξτε, η ένταξη της πόλης στην Ουνέσκο ξεκίνησε το 1997 με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου τότε, παρασκευάστηκε όλο σχεδόν το υλικό, συμπληρώθηκε από τις επόμενες δημαρχιακές περιόδους, επί Ιωάννου τρεπεκλή και υπεβλήθη επί των ημερών σας και η πόλη ενετέχθη στον κατάλογο των μνημείων. Κοιτάχτε, στόχος δεν ήταν να κάνουμε την πόλη νεκροταφείο επειδή μπήκαμε στην Ουνέσκο και να απαγορεύσουμε και να αναπνέουμε επειδή μπήκαμε στην Ουνέσκο. Δεν ήταν αυτός ο στόχος. Στόχος μας όταν κάναμε την πρώτη προσπάθεια και την προεργασία ήταν να αναγνωρίσει η Ουνέσκο ότι η Κέρκυρα ανήκει σε εκείνες τις ιστορικές πόλεις που δικαιούνται να αποτελούν μέρος του καταλόγου της. Αυτή ήταν η φιλοδοξία μας. Δεν θελήσαμε και δεν είχαμε στο νου μας να βάλουμε ούτε επιδιαιτητές, ούτε επικυρίαρχους, ούτε να κανονίσουν άλλοι τη ζωή μας. Δε δεχόμαστε από κανένα φορέα καμία υπόδειξη, ούτε από το ΥΠΠΟ το οποίο άλλωστε για την πόλη της Κέρκυρας ελάχιστα έχει κάνει και τον περισσότερο χρόνο ήταν αρντηικό και σήμερα είναι περισσότερο από ποτέ αρνητικό.
Ολοκληρώνω την τοποθετησή μου με τις εξής θέσεις: Τα λεωφορεία χρειάζονται να μπουν στην πόλη.Και πρέπει να μπουν όσο πιο πολλά λεωφορεία μπορούν να μπουν. Και πρέπει να φύγουν όσα πιο πολλά ΙΧ μπορούν να φύγουν, για να μπουν τα λεωφορεία. Κάθε λεωφορείο φέρνει 50 επιβάτες και κάθε ΙΧ φέρει 1 ή 2. Θεωρώ ότι κάτι το οποίο κάναμε στη δεκαετία του 90 και είχαμε απελευθερώσει όλο το δεξιό έρεισμα του δρόμου από το Ακταίον μέχρι το Παλιό Λιμάνι και το είχαμε αφήσει ελεύθερο και το περιφρουρούσαμε για τα λεωφορεία. Αυτό πρέπει να κάνετε και εσείς σήμερα αν θέλετε να δώσετε μία τόνωση στην Πόλη. Από το Ακταίο, μέχρι το Παλιό Λιμάνι, όλη η δεξιά πλευρά του κυκλοφοριακού άξονα παραμένει φορυρούμενη για τα λεωφορεία και όχι να συζητάμε τώρα να παρκάρει εδώ, να φεύγει, να πάει πιο κάτω, να γυρίσει, να ξαναπάει να δημιουργούμε φόρτο στην κυκλοφορία, που φέρνει 50 υποψήφιους επισκέπτες των μουσείων μας και αγοραστές των καταστημάτων και καταναλωτές όλων όσων προσφέρουμε. Αυτά είναι μαθηματικά και δεν πρέπει να έχουμε καμία απολύτως αμφιβολία και ενδοιασμό να πάρουμε τις σωστές αποφάσεις. Αυτές για το καλοκαίρι. Γιατί επαναλαμβάνω, έχετε υποχρέωση μέχρι να λήξει η θητεία σας, να διακηρύξετε και να κατεβάσετε τις πολιτικές σας. Εχετε μιλήσει για περιφερειακά πάρκινγκ, έχετε μιλήσει για προγράμματα 100 ημερών που θα λύνανε το κυκλοφοριακό και τα προβλήματα της στάθμευσης. Πέρασαν 600 μέρες και δεν έχετε λύσει τίποτα. Και δεν κατεβάζετε καμία θέση ότι θα λύσετε κάτι. Αρα λοιπόν θα πρέπει να γίνουμε λίγο αυστηροί μαζί σας και θα γίνουμε αυστηροί κύριοι της πλειοψηφίας, είστε κυβέρνης του Δήμου και δεν μπορείτε να μην έχετε θέσεις για τόσο σοβαρά θέματα. Εάν οι θέσεις σας έχουν κόστος να το πείτε, πολιτικό κόστος, να το πείτε. Αυτές είναι οι θέσεις σας, αυτές είναι οι απόψεις σας….
Και μία παρατήρηση. Ακουσα αυτά που είπε ο κ. Κουλούρης για το Λέτσε. Κατ αρχήν το Λέτσε δεν ζει μόνον από τον τουρισμό και δεν είναι τόσο τουριστική πόλη όσο είναι η Κέρκυρα. Η Κέρκυρα ζει μόνον από τον τουρισμό. Το Λέτσε έχει ένα πανεπιστήμιο στο οποίο φοιτούν 60.000 φοιτητές. Η οικονομία του τροφοδοτείται από μία τεράστια μηχανή όπως είναι ένα πανεπιστήμιο. Επίσης είναι πανταχόθεν ελεύθερο. Το ιστορικό κέντρο είναι στη μέση και περιβάλλεται από αναπεπταμένες εκτάσεις. Ενώ η πόλις είναι σε ένα στενό λαιμό, περικλείεται από ένα αεροδρόμιο που βρίσκεται μόλις 2 χιλιόμετρα από την Κάτω Πλατεία της και από ένα λιμάνι που την κάνει να ασφυκτιά από την άλλη πλευρά της και ο υπόλοιπος χώρος είναι τα μνημεία και η θάλασσα. Να μην κάνουμε λάθος και να μην συγκρίνουμε καταστάσεις που δεν μπορούν να συγκριθούν. Είναι διαφορετικές και ενδεχομένως εκεί θέλει άλλη διαχείριση. Η Φλωρεντία πχ η οποία είναι η υπ’ αριθμόν ένα τουριστική πόλη στην Ευρώπη, δεν έχει αυτά προβλήματα που λέτε. Η κίνηση των αυτοκινήτων φτάνει μέχρι την καρδιά και υπάρχει ισχυρή ισχυρή αστυνομία που ρυθμίζει την κίνηση. Αλλά δεν τρελλάθηκαν οι φλωρεντίνοι να εμποδίσουν τον κόσμο, να μπούνε… Εγώ τουλάχιστον εδω και 10 χρόνια που είχα πάει είχα δει δημοτική αστυνομία η ρύθμιζε την κίνηση, έδιωχνε τους ντόπιους…
Κουλούρης- Μάστορας: Εχει αλλάξει, περιμετρικά σε 3 χιλιόμετρα
Σαρλής: Ναι περιμετρικά, η Φλωρεντία είναι μία πόλη 1 εκατομμυρίου κατοίκων, είναι ένας στενός πυρνήνας. Και αν το κάνετε αυτό στην Κέρκυρα και επιβάλλεται την κίνησηση τρία χιλιόμετρα περιμετρικά από αυτήν θα την οδηγήσετε στον οικονομικό μαρασμό.Τα θέματα έχουν διακριτική προσέγγιση ανάλογη με την κατηγορία.
Για σήμερα θα πρέπει να τροποποιήσουμε και να συμπληρώσουμε την κανονιστική διάταξη για σήμερα και να πούμε ότι ο άξονας που αρχίζει από τα Ακταίο, που θα έπρεπε να είναι ο μόνος κυκλοφοριακός άξονας στην πόλη στην οποία κατά τα λοιπά θα έπρεπε να απαγορεύεται για τα αυτοκίνητα, και μέχρι το λιμάνι όλη η δεξιά πλευρά να δοθεί στα λεωφορεία και να περιφρουρηθεί από την δημοτική αστυνομία και την υπόλοιπη αστυνομία.